Jump to content

FM Transmitter, welke frequentie?

SirJasper
 Share

Recommended Posts

Hi Allen,

Om toch wat streammuziek in de X358 te kunnen luisteren gebruik ik een fm transmitter. Op zich prima oplossing, maar ben nog een beetje zoekende naar de juiste frequentie (regio Amsterdam).

Zelf begon ik met 108.0 en ben nu overgestapt na 99.5… op zich goed, maar verliest buiten de regio snel kracht. Jullie nog tips voor een handige frequentie?

Dit zit bekabeld aan de ingang van de radio, op de plaats van de antenne ingang.

het is een keuze mogelijkheid. O antenne, of de isimple verzorgt het ingangs signaal 

https://isimple.com/products/install-kit-for-hands-free-calling-and-music-streaming-through-your-car-radio

+

Ik heb iets wat hier op lijkt; een DAB+ radio die bekabeld is met de isimple.

https://www.bol.com/nl/nl/p/kenwood-ktc-500dab-dab-adapter/9200000077390348/

hierop is bekabeld mn telefoon of muziek drager middels een 3,5 jack aan te sluiten.

• Like 1

• 2 weeks later...

Ineens zag ik dat er ook X350's zijn met achterin de armsteun een controleunit over de audio, inclusief aux ingang. Ook in autos zonder beeldschermen...

Zou het makkelijk zijn om die alsnog in de bouwen denken jullie?

Ik heb even gekeken, maar voorin zit zoiets niet voor zover ik zie. Wel een ingang voor telefonie. Dat zou ombouw/verkrijging wellicht makkelijker maken, maar weet niet of je audio over een dergelijke ingang kan laten werken.

127F8C7D-BDD3-4DDC-8C64-2F951E74BB31.jpeg        6E9862C2-38AD-4812-B9FE-52D42503A75B.jpeg

16 hours ago, Laan said:

Ik heb even gekeken, maar voorin zit zoiets niet voor zover ik zie. Wel een ingang voor telefonie. Dat zou ombouw/verkrijging wellicht makkelijker maken, maar weet niet of je audio over een dergelijke ingang kan laten werken.

Klopt, hier ook niet. Overigens wel echt vreemd, ben groot fan maar Jaguar heeft daar de bal wel echt laten liggen.

Ik ga even zoeken. Kan me zo voorstellen dat dat best nog achtersf makkelijk in te bouwen is.