Jump to content

Achter schokdempers voorkeur merk?

Scotloop
 Share

Recommended Posts

Hoi allen,

Al jaren ben ik lid van dit forum en uiteindelijk heb ik mijn eerste Jaguar gekocht, een XJ6 X300 3.2 😄 .

Nu heb ik gemerkt dat de achter schokdempers wel erg 'deinen' en aan vervanging toe zijn.

Zijn er merken dempers die voorkeur hebben? Ik zag eea van Monroe te koop staan, maar ik ben uiteraard geen kenner.

Ik ben benieuwd wat jullie aanraden! 😄

Groetjes,

Olivier-Bas

• Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Monroe is denk ik een prima merk. Af fabriek monteerde Jaguar Bilstein. De complete assembly heeft partnummer MNA 3540BB (Sports), MNA 3540AC (Comfort) of MNA 3540CC (Supercharged).

DEZE bijvoorbeeld.

3 uren geleden, Scotloop zei:

Ik zag eea van Monroe te koop staan, maar ik ben uiteraard geen kenner.

Ik heb 13 jaar geleden al mijn vier schokdempers vervangen voor Monroe, nog steeds tevreden. Ik zou ze ook voor vervangen als ik jou was. Waarom zouden ze voor nog goed zijn als ze achter versleten zijn?

Dank voor de reacties!

Zowel lv al rv zijn deze mi echt nog heel strak, en achter hobbelt hij 1 keer na.

Dat zorgt voor wat onrustig rijgedrag.

Bij Volvo's ben ik gewend dat de schokdempers achter juist makkelijk te vervangen zijn. Ik zie nu dat dat bij deze Jaguars precies andersom is. Van het weekend maar even opkrikken en de boel inspecteren.

7 uren geleden, Scotloop zei:

Zowel lv al rv zijn deze mi echt nog heel strak, .....

Dat kan je denken maar dat weet je pas wanneer je de auto op een schokbreker test bank hebt gehad. Dan zie je snel dat ze minder presteren en dat merk je echt wel in het stuurgedrag.