Jump to content

Slijptol in de X300


keesh
 Share

Recommended Posts

Op 1/28/2021 om 11:37 AM, keesh zei:

Ik heb de beslissing genomen. De X300 blijft en word komende zomer goed aangepakt wat roest betreft. J

Gisteren is de slijptol in de X300 gezet, wat roest zat onder de lak, bijna niet zichtbaar, maar zit er wel.

 

LA wielkast rand achter bij bumper

IMG-20210705-WA0000.jpg    IMG-20210705-WA0006.jpg

 

RA wielkast rand voor bij achterdeur.

IMG-20210705-WA0004.jpg  IMG-20210705-WA0005.jpg  IMG-20210705-WA0001.jpg  IMG-20210705-WA0003.jpg  IMG-20210705-WA0002.jpg

 

  • Like 2
  • Klasse 3
Link to comment
Share on other sites

Aan de voorkant iets krokanter 🤨

 

Voorste wiekasten bij dorpel:

IMG-20210708-WA0011.jpg   IMG-20210708-WA0014.jpg   IMG-20210708-WA0016.jpg   IMG-20210708-WA0017.jpg

 

Bij de gaatjes waar de wielkast bekleding vast zit:

IMG-20210708-WA0012.jpg    IMG-20210708-WA0018.jpg

 

En aan de bodeplaat, niet ernstig:

IMG-20210708-WA0015.jpg

Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden, haddock zei:

Goede zaak, Kees, ernstig nodig.

Kan ook niet anders na 26 jaar en 330.000km. Goed gebruikt zeg maar, niet van een oud vrouwtje en veel meegemaakt. En al die pekel op de weg en op het strand🤭

image_url-885-1311006038 (3).jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja, en als al dat krokante bruine spul is verwijderd moet er wel weer wat voor in de plaats komen natuurlijk😉

IMG-20210713-WA0012.jpg IMG-20210713-WA0009.jpg IMG-20210713-WA0010.jpg IMG-20210713-WA0008.jpg IMG-20210713-WA0005.jpg IMG-20210713-WA0006.jpg IMG-20210713-WA0007.jpg 

 

IMG-20210713-WA0004.jpg IMG-20210713-WA0013.jpg IMG-20210713-WA0014.jpg

 

IMG-20210713-WA0003.jpg

  • Like 5
  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

De duivel zo goed als kon verwijderd uit de X300 en weer gespoten. Aangezien dat ik alleen in de winter en met slecht weer met de X300 rijdt heb ik wat aanpassingen gemaakt waar iedereen wel een mening over zal hebben🤣. Ik lees ze graag😉. Dus ik ben benieuwd.

 

20210721_184053~2 (2).jpg      20210721_184102~2 (2).jpg

Link to comment
Share on other sites

6 minuten geleden, Laan zei:

Verder denk ik dat het niet zo snel een nieuwe trend wordt.

In de jaren 70 was het in Nederland voor alle auto's verplicht om spatlappen te hebben. 🤣

  • Verdrietig 1
Link to comment
Share on other sites

Ja, tenzij de constructie montage onmogelijk maakte. Hoe dan ook, functioneel is het zeker, retro ook :) Of het geheel er mooier op wordt is vooral smaak he?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Op 7/21/2021 om 7:11 PM, keesh zei:

De duivel zo goed als kon verwijderd uit de X300 en weer gespoten. Aangezien dat ik alleen in de winter en met slecht weer met de X300 rijdt heb ik wat aanpassingen gemaakt waar iedereen wel een mening over zal hebben🤣. Ik lees ze graag😉. Dus ik ben benieuwd.

 

20210721_184053~2 (2).jpg      20210721_184102~2 (2).jpg

Gaat in elk geval goed zijn voor de dorpeltjes,  en zo op de foto valt het mee.  Hoe is het zij-aanzicht.

 

Overigens wel een prestatie van die verrijdbare brug om zo'n kollos te dragen.

Link to comment
Share on other sites

46 minuten geleden, john37 zei:

Overigens wel een prestatie van die verrijdbare brug om zo'n kollos te dragen.

2½ ton hefvermogen moet toch wel kunnen?

 

tm-mobile-1-koloms-hefbrug-met-elektronische-ontgr.jpg

Link to comment
Share on other sites

Denk dat het bewezen is dat hij het kan houden. 

 

Lijkt me in elke garage te passen (op te bergen).  Maar is hij ook op de oprit te gebruiken i.p.v. stevig fabriekshalvloer? Is zo'n  oprit ondergrond wel stevig genoeg,  Of onder de tegels toch maar 25 cm gewapende beton plaatsen?

 

Wel eens eerder zo'n ding ergens in ruste gezien. Dacht toen bij mezelf dat het meer is iets voor  korte, smalle 800 KG  autos (zwaartepunt dichter bij het midden). 

(Denk dat de grijze massa nog moet wennen of het wel kan, en dat heeft tijd en ervaringen nodig.  Nog maar 99 bewijzen te gaan  ;-))

Link to comment
Share on other sites

5 minuten geleden, john37 zei:

Maar is hij ook op de oprit te gebruiken i.p.v. stevig fabriekshalvloer?

Ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat de ondergrond goed gefundeerd moet zijn en redelijk vlak.  

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...