Jump to content

op zoek naar een XJS coupe 4.0. Tips?

Marcov
 Share

Recommended Posts

Al jaren kijk ik afgunstig naar XJS-coupe's op het interweb, maar door het garagetarief (1600pj voor de 2e auto) alhier wilde ik er geen 2e auto bij. Echter, om blik van de straat in de parkeergarage te krijgen heeft de gemeente dat tarief nu met 2/3 verminderd, dus nu is het we te doen om een XJS naast de XJ te parkeren ????

Laatst spotte ik er eentje waar ik het spontaan extra warm van kreeg maar te lang geen actie ondernam dus nu is ie weg..

Nu krijg ik het niet meer uit mijn kop. Dus, als iemand ergens een XJS coupe 6-cilinder van de laatste generatie (1994-1996) weet? Zo vaak komen ze niet op de markt, en ik ben een beetje kieskeurig.. Want dit zijn de eisen in volgorde van belangrijk :
- XJS Coupe facelift

- 6 cilinder

- automaat

- kleur: geen (solid) rood, voorkeur voor metallic of micatallic

- interieur: donkere kleur

- cruise control *

- period correct kenteken (ik vind een XX-YY-11 beter staan dan een X-YYY-11 of zoiets)

- over all geen roestgeval. motorisch, bak of remmen met werk is niet zo'n bezwaar (daar weet ik iemand voor in Heinkenszand ???? )

* is een cruise control achteraf in te bouwen? De schakelaar en module zijn wel te vinden als losse onderdelen

Plaatje omdat het kan:

xjs_brg6.jpg

Ruim een jaar geleden zijn mijn broer en ik uitgebreid op zoek gegaan naar precies zoiets, een facelift 6 cylinder coupe. In tegenstelling tot convertibles zijn coupés erg dun gezaaid. Ja, als rechtsgestuurd niet uitmaakt zijn er zat te koop in de UK en niet eens zo duur ook.

Er zijn er gewoon weinig nieuw geleverd in Europa en ook in de USA maar een fractie van het aantal wat geleverd is als convertible.

Uiteindelijk vonden we er twee voor aangename prijzen: een in de UK (linksgestuurd!) en een in de USA.

Mijn broer heeft de Amerikaan overgenomen, een in heel goede conditie verkerend bronskleurig metallic. De lichtblauwe is weer verkocht.

Zelf wilde ik een belastingvriendelijke, dus een van voor 1988. Die zijn helemaal dun gezaaid. Uiteindelijk een gevonden in de USA hoewel ze daar destijds helemaal niet officieel geïmporteerd werden. 

De eis dat er een period correct kenteken op zit zal daarom erg lastig zijn. Je zal net een origineel NL auto moeten vinden. Succes!

20200821_124215.jpg

Oh ja, het stuur moet wel links zitten ja..

En dat import kenteken is een boterzachte eis hoor, ik ben al in contact met een eigenaar van een amerikaanse import met een recent kenteken. Zo'n US-afmeting plaatje vind ik ook al niet geweldig op een Europese auto.

4 minuten geleden, Marcov zei:

Zo'n US-afmeting plaatje vind ik ook al niet geweldig op een Europese auto.

Is niet nodig hoor, gewoon een normale afmeting. Nepverlichting verwijderen.

Naamloos11.png        20190706_154118~2.jpg

3 minuten geleden, Marcov zei:

Kijk, das goed om te weten. De aantekening op het kentekenbewijs betekent natuurlijk dat je een US-model mag voeren, niet moet.

De de facelift achterkant is ontworpen voor heel de wereld en de dummies toegevoegd voor de VS. De chroomtrim  is vervormd in de breedte van de lange plaat en de sparing in de carrosserie ook.

2029682561_20200419_1057372-1(2).jpg.111091c2277d2df4bfe0ed939d5b3098.jpg

17 hours ago, jaapvanthoff said:

Schrijffoutje: Mooi Mancave met stoere girl; denk ik?

Girl?
Maar niks mancave hoor, geen fatsoenlijke plek voor een hangbank en bar. Alles ingenomen door voertuigen. En de muren zijn er natuurlijk om leuke dingen aan op te hangen ????