Jump to content

Technische Dag (Verplaatst naar nog nader te bepalen datum)

Recommended Posts

17 hours ago, isabella said:

Ik stel voor de data te verzetten, hoe lullig het voor iedereen ook is, waarvoor excuses.

Ik vind het een wijs besluit waarvoor jij en Joke je absoluut niet hoeft te verontschuldigen. Die meeting komt er echt wel.

Vorige week hoorde ik van een collega dat hij er per ongeluk achter kwam dat hij Corona had. Hij is volledig ingeënt en was, zoals gebruikelijk in deze periode van het jaar (ik heb het ook elk jaar) aan het snotteren en voelde zich wat slapjes.

's middags komt zijn dochter thuis omdat er op school Corona was geconstateerd en uit meligheid deed hij een zelftest: positief! 😲

Waarmee ik wil zeggen dat het juist in de herfstperiode waarin veel mensen verkouden zijn, het sowieso beter is om niet samen te komen.

Afijn, genoeg gesomberd. Laten we uitkijken naar een nieuwe meeting later in de tijd. En in het achterhoofd houden dat het voorspel minstens zo leuk is. 😁

• Like 2

Jammer dat het niet door gaat maar het is niet anders.

6 weken geleden had ik ook in 1x corona ondanks 2 prikken. Zoals Wim hierboven eigenlijk beschrijft verliep het bij mij ook. Door de vaccinatie had ik er weinig last van maar dat het besmettelijk is daar ben ik wel van overtuigd.

Frans :thumbup:

49 minuten geleden, Bart XJSC zei:

6 weken geleden had ik ook in 1x corona ondanks 2 prikken. Zoals Wim hierboven eigenlijk beschrijft verliep het bij mij ook. Door de vaccinatie had ik er weinig last van maar dat het besmettelijk is daar ben ik wel van overtuigd.

Feit, geen mening ;-):

Wat veel mensen niet beseffen/weten is dat als je gevaccineerd bent nog wel besmet kunt raken, maar de gevolgen ervan aanzienlijk minder zijn (uitzonderingen daargelaten).

• keesh changed the title to Technische Dag (Verplaatst naar nog nader te bepalen datum)
Op 11/8/2021 om 10:17 AM, arie-jag zei:

Als de vlaaien niet meer af te zeggen zijn kom ik er wel gewoon 1 of 2 ophalen tegen betaling natuurlijk :buba:

Ik ben me nu pas aan het inlezen. Ik heb zéér zware dagen achter de rug. Vanaf zaterdag 06 november doen wij het één en ander met QR regelgeving. Dus respect voor elk besluit. Vlaaien ............ tja .................... Kom maar hierheen zou ik zeggen. 🤣

• Like 1

Het is voor iedereen een domper, maar ik ben achteraf nu ook blij dat het verzet word, de regels in Zeeland zijn steeds meer merkbaar, de de besmettingen nemen toe en de regels zijn duidelijk voelbaar.

We willen nog steeds een onbezorgde meeting organiseren zonder wat voor beperking dan ook,

Zo als alles nu gaat is het erg onzeker allemaal, maar ik denk dat er de 12e een behoorlijke aanscherping van de regels word gegeven, buiten het feit dat dan het risico hoger word met de regelgeving vinden wij het oom een hele slechte zaak als we niet een veilige en onbezorgde omgeving kunnen beiden.

Het is daarbij ook ondoenlijk om alles goed te zien van de onderdelen als we niet echt heelll dicht op elkaar staan.

Ik verwacht in het vroege voorjaar een nieuwe data te kunnen prikken, tot die tijd maar gewoon uitzitten deze tijd... (die naar mijn idee nog wel wat erger zal worden)

• Like 7
  • Klasse 2

Hugo de Jonge had het er al over dat hij verwacht dat de maatregelen en qr etc... tot zeker februari nodig zullen zijn. Dus misschien als we mazzel hebben dat het lukt om een onbezorgde meeting te hebben in het voorjaar. 

Eerst maar eens afwachten waar we na 12 november allemaal weer voor gestraft kunnen worden.

• Like 1

14 uren geleden, Leonneke zei:

Ik ben me nu pas aan het inlezen. Ik heb zéér zware dagen achter de rug. Vanaf zaterdag 06 november doen wij het één en ander met QR regelgeving. Dus respect voor elk besluit. Vlaaien ............ tja .................... Kom maar hierheen zou ik zeggen. 🤣

Ik vind dit zo jammer je zit in Zandvoort op de tribune 20 minuten van mijn huis geen vlaai dan gaat de TD in Zeeland niet door weer geen vlaai. dan mag ik hem komen halen met een auto die 1 op 7 rijd op benzine die dik 2 euro aan tikt. Is die vlaai van goud dan ☹️

• Haha 3

5 uren geleden, robertvl zei:

Tijd voor een X350 4.2 V8. De mijne doet 1 op 10.5 gemiddeld ;). Heb je alleen de snelweg, dan haalt Jack makkelijk 1 op 12.

Mooi die sprongen in techniek, mijn 4.2 doet op een goeie ( zuinige ) dag 1op8. :DD.

maar goed da’s ook de opa van de jouwe.:roadrage:

• Like 1
  • Haha 1

Op 11/10/2021 om 1:15 PM, paperboy62 zei:

Is die vlaai van goud dan ☹️

Ik durf het bijna niet op te schrijven ..... Je krijgt er op de zaak koffie bij als je een bepaalde code kraakt. 🤣 

Effe voor @isabella Raymond ........ Inmiddels 3 maal Toezicht en Handhaving op bezoek gehad en de teugels worden elke dag strakker aangehaald. Goede keuze. Uitstellen. Gaat er niet leuker op worden komende weken.

Ik ben echt blij (als ik dat zo mag noemen dan) dat we verplaatst hebben, meerdere vrienden van ons zitten thuis met Corona en de regels worden er vanaf morgen niet lichter op.

Spijtig, maar nu zie ik ook in dat het echt beter is zo (maar baal er wel van!)

• Like 3

On 11/8/2021 at 1:53 PM, robertvl said:

Virussen zijn 1000x kleiner dan de gaatjes in het mondmasker. Dat is zoiets als muggen afvangen met een open dakraam. En gezond verstand zegt dat dat niet een erg logische actie is. 

Maar zo'n masker draag je voor een ander.

Niet dat het helpt tegen virussen, alleen voorkomt het wellicht een hartverzakking of een hoop schuimbekken.

Intussen, met al dat uitstel, heb ik genoeg gespaard om ook een keer naar Zeeland te komen.

Tenzij ze nog een euro bij de benzineprijs op doen natuurlijk... 😖

• Like 1
  • Haha 2

Virussen zijn inderdaad heel veel kleiner dan de doorlaatopeningen van elk mondmaster.

De reden dat tandartsen maskers dragen is om druppeltjes bloed, hoe klein ook, buiten de deur te houden.

Dus een mondmasker beschermt je tegen rond vliegende aerosolen. = waterdruppeltjes.

Maar wat nou als je mondmasker niet 100 % op je gezicht afsluit zoals bij iedereen? Gassen, lucht in dit geval, nemen de weg van de minste weerstand. Dat is dus grotendeels langs de lek randjes.

Waarom draagt bv de brandweer een rubberen gelaatsmasker als ze een gas-giftige ruimte in moeten, of denk aan een duiker, heeft die een lekkend en niet aansluitend luchtmasker op?

Mondkapjes helpen alleen als iemand enorm staat te hoesten/niesen. Andermans rond vliegend gespuug buiten houden.

Waar mondkapjes wel positief voor werken is een continue alarmering, herinnering, dat we afstand moeten houden en alle andere besmetting eliminerende handelingen.

Je kunt net zo goed een grote rode stip op je voorhoofd schilderen. Trekt ook aandacht en zet je tot nadenken: afstand houden, geen vreemde mensen zoenen, niet met 10 man in een lift of skicabine, niet dicht tegen elkaar in de kroeg tegen elkaar aankruipen.

Dus, naar mijn menig kan een deels in de buitenlucht, hoge hal, gehouden evenement zoals dit zonder gevaar gewoon doorgaan. Afstand houden, handen wassen, algemene hygiëne regels volgen.

Net als de beperkende restaurant regels welke ik buitensporig steng vind. Ik heb al jaren een affectieve monogame relatie. Mijn tafeldame zie ik elke avond tussen de lakens… hoezo tot 20:00 uur tafelen en dan naar huis om besmettingsgevaar te elimineren?

Maar leg dat maar eens uit aan een BOA. Dat is een verloren wedstijd. Dus het verschuiven van dit evenement, hoe jammer ook, kan niet anders.

My2ct.

• Like 3

• 2 months later...