Jump to content

Radio XF 4.2 problemen


Herbert
 Share

Recommended Posts

Zoals in je eerdere post lijkt het dat je de CCF moet aanpassen, omdat je hier meer fout dan goed kan doen is dit beveiligd met een "seed code" en paswoord (volgens mij is hiervoor ook een walkaround) en is dit niet een standaard functie in SDD.

Link to comment
Share on other sites

46 minuten geleden, Gijzzy zei:

Zoals in je eerdere post lijkt het dat je de CCF moet aanpassen, omdat je hier meer fout dan goed kan doen is dit beveiligd met een "seed code" en paswoord (volgens mij is hiervoor ook een walkaround) en is dit niet een standaard functie in SDD.

Het klopt wat je zegt, nu ik hier op ga zoeken kom ik van alles tegen.
Aangezien dat zo'n beetje alles overschreven gaat worden zie ik er van af omdat ik niet weet welke parameters/settings juist zijn.

Ik ga niet verder experimenteren met een auto van 10k+

Ook ik ken mijn grenzen :-)
Hopelijk kan ik iemand vinden die het voor mij wil doen met de garantie dat het niet mis gaat.
Als er hier iemand is dan hoor ik dat graag, het hoeft niet voor niets natuurlijk!

Link to comment
Share on other sites

Programmeren op een XF kan uitsluitend met een legitieme SDD, en niet zonder gevaar.

 

Deze auto's staan bekend om de SJP module die zijn al aanwezige fouten laat zien als er geprogrammeerd word.

 

Ik heb het al 3 maal eerder aan de hand gehad..

 

Er was zelfs een terugroepactie op geweest.

 

Programmeren op deze auto is een behoorlijke klus...

 

Ik weet het o niet uit mijn hoofd maar ik denk dat alles Amerikaans is en er een andere type module geplaatst moet worden en die moet je weer inleren.

 

Maar programmeren met een SDD kan alleen met een echte.

 

Uiteraard zijn basis zaken aanwezig in een SDD van Ali, maar verder word er voor alles een directe link gelegd met Internet voor programmeren.

Link to comment
Share on other sites

25 minuten geleden, isabella zei:

Programmeren op een XF kan uitsluitend met een legitieme SDD, en niet zonder gevaar.

Maar programmeren met een SDD kan alleen met een echte.

De software die ik gebruik is met dealer code/login en de hardware is een Mongoose met serial nummer.

Ik gebruik ook geen software met een crack of wat dan ook, dus gewoon legitiem.
Om te testen of het werkte heb ik HD Radio disabled in de software omdat dat hier toch niet gebruikt wordt, en in het menu van de radio is HD Radio weg.
Het programmeren lukt dus wel, ook heb ik enkele foutcodes verwijderd.

Op Ebay staan wel radio's en als je kijkt dan zijn alle radio's hetzelfde, het FM gedeelte loopt van 76.00 tot 108.00 MHz
Japan = 76.00–95.00 MHz
Europa = 87.50-108.00 MHz (100 kHz stappen)

USA = 87.90-107.90 (200 kHz stappen)
Als je kijkt naar het type nummer dan zijn die radio's allemaal hetzelfde naar ze moeten opnieuw geprogrammeerd worden.
Bij 1 advertentie stond ook bij "THIS UNIT WILL NEED PROGRAMMING TO YOUR VEHICLE"

Wat ik kan proberen is een andere radio uit een EU auto, met een beetje geluk hoeft die dan niet opnieuw geprogrammeerd te worden.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 7 months later...

Het is alweer een tijdje terug, maar het lukte niet met de software versie 1.6x
Door andere werkzaamheden heb ik weinig aan de auto gedaan, wel heb ik inmiddels andere software waarmee ik de CCF kan bewerken maar de VIN code staat op USA waardoor ik de radio nog niet op EU kan zetten.

Wel vreemd want ik kan de dag rij verlichting wel op Polen of Scandinavie zetten wat ik gedaan heb zodat die altijd aan is zodra de motor loopt.
Binnenkort ga ik er weer mee aan de gang, ik zal wel wat over het hoofd hebben gezien :-)

 

Gr, Herbert

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nog even een update:
Ik heb de radio op Europa gekregen in de CCF, alleen op de radio is er niets veranderd en die staat nog op USA

Als ik hem uitlees dan komt die ook terug met Europa dus hij heeft het wel goed weg geschreven.

Maar ik geef het nu op door de volgende problemen:

1: De accu status wordt niet goed weergegeven, hij zegt dat die 0 volt is.

2: Ik krijg de melding CATS SYSTEM DEFECT

3: Error code's P0610 en P0630

4: Sommige dingen kan ik niet meer uitlezen, waaronder de Powertrain control module

Volgens mij komt het er op neer dat de ergens iets is misgegaan bij het programmeren.

Hij loopt en schakelt verder nog wel goed.

Ik heb morgen een operatie aan mij slagader en wanneer ik weer op de benen sta dan breng ik de auto wel naar een dealer of naar iemand die er meer kijk op heeft dan ik :-)

 

  • Haha 1
  • Verward 1
Link to comment
Share on other sites

Hoi, nu even serieus..
De melding CATS SYSTEM DEFECT is weg nadat ik de accu eraf heb gehaald en de + en - een half uur had doorverbonden (zonder accu uiteraard)
Wat overblijft is P0610 en P0630
IMG_20220923_153631.thumb.jpg.24d9555858201d8f1aecb9a2f78b9ff0.jpgIMG_20220923_153554.thumb.jpg.7767b115b3a7d4be23394c1b7e17495f.jpg

 

Wie kan de PCM opnieuw programeren?
Hij is niet stuk, de auto loopt ook normaal.
Als ik de foutcode's wis dan komen ze wel meteen weer terug.

Dus wie kan er even serieus mee aan de gang gaan?
Graag normale antwoorden, ik wist dat het een riskant iets was en ik was gewaarschuwd.

 

Gr, Herbert

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Effe naar een Jaguar specialist.

Ik ken er 1 in Zeeland (verder naar boven in dit draadje) en die krijgt dit wel weer goed.

Succes met je medische toestand ook.

 

V.w.b. de Jaguar, je bent niet de eerste die advies in de wind sloeg en met hangende pootjes bij de specialist terecht komt🤣. Het merk trekt eigenwijze mensen aan👍.

Maar vermijdt de stealer. 

Dat goedbedoelde advies kun je ook in de wind slaan natuurlijk, maar dan zou het wel leuk zijn om je dealerrekeningen daarna hier neer te zetten ter volksvermaak🤭.

 

I.i.g succes👍

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Als het nog niet opgelost is wil ik wel wel voor je naar kijken, ik vrees dat de SDD tovch niet helemaal echt was en het gebruikelijke verwijderd is uit de werkingssoftware,

 

Het is vaak goed op te lossen dor wat modules opnieuw aan te melden, maar als je de "beroemde" update inderdaad gedaan hebt op de automaat dan is er meer aan de hand...

 

De Illegale software en SDD geven advies over updaten va de aandrijflijn, en doen dat automatisch als je iets aan of af meld.

 

Daarmee laad je verkeerde (aangetaste) software op de CJB en in een erg geval op de AJB... 

 

(Soms) zijn ze weer te herprogrameren, maar er is ook een bekend probleem met de CJB die al meer dan 7 terugroepacties heeft gehad.

 

Maar e.e.a. is beter in te schatten als je uitleest met en legitiem apparaat.

 

Bedoel het niet verkeerd, maar echt een Dealer tool.

 

Wij hebben die..

 

Als je werkelijk met een geregistreerde Dealertool gewerkt hebt is er wat anders aan de hand.

 

 

Laat er even naar kijken..

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vandaag heb ik een dikke 500km heen en terug gereden om de auto bij Raymond in Heinkenszand na te laten kijken en de rit was  dubbel en dwars waard.

De auto is opnieuw voorzien van nieuwe software vanaf de fabriek en er zijn geen storing codes meer aanwezig.
Wij hebben het overal over gehad en ik weet nu wat er fout was gegaan en daarvan heb geleerd.

Wat een service geven ze bij Raymond, dit heb ik nog nooit mee gemaakt zo goed dat het was!
Ik wil iedereen nog bedanken voor het meedenken en de antwoorden hier, het probleem is opgelost.

 

Gr, Herbert
 

  • Like 2
  • Klasse 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...