Jump to content

Radio XF 4.2 problemen

Herbert
 Share

Recommended Posts

Zoals in je eerdere post lijkt het dat je de CCF moet aanpassen, omdat je hier meer fout dan goed kan doen is dit beveiligd met een "seed code" en paswoord (volgens mij is hiervoor ook een walkaround) en is dit niet een standaard functie in SDD.

46 minuten geleden, Gijzzy zei:

Zoals in je eerdere post lijkt het dat je de CCF moet aanpassen, omdat je hier meer fout dan goed kan doen is dit beveiligd met een "seed code" en paswoord (volgens mij is hiervoor ook een walkaround) en is dit niet een standaard functie in SDD.

Het klopt wat je zegt, nu ik hier op ga zoeken kom ik van alles tegen.
Aangezien dat zo'n beetje alles overschreven gaat worden zie ik er van af omdat ik niet weet welke parameters/settings juist zijn.

Ik ga niet verder experimenteren met een auto van 10k+

Ook ik ken mijn grenzen :-)
Hopelijk kan ik iemand vinden die het voor mij wil doen met de garantie dat het niet mis gaat.
Als er hier iemand is dan hoor ik dat graag, het hoeft niet voor niets natuurlijk!

Programmeren op een XF kan uitsluitend met een legitieme SDD, en niet zonder gevaar.

Deze auto's staan bekend om de SJP module die zijn al aanwezige fouten laat zien als er geprogrammeerd word.

Ik heb het al 3 maal eerder aan de hand gehad..

Er was zelfs een terugroepactie op geweest.

Programmeren op deze auto is een behoorlijke klus...

Ik weet het o niet uit mijn hoofd maar ik denk dat alles Amerikaans is en er een andere type module geplaatst moet worden en die moet je weer inleren.

Maar programmeren met een SDD kan alleen met een echte.

Uiteraard zijn basis zaken aanwezig in een SDD van Ali, maar verder word er voor alles een directe link gelegd met Internet voor programmeren.

25 minuten geleden, isabella zei:

Programmeren op een XF kan uitsluitend met een legitieme SDD, en niet zonder gevaar.

Maar programmeren met een SDD kan alleen met een echte.

De software die ik gebruik is met dealer code/login en de hardware is een Mongoose met serial nummer.

Ik gebruik ook geen software met een crack of wat dan ook, dus gewoon legitiem.
Om te testen of het werkte heb ik HD Radio disabled in de software omdat dat hier toch niet gebruikt wordt, en in het menu van de radio is HD Radio weg.
Het programmeren lukt dus wel, ook heb ik enkele foutcodes verwijderd.

Op Ebay staan wel radio's en als je kijkt dan zijn alle radio's hetzelfde, het FM gedeelte loopt van 76.00 tot 108.00 MHz
Japan = 76.00–95.00 MHz
Europa = 87.50-108.00 MHz (100 kHz stappen)

USA = 87.90-107.90 (200 kHz stappen)
Als je kijkt naar het type nummer dan zijn die radio's allemaal hetzelfde naar ze moeten opnieuw geprogrammeerd worden.
Bij 1 advertentie stond ook bij "THIS UNIT WILL NEED PROGRAMMING TO YOUR VEHICLE"

Wat ik kan proberen is een andere radio uit een EU auto, met een beetje geluk hoeft die dan niet opnieuw geprogrammeerd te worden.