Jump to content

Tesla screen XKR 2007

mattijs
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Heb na lang wikken en wegen toch de swap gemaakt naar een aftermarket touchscreen. Had eerst een bluetooth dongle ('old jaguar bluetooth' aux oplossing).

Dat werkte best ok, maar dit brengt de auto naar >2020. Kan omdat het 'plug and play' is ook makkelijk terug naar origineel. (zijn forumleden die dit waarschijnlijk walgelijk vinden)

Voor nu is dit perfect! 4g sim, koppeling met obd2, waze, carplay, torque etc etc. omdat ik geen premium audio had, is geluid ook beter geworden :) 

zat als bonus ook een backup cam bij.

Ik was van plan om de bezel te wrappen, maar vind het voor nu eigenlijk wel prima.

screen.thumb.png.e20fbfa28f1e29441a4bd7b073ff41fc.png

specs:

12,1"

android 10 (128gb storage / 6gb mem / 8 core)

4g/wifi/bt4/2xusb/gps

backupcam

screen1.png

• Like 1
  • Klasse 1

Origineel is pcies de foto die jij post. Bij origineel gaat deel van de besturing via knoppen en deel via touchscreen. Bij mij zijn er nu geen knoppen meer. Ik vind knoppen over het algemeen wel handiger/sneller werken dan touch, maar ja... kan niet alles hebben :)

• Like 1

• 3 weeks later...

op het US forum is er een thread met een aantal sites die deze unit verkopen. de een biedt wat langer garantie dan de ander, ook zijn er verschillende uitvoeringen. denk aan android (soms 9 ipv 10) opslag en geheugen kan ook variëren. Ik heb bij aliexpress besteld. zoek op jaguar xk tesla screen en dan zie je ze voorbij komen ;)

• Like 2

• 1 year later...

Hi Mattijs, ziet er inderdaad veel beter uit dan de originele. Heb je het er zelf in gezet? Is dit goed te doen? Ze zijn best prijzig bij ali express, zou zonde zijn als het inbouwen vervolgens niet lukt of zit er een goede handleiding bij?
Moet de auto ook naar een jaguar dealer om de AUX te activeren?

Alvast dank voor je reactie!

• Like 1

• 3 weeks later...
Op 7/28/2022 om 3:27 PM, timoH zei:

Hi Mattijs, ziet er inderdaad veel beter uit dan de originele. Heb je het er zelf in gezet? Is dit goed te doen? Ze zijn best prijzig bij ali express, zou zonde zijn als het inbouwen vervolgens niet lukt of zit er een goede handleiding bij?
Moet de auto ook naar een jaguar dealer om de AUX te activeren?

Alvast dank voor je reactie!

Inmiddels is het scherm binnen, echter lukt het mij niet alle originele connectors aan te sluiten en heb ik tot op heden geen geluid…. Alles werkt verder prima maar dus geen geluid?

Is dat een kwestie van aux activeren?

Er was/is geen aux aanwezig?

Iemand die weet hoe je dit aan de praat krijgt?

• Like 1

10 hours ago, timoH said:

echter lukt het mij niet alle originele connectors aan te sluiten en heb ik tot op heden geen geluid….

Zou daar een causaal verband kunnen zitten?

Foto's zouden mensen met zo'n type Jaguar kunnen helpen je te adviseren misschien?

succes

• Like 1
  • Haha 1

12 uren geleden, Iksjeezesel zei:

Zou daar een causaal verband kunnen zitten?

Ik ga je nu toch echt eventjes aanspreken op je zinsopbouw. 🙃 Het geluid zou gedempt kunnen worden door een stuk verband. Maar dat kun je dan gewoon weghalen. Hoor je dan nog steeds niks dan is het verband in ieder geval niet de oorzaak. Verder zoeken lijkt me dan een logisch gevolg. Correctie: vervolg. Heb niks beters meer te doen dus kom hier effe trollen. 🤣

• Like 1
  • Haha 2

• 7 months later...

Tulpstekkertje vergeten aan te sluiten.
Alles werkt naar behoren en fabrieksopties werken allemaal.
Al vind ik het instellen van de temperatuur/ airco wat minder goed reageren.
Verder werkt carplay etc echt top.

Het scherm is met open kap in de zon redelijk te zien.
Inbouwtijd zo'n anderhalf uur.
Iedereen met een beetje geduld kan dit zelf uitvoeren, geen kennis qua electra oid nodig.
Kortom, prima upgrade, zeker in mijn geval waar het originele scherm wat beschadigingen had.