Jump to content

Linker knipperlicht achter werkt niet op S-type 2006

Recommended Posts

macpont    0

Het volgende probleem doet zich voor, zowel het knipperlicht als de achteruitrijverlichting links achter doen het niet. Ik krijg geen storingsmelding (wel als ik de lamp verwijder niet als ik hem vervang door een nieuwe). Er lijkt onderling op moment van inschakelen een stroom door beide lampen te gaan want ze branden dan allebei erg zwak. Er is een trekhaakmodule geplaatst. Ik heb de elektronische (jaguar) achterlicht module vervangen en de trekhaakmodule daarna niet aangekoppeld. Helaas heeft dit geen affect. Het lijkt daar dus niet aan te liggen. Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken?

Dank bij voorbaat voor de reacties.

Pieter

haddock    966

Bij de oude techniek zou ik zeggen, op zeker n aarde probleem. Zoals onze zuidelijke broeders zeggen. Ik weet niet of 2006 Jag al canbus is, canbus is voor mij kannikniet.

wimb    718
13 hours ago, haddock said:

Bij de oude techniek zou ik zeggen, op zeker n aarde probleem.

Aaaargh!!!! De auto is niet verbonden met terra dus is het geen aardeprobleem; misschien wel een massaprobleem.

Maar on topic: het lijkt alsof een massaverbinding weg is waardoor beide lampen in serie staan. Hoe flauw het ook klinkt, maar dat moet doorgemeten worden. Meten = weten.

jaapvanthoff    485

Nou Pieter, je kent nu ook alle lolbroeken van het forum. Trek je er maar niets van aan.

De ene is uit Amsterdam verjaagd (snap je niet...) de volgende is naar Friesland verbannen. (snap je wel, anders woon daar helemaal niemand tussen die meren waar je heerlijk kunt varen)  

Ja, STR rijders onder elkaar vallen mede onrust stokers niet af, natuurlijk.

Stel dat het lampje slecht is, kun je links en rechts eens wisselen? Lampje even langs een afwas schuursponsje halen.

Contacten schoonmaken en stekers een paar keer in en uit elkaar. Heb je smerende contact spray?

Volg je massa kabel eens naar het punt waar die kabel op het chassis vast zit. Even los en een schuurpapiertje er over heen, of zoals sommigen hier zeggen, een beetje aluminiumoxide laten werken...