romanbronze Posted April 20, 2021 Share Posted April 20, 2021 Hallo allemaal, ik heb me jaren geleden aangemeld op dit mooie forum toen ik het idee had opgevat een Jaguar XJ aan te schaffen. Diverse life changing events hebben dat voornemen op de lange baan doen belanden, maar nu ben ik voorzichtig weer aan het rondkijken. Heb inmiddels besloten dat het een X300 moet worden. Omdat die een mooier interieur heeft wat mij betreft dan de X308 en omdat ik na wat inlezen heel enthousiast ben geraakt over de AJ16 in het vooronder. Ik wil eigenlijk een vierliter, maar een 3,2 mag ook. En er mag best wat mis mee zijn; ik hou wel van een projectje. Knutsel al jaren aan Saabs. Anyway - nu kwam ik op Marktplaats een intrigerende advertentie tegen: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jaguar/m1693543871-jaguar-sovereign-3-2-aut-1996-rood-nap.html?previousPage=lr Ik vind het verhaal over die startonderbreker maar gek, maar misschien doet het een lichtje branden bij jullie? En wat vinden jullie verder van die auto, afgezien van de optimistische V12-logo's? Veel dank vast! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimb Posted April 21, 2021 Share Posted April 21, 2021 In mijn vriendenclubje hebben we min of meer de regel dat als er niet minstens 1 foto van de motor is je de advertentie met veel argwaan moet bekijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted April 21, 2021 Share Posted April 21, 2021 De foto's van de advertentie zijn genomen op het terrein van Stenger Jaguar Service te Almelo. Wellicht dat de eigenaar daar opgevraagd heeft hoe te repareren/kosten. Stenger heeft een goede reputatie en zal weten hoe iets moet aangepakt worden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romanbronze Posted April 21, 2021 Author Share Posted April 21, 2021 Kijk, dat is alvast nuttige info! Veel dank. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart XJSC Posted April 21, 2021 Share Posted April 21, 2021 De vraagprijs is niet hoog maar ben bang dat je het verdriet van een ander er voor koopt... Ik zou nog even doorzoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted April 21, 2021 Share Posted April 21, 2021 Ik zou er een kopen die wel goed start en alles werkt zodat je alles kan controleren. Wel goed op de bekende roestgevoelige plekken letten. Als je zelf kan sleutelen en je wil de gok wagen kan je er voor gaan. Meestal word reparatie duur door de uren van een garage/monteur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
badhuis Posted April 21, 2021 Share Posted April 21, 2021 Opmerkelijk dat er altijd foto's van de smetteloze achterbank bij staan. Wat voor nut heeft dat, tuurlijk is die in goede staat. Liever zou ik bestuurdersstoel en (niet hangende) hemel zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted April 21, 2021 Share Posted April 21, 2021 7 uren geleden, wimb zei: In mijn vriendenclubje hebben we min of meer de regel dat als er niet minstens 1 foto van de motor is je de advertentie met veel argwaan moet bekijken. Wie zegt dat er een motor in zit ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romanbronze Posted April 21, 2021 Author Share Posted April 21, 2021 Dank voor jullie verstandige woorden! Goedkoop is duurkoop, inderdaad. Valt me op dat de X300 de afgelopen paar jaar een stuk schaarser (en duurder) is geworden. Staat in Hilversum een mooie zilvergrijze te koop (https://www.autoscout24.nl/aanbod/jaguar-sovereign-4-0-benzine-grijs-8272f077-6db5-4744-9445-9448f498ffe4), maar die zit dan weer een beetje boven mijn budget eigenlijk. Ik zoek er eentje die technisch goed is, een beetje doorleefd is verder geen punt. Kilometerstand maak ik me ook niet gauw druk over. Gewoon, een bruikbare klassieker waaraan wat valt te klussen af en toe. Roest is een heel goed punt. Ga daar zeker op letten, want lassen kan ik niet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimb Posted April 22, 2021 Share Posted April 22, 2021 Ik ken Hartendorp zelf niet, maar heb van een paar mensen goede verhalen gehoord. Als het financieel haalbaar is dan zou ik zeker eens naar die auto gaan kijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted April 22, 2021 Share Posted April 22, 2021 Er zijn er nog genoeg te koop die wel in jouw budget vallen (LINK). Bekijk er een paar, ga er een keer in rijden en dan kom je vanzelf een keer een 'match' tegen. Zie de PDF voor tips waar je op moet letten. Speciale aandacht voor de laatste paragraaf . X300 buyers guide.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romanbronze Posted April 22, 2021 Author Share Posted April 22, 2021 dank voor de buyer's guide! Wijze woorden staan erin. Herkenbaar ook. Ik ben nogal fan van de Saab 9000; die is jarenlang geen klap waard geweest, waardoor de meeste exemplaren zijn verwaarloosd en je dus heel erg moet uitkijken dat je niet raakt opgezadeld met een money pit. Probleem is alleen dat ze meestal nog steeds prima rijden - overengineered als ze zijn. Bij de X300 is dat ongetwijfeld niet anders. Buyer beware, dus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted April 22, 2021 Share Posted April 22, 2021 Een echte liefhebber zal hem niet zo snel verkopen als het een goede is. Heb die van mij al bijna 16 jaar en is een blijvertje. Maar het is en blijft een gebruiksvoorwerp voor vele en dan moet je maar afwachten wat je koopt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted April 22, 2021 Share Posted April 22, 2021 3 uren geleden, romanbronze zei: Ik ben nogal fan van de Saab 9000 Opvallend veel Jaguar rijders hebben in het verleden een Saab of een Citroën gehad. Of, net als ik, allebei . 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WimXF Posted April 22, 2021 Share Posted April 22, 2021 Na in 4 SAAB's en een andere lease auto gereden te hebben moest ik op zoek naar een eigen auto met karakter, nadat SAAB niet meer bestond. (Auto's met karakter, dat zijn in ieder geval geen VW-groepers en japanners...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romanbronze Posted April 23, 2021 Author Share Posted April 23, 2021 21 uren geleden, hansvh zei: Opvallend veel Jaguar rijders hebben in het verleden een Saab of een Citroën gehad. Of, net als ik, allebei . 15 uren geleden, WimXF zei: Na in 4 SAAB's en een andere lease auto gereden te hebben moest ik op zoek naar een eigen auto met karakter, nadat SAAB niet meer bestond. (Auto's met karakter, dat zijn in ieder geval geen VW-groepers en japanners...) Ik had al zo'n vermoeden :-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romanbronze Posted May 19, 2021 Author Share Posted May 19, 2021 Nog steeds op zoek. Niet heel actief, want druk. Maar even marktplaats afstruinen kan natuurlijk altijd even tussendoor. Liep tegen dit exemplaar aan, een mooie lijkt het: https://link.marktplaats.nl/m1702582233 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted May 19, 2021 Share Posted May 19, 2021 Erg mooi qua kleurstelling imho. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted May 20, 2021 Share Posted May 20, 2021 Eens, Alleen nog houten pook knopje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romanbronze Posted December 13, 2021 Author Share Posted December 13, 2021 Hallo! Het was even stil, maar de zoektocht is hervat! Ik kwam deze tegen: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/jaguar/m1763314335-jaguar-sovereign-4-0-aut-1996-rood Kent iemand deze? Ik vind m wel mooi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romanbronze Posted December 13, 2021 Author Share Posted December 13, 2021 Ik ben er inmiddels achter dat het om een auto gaat die eerder dit jaar is geveild bij BVA en toen ook is gespot op dit mooie forum: https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/55516/16817006?pid=0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paperboy62 Posted December 13, 2021 Share Posted December 13, 2021 Het is een auto die bereden is door iemand van de JDCH die probeerde voor een bepaald bedrag ik meen 16 cent p/k in 2020/2021. Hij kocht hem niet voor de hoofdprijs om er een bepaalde tijd mee te rijden. Hij maakte er een item van in het JDCH magazine tot no:4 dit jaar en toen heeft hij hem verkocht via BVA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romanbronze Posted December 13, 2021 Author Share Posted December 13, 2021 Dank! Ik heb contact opgenomen met JDCH en gevraagd of ik de artikelen over de auto kan krijgen. En ik ga begin januari kijken bij de auto - de verkoper is de persoon die de auto op de veiling heeft gekocht. Ik hou jullie op de hoogte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romanbronze Posted December 17, 2021 Author Share Posted December 17, 2021 Inmiddels de desbetreffende artikelen van de redactie gekregen En ik ga in januari naar de auto kijken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurre1980 Posted December 17, 2021 Share Posted December 17, 2021 Ik heb inmiddels een hele serie spotgoedkope Jaguars gekocht (ik koop ze alleen maar goedkoop) op heel diverse plekken. Mijn advies is dan wel ga overal kijken, dure exemplaren kunnen slecht zijn, goedkope goed en bij tokkie op de hoek kan een parel staan en bij een gerenomeerde dealer een krot. Laatste aankoop was een erg zeldzame 4 liter S van het model XJ40. Stond dit keer bij een bekend adres in Baflo te koop en op wat standaard achterstallig onderhoud na rij ik daar nu vrolijk mee rond van Friesland naar Amersfoort. 3 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts