Jump to content

Advies x300

romanbronze
 Share

Recommended Posts

Ook ooit eens ergens gelezen: grind in de tank, tank op cementmolen binden en dan lekker een tijd laten draaien. Lijkt me wel een lawaaige oplossijg trouwens ;-).

• Like 1

dat heb ik ook wel eens gedaan, maar is echt minder effectief. Omdat roest vaak in putjes zit, raak je dat niet met je grind. Dus de roest die boven het oppervlak uitsteekt, raak je wel maar juist het INgeroeste blijft zitten. 

Het voordeel van een vloeistof is dat het wel overal komt. 

• Klasse 1

Ik ben niet aan het doemdenken maar ben wel realistisch.

Je weet niet hoe hij is weg gezet, en hoopvol vind ik die tankinhoud niet.

Ik zou z.s.m. in ieder geval een conclusie proberen te trekken of de motor niet vast zit en aan wil slaan.

Olie verversen, nieuw filtertje en starten met een apart pomptankje verse benzine.

Maar hij is op de goede weg, we zullen het snel weten hoop ik :) .

Ik bewonder z'n geduld!

• Like 1

1 koplamp gedemonteerd, moet vervangen worden omdat het glas is gebarsten. En omdat ik toch bezig was meteen de voorspoiler verwijderd. Ding ziet er niet uit, ik ga op zoek naar een vervanger. Bood meteen gelegenheid om de steun onder het radiateurpakket te inspecteren. Had gelezen dat die graag wil roesten. En inderdaad, het geheel is roestig, maar er vallen nog zeker geen gaten in. Opschuren, in de roestomvormer zetten en een laag hammerite en het gaat wel weer even goed.

20220517_131807.jpg                   20220517_130319.jpg

• Like 1

12 uren geleden, romanbronze zei:

Tank moet ik afschrijven. Geprobeerd m schoon te krijgen met roestoplosser, maar dat gaat niet lukken. Ik rij binnenkort naar Schut in Soest om te kijken of ze een vervangende tank hebben.

Eventueel aan gedacht om er een roestomvormer in te gooien ? Rustbuster ? Er zit hier een kerel op het forum die volgens mij weet hoe je kunt verzinken. Zal hem een p.b. sturen en ik vraag het effe.

35 minuten geleden, romanbronze zei:

Dank, ja, heb ik overwogen. Probleem is alleen dat ik dan 80 liter roestomvormer nodig heb, want bijna het hele oppervlak is roestig. Met de kwast opbrengen werkt niet, want door de schotten in de tank kan ik lang niet overal bij. 

Hierboven nog wat oplossingen.  Dat proces met die soda heet electrolitisch reinigen of zoiets. Deed forumlid Han hier altijd.

ONTROESTEN-GEDETAILLEERD

Hee dat is vervelend.

De twee keer dat ik was stond het hek open.

Ik denk dat het alleen door John gerund wordt, en die kan wel eens even weg zijn.

Misschien even bellen voordat je poging 2 onderneemt.

Ik zou in jouw geval ook voor een betere tank gaan.

Is een beetje makkelijk te zien of die niet ook geroest is van binnen?

Immers na demontage zit er geen vloeistof meer in maar kan vocht wel z'n werk doen.

• Like 1

Je kan ook all4jags / van der schaar in Silvolde vragen. Die heeft zeker weten een goeie tank uit een 4.0 xj40 liggen. Namelijk die in mijn donorwagen zat.  

Tenzij die hem in afgelopen weken al weer verkocht heeft, maar zulke hardlopers zijn het nou ook weer niet. 

• Klasse 1