harryxk8 Posted April 19, 2021 Share Posted April 19, 2021 Beste jag rijders. Ik heb een probleem met mijn sigaretten aansteker, niet dat ik rook maar wil deze wel gebruiken voor mijn usb oplader. Het probleem is dat er geen spanning op staat. Midden armsteun los gemaakt maar kan er niet bij. Wel 2 losse kabeltjes gevonden. Weet iemand of deze aan de sigaretten lighter moeten. Dit voordat ik het gehele midden console ga losmaken. Graag jullie reactie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted April 19, 2021 Share Posted April 19, 2021 Volgens de Electrical Guide is de aansteker aangesloten met een 2-voudige zwarte AMP connector die vooraan bij de gear selector zou zitten. Deze connector is voorzien van een witte draad met blauwe tracer en een zwarte draad (aarde). Daarmee lijkt die connector van jouw tweede foto een serieuze kandidaat . Kleine toevoeging: de verlichting van de aansteker is aangesloten via een rode draad met roze tracer. Daarmee heeft die andere connector nu ook een bestemming . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted April 19, 2021 Share Posted April 19, 2021 16 minuten geleden, harryxk8 zei: Wel 2 losse kabeltjes gevonden. Weet iemand of deze aan de sigaretten lighter moeten. Zo te zien wel. Kleine voor het lampje, grote voor verwarmingselement. Is de zekering nog goed? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harryxk8 Posted April 19, 2021 Author Share Posted April 19, 2021 De zekering is nog goed nr 14 aan passagierskant. Vlgs mij enige oplossing gehele middenconsole loshalen of weten jullie nog een makkelijke oplossing ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted April 19, 2021 Share Posted April 19, 2021 Console eruit halen is niet veel werk. 10-20min Zeker als je de armsteun al los hebt en je zoals jij al het binnenwerk eruit hebt. Kwestie van met een oude bankpas o.i.d de afdekking rond de pook verwijderen (4 clips losklikken), dan 4 kuiskopschroeven en 2 metalen stripjes daaronder verwijderen. Dan het houten cover daaronder wegnemen, 2 T30 schroeven onder de radio die dan zichtbaar geworden zijn verwijderen (zou ook een kleiner maatje torqs kunnen zijn) 2 gelijke T30 schroeven bij waar het scharnier van de armsteun zit verwijderen (achterkant console heeft een eigen afdekking, kun je naar boven toe eraf trekken) Dan pook in neutraal zetten (middels het trucje daarvoor) en dan.... Kun je de console optillen en zelfs helemaal verwijderen..(en stekkers aansluiten.) Zou nog makkelijker zijn om de sigaretten aansteker te verwijderen langs boven en de console laten zitten. Maar ik weet niet of dat kan... Succes 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harryxk8 Posted April 21, 2021 Author Share Posted April 21, 2021 Vandaag toch maar de middenconsole los gehaald. Viel achteraf reuze mee. De draden waren inderdaad niet aangesloten (waarom ???). Hoe dan ook alles aangesloten en het werkt weer ????. USB werkt ! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts