Jump to content

Panelen op stuur verwijderen

Recommended Posts

AartM    8

Ik ben de zwarte panelen in mijn 2007 XKR aan het vervangen door walnut. Bijna klaar, ik moet alleen de panelen die op het stuur zitten nog laten doen. Echter, ik krijg ze er niet makkelijk af. Met een fohn geprobeerd, nu kan ik aan de zijkant het iets op tillen en zie dat het leer niet door loopt maar op de rand van de panelen lijk te zijn vast geplakt. Ik durft niet verder te gaan uit angst dat het leer dan ook helemaal los komt en ik het niet meer strak erop krijg. Iemand die ervaring heeft met het wisselen van de panelen op het stuur?

FB196CFB-0D1D-4A17-9826-0F231A98E897.jpeg  4F012509-E2B4-4542-9034-94DAE34B3144.jpeg

Leonneke    299
Op 4/1/2021 om 4:02 PM, AartM zei:

Iemand die ervaring heeft met het wisselen van de panelen op het stuur?  

Hoi. Ik heb er géén ervaring mee. Maar, zeker bij een Jaguar, zorgen dat je VOORAF weet hoe het af fabriek gemonteerd is. Klipjes, lijm, geperst of wat dan ook.

Heb je een part number van het paneeltje ? Dan kun je het meestal terugvinden in de manual.

AartM    8

Hoi Leonneke,  bedankt voor de tip, en ik heb net even gezocht in online catalogues, in tegenstelling tot de andere trim delen lijkt het erop dat die op het stuur niet los zijn verkocht. De sturen worden inclusief de trim delen geleverd.

Van andere fora weet ik dat het anderen is gelukt, dus het moet mogelijk zijn, maar zoals je zegt, ga ik het niet blind eraf trekken. Wordt vervolgd.

Leonneke    299
3 uren geleden, AartM zei:

Van andere fora weet ik dat het anderen is gelukt, dus het moet mogelijk zijn ....

Ik heb me gisterenavond ook eventjes vastgebeten in andere fora en kon eigenlijk alleen maar ontdekken dat het verlijmd is. Als dat zo is dan moet het uiteindelijk toch lukken met geduld, warmte en een zachte hand.  Iemand heeft het over 3M industrial tape. Maar kan niet ontdekken of dat ook werkelijk de verbinder is. Kun je eens een foto maken van de walnut exemplaren die er op moeten ?

AartM    8

Het plan is om de zwarte panelen te laten fineren als ik ze er af heb, ik heb dus geen voorbeeld. Een tip die ik ergens las was om met vislijn of floss de lijm lost te krijgen, ga ik proberen.

• Like 1

Leonneke    299
1 uur geleden, AartM zei:

Het plan is om de zwarte panelen te laten fineren als ik ze er af heb ....

Áah okay helder. Serieus klusje. Ik kom overigens wel complete stuurwissels tegen op de Engelse fora. Eventueel ook nog een optie.

AartM    8

Ik heb een geheel houten stuur al liggen, gekocht voordat ik die man had gevonden die onderdelen kan fineren. Maar ik vind de leer/ hout combinatie het mooist, dus dat eerst proberen met geheel hout als fall-back.

• Like 1

Leonneke    299
Op 4/6/2021 om 11:38 AM, AartM zei:

dus dat eerst proberen met geheel hout als fall-back.

Is het inmiddels gelukt ?

AartM    8

Ik heb een van de 2 kleine panelen er af, maar het is meer slopen dan netjes verwijderen. Heel erg vast geplakt wat met de heat gun maar iets los komt, en met 6 haakjes die afbreken. En je trekt ook de stuur verwarming mee die in de lijm zit. Dus over naar plan B, houten stuur.

• Verward 1

Leonneke    299
42 minuten geleden, AartM zei:

Ik heb een van de 2 kleine panelen er af, maar het is meer slopen dan netjes verwijderen. Heel erg vast geplakt wat met de heat gun maar iets los komt, en met 6 haakjes die afbreken. En je trekt ook de stuur verwarming mee die in de lijm zit. Dus over naar plan B, houten stuur.

Oei. Dat klinkt als serieuze issues. En vond het al redelijk uniek dat je nog geen 'haakjes' was tegengekomen.

Heb je een houten stuur van Myrtle ???

AartM    8

Ja inderdaad van Myrtle, moet nu de zwarte achterkant nog Slate Blue maken.

• Like 1

Leonneke    299
1 minuut geleden, AartM zei:

Ja inderdaad van Myrtle, moet nu de zwarte achterkant nog Slate Blue maken.

Gave sturen !!!!!! Ook een bijpassend pookje dan neem ik aan ?

• 1 month later...