keesh 1538 Report post Posted March 5 Topman Jaguar Land Rover geeft toe: ‘Kwaliteit van onze auto’s was inderdaad niet best. De nieuwe CEO van Jaguar Land Rover geeft toe dat betrouwbaarheidsproblemen het bedrijf 100.000 verkopen per jaar hebben gekost. Maar volgens hem is dat snel aan het veranderen. Het Britse bedrijf heeft al geruime tijd kwaliteitsproblemen. In een recent JD Power-betrouwbaarheidsonderzoek stond automerk Jaguar op de drie na laatste plaats. Land Rover eindigde zelfs als allerlaatste met 244 problemen per 100 voertuigen. Het ging hierbij om problemen die de afgelopen 12 maanden werden ondervonden door eigenaren van tot drie jaar oude voertuigen. Land Rover scoorde meer dan twee keer zo slecht als gemiddeld. Thierry Bollore, de nieuwe CEO van Jaguar Land Rover (JLR), heeft de kwaliteitsproblemen erkend. ,,De ontevredenheid van onze klanten was echt schadelijk voor ons verkoopvolume”, zei hij in een recent interview. Hij voegde eraan toe dat daardoor enorme kansen zijn gemist. ,,Het gaat om meer dan 100.000 autoverkopen per jaar die dankzij deze problemen geen doorgang hebben gevonden”, zo meldt hij tegen Automotive News Europe. Volgens Bollore zijn sinds zijn aantreden echter ‘enorme verbeteringen’ doorgevoerd op het gebied van betrouwbaarheid. De ontevredenheid onder eigenaren zou nu op een ‘laagterecord’ liggen bij modellen van modeljaar 2021. JLR-hoofd ontwerp Gerry McGovern voegde eraan toe dat toekomstige modellen eenvoudiger zullen zijn en daardoor minder problemen ondervinden. Ook zouden de garantiekosten in de periode van mei tot en met december gehalveerd zijn in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.(BRON) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 674 Report post Posted March 26 typisch Engels verhaal . The only way is up devooreeneenengelsbedrijfwerkende Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.