Jump to content

Rondje eilanden. Zaterdag 1 mei.

Recommended Posts

Zojuist, cage zei:

Wel als je ze beide op de oprit wilt.

Ook niet altijd handig als ze achter elkaar staan. En de buurt hoeft niet te zien dat je twee of meer auto's hebt????

De keuze tussen twee auto's waarin je nauwelijks kan bewegen en voor het instappen je benen moet breken???? Geef me dan maar een 2CV of beter een Mehari!

• Like 1

Just now, keesh said:

Ook niet altijd handig als ze achter elkaar staan. En de buurt hoeft niet te zien dat je twee of meer auto's hebt????

Dat zien ze toch als er telkens een ander vehikel staat, of ze denken dat er iemand vreemd gaat in huize STR ????

• Haha 1

2 minuten geleden, cage zei:

Dat zien ze toch als er telkens een ander vehikel staat,.. 

Nee, joh, je rijdt met je STR naar de stalling van je cabrio. En na de cabrio rit stal je hem weer en ga weer naar huis met de STR;-)

Pfff, doodvermoeiend! Moet je niet in een vlaag van verstandsverbijstering per ongeluk toch naar huis rijden. Dan weet moeder de vrouw ook meteen dat je een cabrioot hebt.

• Haha 1

2 minuten geleden, cage zei:

Dan weet moeder de vrouw ook meteen dat je een cabrioot hebt.

... van een vriend of garagebedrijf waar de STR staat???? Maar ik heb gelukkig wel plaats voor 3 auto's????

• Like 2

59 minutes ago, keesh said:

... van een vriend of garagebedrijf waar de STR staat???? Maar ik heb gelukkig wel plaats voor 3 auto's????

één XJS en twee ZoekZoekies Alto ????

Ik kan m'n Mini Van en nog een wat grotere kwijt in de garage (als ik die nog eens opgeruimd krijg!) en twee (maat S-type) op de oprit met een beetje voorzichtig persen en de aanhangert elders kan ik Eric ook nog wel uit de brand helpen. Rijd ik z'n XKR wel om hem in goede conditie te houden - stilstaan is zo slecht voor auto's dat ik het niet over m'n hart kan verkrijgen om een XKR achteruit te laten gaan ????

2 uren geleden, EricS-TR zei:

Ik schrijf dat ik geen ruimte heb voor een cabrio erbij en dan kom je met MX5 of MGF :nono: :sarcastic:

Zou ik beide wel willen hoor :thumbup:

Ik juist meedenken, zo'n xjs slagschip kan hij niet kwijt maar misschien iets van de halve lengte van de xjs zoals een mx5-je of F-je. ;)

Doe nou maar, ik weet dat je het heel graag wil. :sarcastichand:

3 uren geleden, robertvl zei:

Als je dan moet kiezen, zou ik voor de mx5 gaan; die zijn onverwoestbaar. Iets wat je over de MG F niet kan zeggen :P

Zelf ervaring mee? 
Zo niet, jammer dat zelfs hier op een Engelse autoforum dit soort burgermanspraat voorbij komt. Had gedacht dat wij, Engelse auto incrowd, toch beter moeten weten. Ik ken toevallig twee eigenaren van een MGF (1x MGF en 1x MGTF) die beide de auto al jarenlang hebben en niet noemenswaardig extra onderhoud nodig hadden.   

Dat je het aandurft om wel een Jaguar te hebben! ????

Ik moet me helaas afmelden voor morgen. Mijn vrouw is niet in orde, vanmiddag Coronatest, maar totdat we de uitslag hebben maar even voorzichtig. We hebben allebei onze eerste Coronaprik reeds gehad, maar je hoort wel vaker dat je het dan toch nog kan krijgen

Veel plezier allemaal en tot de volgende keer

Jeroen 

1 hour ago, arie-jag said:

ZO, spullen opruimen op kantoor en naar huis om vervolgens 14.00u onderweg te gaan naar Zeeland, RB&B in Middelburg.

Zie jullie morgen boys :smoke:

Veel plezier Arie, zie je morrugu . Laat de badjassen hangen????

1 uur terug, jeroendorrestein zei:

Ik moet me helaas afmelden voor morgen. Mijn vrouw is niet in orde, vanmiddag Coronatest, maar totdat we de uitslag hebben maar even voorzichtig. We hebben allebei onze eerste Coronaprik reeds gehad, maar je hoort wel vaker dat je het dan toch nog kan krijgen

Jeroen 

Jeroen, ik ga je missen !

32 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

Wie weet waar de zekering van de linkse brandstof pomp zit bij een XJ6 Series 1 van 1971?

(Hij doet ut ni, geen spanning bij de brandstofpomp:-()

Dat zou voor beide pompen en nog wat andere zaken zekering #1 moeten zijn (achter instrumentenpaneel). De pompen krijgen spanning via de tank-keuzeschakelaar. De linker via een witte draad met groene tracer, de rechter via een witte draad met paarse tracer.

Heb je geen spanning bij de linker pomp dan zit er dus ergens een kabelbreuk oid in de genoemde draad tussen pomp en schakelaar. Zie hieronder het betreffende deel uit de schema's.

image.png

• Klasse 1

2 hours ago, jeroendorrestein said:

Jeroen 

Sterkte voor de vrouw, jammer dat je de tour mist.

58 minuten geleden, hansvh zei:

Dat zou voor beide pompen en nog wat andere zaken zekering #1 moeten zijn (achter instrumentenpaneel).

Dank je Hans!????

Rechter pomp doet ut. zekeringen instrumentenpaneel goed, dus draadbreuk of schakelaar begrijp ik.

Morgen eens kijken hoever ik op de rechter tank kan rijden ????.

7 uren geleden, keesh zei:

Ruimte op afstand is geen probleem met twee auto's;-)

Dat zou kunnen en de camper staat in een ruime privé box, maar past een cabrio net niet bij ;-) (andere boxen niet beschikbaar)

5 uren geleden, cage zei:

Rijd ik z'n XKR wel om hem in goede conditie te houden - stilstaan is zo slecht voor auto's dat ik het niet over m'n hart kan verkrijgen om een XKR achteruit te laten gaan ????

Mijn XKR :nono:

4 uren geleden, arie-jag zei:

Ik juist meedenken, zo'n xjs slagschip kan hij niet kwijt maar misschien iets van de halve lengte van de xjs zoals een mx5-je of F-je. ;)

Doe nou maar, ik weet dat je het heel graag wil. :sarcastichand:

De enige Jaguar cabrio die in aanmerking zou komen kan ik niet betalen (F-type) :no:

7 uren geleden, robertvl zei:

Als je dan moet kiezen, zou ik voor de mx5 gaan; die zijn onverwoestbaar. Iets wat je over de MG F niet kan zeggen :P

Als ik wat meer ondernemers spirit had kocht ik nu zoveel mogelijk MGFen op die onder de 1500 euro zitten, en zou er een loodsje mee vullen...(en beetje aan knutselen natuurlijk:-))

Een Engelse roadster (?) met middenmotor! Nog een leuk ding om te zien ook. Dat gaat over 15 jaar booming zijn zo,n MGF:-)!..

(Al is het dan waarschijnlijk in China, waar ze de merk-rechten hebben gekocht geloof ik:-))

• Like 2