Jump to content

Rondje eilanden. Zaterdag 1 mei.

Recommended Posts

7 uren geleden, haddock zei:

Maar die like van jou, Kees, is verre van neutraal.

Dat was voor deze zin 'Maar weer on topic. Een ritje eind april / begin mei bij die leuke snacktent aan het Veerse meer klinkt als muziek in de oren.'

"Dat in groepjes van 4 geneuzel, moeten we echt niet willen. In de buitenlucht is het risico nul! Anders waren ze na al die BLM demonstraties ook massaal aan het O2 gegaan en dat is ook niet gebeurd. We moeten eens kappen ons de hele tijd te voegen naar dit soort clownesque maatregelen."

Tja. ik zou zeggen spandoek mee en de bijeenkomst omdopen tot een demonstratie. Dan lijkt alles te mogen. Er is vast wel een politiek thema waar we allemaal achter staan: afschaffen wegenbelasting voor tweede auto's. Je kunt maar in 1 auto tegelijk rijden, dus als je wil dat de gebruiker betaalt, dan betaal je met twee auto's momenteel dubbel!

Goed bij deze trap ik af met de datum voor de rit:

Zaterdag 1 mei

of 

Zondag 2 mei

Snackkar meest safe optie op dit moment

Vind Leonneke's optie voor helpen qua regels heel goed, organisatie mag niet de dupe worden van gemak van ons deelnemers.

Op papier moet alles kloppen bij eventuele check/controle.

Natuurlijk gaan mensen beetje zwerven door de groep maar houd de afstand zoals vorig jaar, dan komt niemand in de problemen.  

• Like 4

8 hours ago, arie-jag said:

Zaterdag 1 mei

of 

Zondag 2 mei

Ha ha ha .. had ik al eerder gedaan ;-)

Zie eerdere post:

"Zaterdag 24 april of zaterdag 8 mei?"

Het weekend van 1 en 2 mei kan ik helaas niet (net als weekends in de oneven weken) :-(

1 mei vind ik wel een mooie datum. Dan kunnen we op de Dag van de Arbeid demonstreren tegen het feit dat we vanwege de coronamaatregelen niet rond de meiboom kunnen dansen. Of zoiets.

• Like 1

12 hours ago, wimb said:

1 mei vind ik wel een mooie datum. Dan kunnen we op de Dag van de Arbeid demonstreren tegen het feit dat we vanwege de coronamaatregelen niet rond de meiboom kunnen dansen. Of zoiets.

Ik zou een toertocht niet koppelen aan "protest", is toch voor de gezelligheid?

Op 3/15/2021 om 7:56 AM, arie-jag zei:

Zaterdag 1 mei

of 

Zondag 2 mei

Snackkar meest safe optie op dit moment

Vind Leonneke's optie voor helpen qua regels heel goed, organisatie mag niet de dupe worden van gemak van ons deelnemers.

Op papier moet alles kloppen bij eventuele check/controle.

Natuurlijk gaan mensen beetje zwerven door de groep maar houd de afstand zoals vorig jaar, dan komt niemand in de problemen.  

Ik ben het helemaal eens met Arie. Echter gaat het al in de ronde dat er tot en met 5 mei geen evenementen mogen. Dus in dat geval zijn we al in de problemen

Lees hier: bron ANP 15-03-2021

Tot en met 5 mei is er geen ruimte voor het organiseren van publieke evenementen. Grote feesten op onder andere Koningsdag (27 april) en Bevrijdingsdag (5 mei) zijn dus niet mogelijk. Zelfs als de coronamaatregelen voor die tijd aanzienlijk versoepeld zouden worden, gaan gemeenten daar tot die tijd geen vergunningen voor afgeven.

Dat hebben de 25 burgemeesters die samen het Veiligheidsberaad vormen maandag afgesproken met justitieminister Ferd Grapperhaus en coronaminister Hugo de Jonge. Ze willen daarmee duidelijkheid scheppen voor de organisatoren van evenementen, aldus beraadsvoorzitter Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen.

Ik ga er eens induiken wat betreft de regels, 

Voor de andere zaken is het voor mij heel simpel, ik ken een aantal klanten die enorm in de problemen zitten door onze nieuwe ziekte, ik heb er bekende aan verloren en wens iedereen die het ziet als een griepje de eerste besmetting toe.

Voor de regels van dit evenement zijn wij verantwoordelijk en we maken er een leuke dag van!

Maar wel binnen de regels, want zoals gezegd zijn wij, en wij met ons allen verantwoordelijk voor deze dag.

Maar wat mij betreft staat de gezelligheid en de dag zelf met zijn allen voorop..

Vorig jaar liep alles geweldig binnen de regels en dit jaar kunnen we dat zeker ook laten gebeuren.

Komt helemaal goed.

• Like 10
  • Klasse 1

'k-zie dat ik net op tijd uit de winterslaap ben! De poes moet toch weer eens goed uitgelaten worden, dus als er plaats is ben ik graag van de partij.

2 hours ago, paperboy62 said:

Lees hier: bron ANP 15-03-2021

Tot en met 5 mei is er geen ruimte voor het organiseren van publieke evenementen. Grote feesten op onder andere Koningsdag (27 april) en Bevrijdingsdag (5 mei) zijn dus niet mogelijk. Zelfs als de coronamaatregelen voor die tijd aanzienlijk versoepeld zouden worden, gaan gemeenten daar tot die tijd geen vergunningen voor afgeven.

Dat hebben de 25 burgemeesters die samen het Veiligheidsberaad vormen maandag afgesproken met justitieminister Ferd Grapperhaus en coronaminister Hugo de Jonge. Ze willen daarmee duidelijkheid scheppen voor de organisatoren van evenementen, aldus beraadsvoorzitter Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen.

Valt wat voor te zeggen. Het probleem is v.nl. als er gestopt wordt. Anderzijds kan je je afvragen in hoeverre een toerrit een publiek evenement is, helemaal als deelname is beperkt tot een specifiek merk auto.

2 uren geleden, cage zei:

Anderzijds kan je je afvragen in hoeverre een toerrit een publiek evenement is, helemaal als deelname is beperkt tot een specifiek merk auto.

Een toerrit of toertocht is volgens de gemiddelde Algemene Verordening géén publiek evenement. Sommige verordeningen benoemen het specifiek, andere weer niet.

Het is immers niet voor publiek toegankelijk. Slechts voor genodigden. Geen (openbare) publiciteit vooraf. Er wordt slechts gratis drank verstrekt, geen overlast veroorzaakt door muziek, geen wedstrijdkarakter, veroorzaakt geen opstoppingen en allemaal dat soort termen passeren de revue van gemeentelijke en plaatselijke verordeningen.... 

Voor een toertocht tot maximaal 50 personen geldt over het algemeen een meldingsplicht. Daar zal de Veiligheidsregio, gemeente(n) iets van vinden. 

Duurt hier (in Brabant-Waalre) een paar dagen en dan heb je antwoord.

Ik zou het inderdaad voor nu niet al te moeilijk maken en het plan gewoon voorleggen bij de gemeente. Eens kijken wat daarop de reactie is met eventuele do's en don'ts.

• Klasse 1

okidoki...

We kunnen dezelfde route als vorig jaar aanhouden of een ander.

Ik zal met Max deze week een aantal route berijden met de komkommer en kijken wat de beste is zonder stoplichten, met een tussenstop zonder bekijks en ik zal direct regelen voor het eten.

Hoeveel auto's gaan we doen?

ik heb zelf 4 auto's en 1 inschrijving van een kennis van mij.

1 mei staat genoteerd.

8 hours ago, isabella said:

Hoeveel auto's gaan we doen?

ik heb zelf 4 auto's en 1 inschrijving van een kennis van mij.

Opschepper! Ik kom gewoon met 1 auto. ????

• keesh changed the title to Rondje eilanden. Zaterdag 1 mei.