Jump to content

Recommended Posts

vandoremalen    19

Hoi allemaal, hoop dat de meesten de eerste week van Maart hebben aangegrepen om de PK's weer los te laten?

Ik heb al een tijd last van een slecht startende series 3, zo ook gisteren.

De motor klinkt alsof het net dat laatste zetje niet kan bereiken om aan te slaan.

Ik heb inmiddels bougies en accu vervangen, nog steeds hetzelfde resultaat.

Met een jumpstarter aangesloten op de accu gaat het iets beter maar ook niet van harte.

Als de de motor dan eenmaal loopt, gaat ie stug door en prima mee te toeren, zoals vandaag in het zonnetje, heerlijk!

Maar dat slechte starten he...wie o wie heeft hier suggesties? 

9F319F76-95D3-433C-8ABE-6B47FE3B687C.jpeg

hansvh    510

Zelfs met een jumpstarter gaat het niet van harte? Dan zou ik toch links en rechts de massapunten eens goed schoon gaan maken. Kost niks en is (ook al blijkt het wellicht uiteindelijk de oplossing niet te zijn) altijd goed om de conditie van de auto op peil te houden.

Plaatje met de massapunten:

image.png

Belangrijkste in jouw geval zijn de massapunten onder de motorkap, de aansluitingen van de startmotor en de accupolen.

vandoremalen    19

Ja de motor draait inderdaad (te) langzaam. Na gisteren een stuk gereden te hebben, de auto geparkeerd en een half uurtje gewacht. Daarna start ie prima, met het idee dat de motor veel sneller rond gaat. 

hansvh    510

Slecht starten dus alleen na de ophokplicht? Tsja, stilstand is achteruitgang ;-) . Anyway, alles is kennelijk weer een keer los gekomen, gesmeerd, op temperatuur gekomen etc. Vinden die oude dames wel prettig :-) .

jaapvanthoff    452

Ik denk dat het bij mijn auto nuttig is....

Contact aan, wachten zodat de benzine pomp rond kan pompen en druk op kan bouwen en dan na een tel of vijf starten.

En wat voor jumpstarter? een professionele of hobby versie?

Ik vraag dit omdat de accu die in de auto past niet echt aan de grote kant is. En de ouderwetse startmotors vragen erg veel ampere. En de lichtere jumpstarters zijn meestal de kabels zo licht van dat deze bij lange na de stroom niet leveren die deze motoren nodig hebben.

jaapvanthoff    452

Ik woon in Poortugaal. Je bent van harte welkom om een startpoging met mijn accu uit te voeren.

Ondanks dat ik een volle, grote accu heb, ondervind ik ook een zagend, traag lopende startmotor.

Zal straks een filmpje maken als ik naar mn werk ga, kun je vergelijken.

JagS3 4.2    98

als je zeker weet dat je accu/dynamo goed is, dan is het waarschijnlijk zo dat je startmotor "lui" is geworden, demonteren en schoonmaken, koolborstels gangbaar maken,

dan moet het weer een stuk beter gaan.