Jop02 Posted June 20, 2021 Author Share Posted June 20, 2021 Er is inderdaad een beetje vervorming, maar eerst het las apparaat instellen enz. ik ben redelijk tevreden over hoe het is gegaan. Vrijdag had ik ook de eerste bestelling binnengekregen van SNG Barratt. De carburateurs kan ik nu in elkaar gaan zetten en eventueel de auto starten. Ik zou afgelopen vrijdag ook nog een rondje randstad doen, even langs Steef Rutten (420G expert) en wat onderdelen ophalen bij Herman Hulshof. Echter had ik de avond ervoor een zware frontale aanrijding. Wonder boven wonder ben ik er vrijwel ongedeerd vanaf gekomen door het engeltje op mijn schouder en de veiligheid ingenieurs die de Renault Espace hebben ontworpen. De meid in de Seat is er wonder boven wonder ook zeer goed vanaf gekomen, gisteren samen het aanrijdingsformulier ingevuld. Ik heb de komende weken nog een aantal hertentamens dus na die tijd ga ik weer aan de jag bezig. https://noordernieuws.nl/friesland/auto-vliegt-over-de-kop-bij-frontale-aanrijding-op-n392-bij-terwispel-114271/ (De meid in de Seat had 1 pilsje op, 1 teveel voor een beginnersrijbewijs...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted June 20, 2021 Author Share Posted June 20, 2021 De laatste foto is van mijn velg links voor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted June 20, 2021 Share Posted June 20, 2021 Shoot, daar ben je goed weggekomen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xag Posted June 20, 2021 Share Posted June 20, 2021 Hallo Job, gelukkig zijn jullie er beide goed vanaf gekomen. Wat een knal moet dat zijn geweest en wat een schade aan beide auto’s. Moderne auto’s zijn toch wel een heel eind gekomen in vergelijking met onze oude Jaguars. Guus Mede 420 bezitter, ook uit Friesland. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampje Posted June 20, 2021 Share Posted June 20, 2021 21 minutes ago, Xag said: Hallo Job, gelukkig zijn jullie er beide goed vanaf gekomen. Wat een knal moet dat zijn geweest en wat een schade aan beide auto’s. Moderne auto’s zijn toch wel een heel eind gekomen in vergelijking met onze oude Jaguars. Guus Mede 420 bezitter, ook uit Friesland. Zo zeg, dat engeltje zat zeker wel op je schouder! Mooi dat het voor jullie goed is afgelopen. Rest is bijzaak. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted June 20, 2021 Share Posted June 20, 2021 Oef, dat moet een enorme klap geweest zijn. Je hebt echt veel geluk gehad aan de foto's te zien. En dat is heeeel fijn 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EricS-TR Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 Wow. Daar zijn jullie beiden gelukkig goed vanaf gekomen! Hopelijk openbaart zich niet alsnog fysiek letsel als gevolg van beschadigde wervels en uitgerekte spieren/banden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted July 8, 2021 Author Share Posted July 8, 2021 Update: Ik heb gelukkig niks aan het ongeluk over gehouden. Helaas heb ik nog geen tijd gehad om met de jag bezig te gaan. overigens nog wel een doos onderdelen ontvangen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted July 13, 2021 Author Share Posted July 13, 2021 Gatenkaas aan het maken... Is het overigens normaal dat de distributor heel lastig te verwijderen is? Na het losmaken van de "slangenklem" zou deze er toch redelijk makkelijk uit moeten komen? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted July 13, 2021 Share Posted July 13, 2021 V.w.b. Ontsteking, bij de (iets latere?) XK motor zit er nog een boutje wat eruit moet. Ik denk dat dit bij jouw auto ook zo is. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted July 15, 2021 Author Share Posted July 15, 2021 Op 7/13/2021 om 9:17 PM, Iksjeezesel zei: V.w.b. Ontsteking, bij de (iets latere?) XK motor zit er nog een boutje wat eruit moet. Ik denk dat dit bij jouw auto ook zo is. volgens mij is alles los... of zou het helpen de motor iets rond te gooien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted July 15, 2021 Share Posted July 15, 2021 Als je de service manual er op naslaat lijkt het allemaal zo simpel.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted July 15, 2021 Author Share Posted July 15, 2021 45 minuten geleden, hansvh zei: Als je de service manual er op naslaat lijkt het allemaal zo simpel.... jahaha misschien dat het zo simpel was toen de jag nieuw uit de fabriek kwam rollen, maar nu zit dat ding echt moker vast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted July 15, 2021 Share Posted July 15, 2021 Zou moeten loskomen toch... Het huis lijkt los want draait t.o.v. motorblok zie ik. (of niet? want klem zit los..) Beetje kruipolie proberen? Platte schroevendraaier onder de klem en liften? Plaatje van waar ie waarschijnlijk vastgeplakt/geroest zit.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted July 15, 2021 Author Share Posted July 15, 2021 2 uren geleden, Iksjeezesel zei: Zou moeten loskomen toch... Het huis lijkt los want draait t.o.v. motorblok zie ik. (of niet? want klem zit los..) Beetje kruipolie proberen? Platte schroevendraaier onder de klem en liften? Plaatje van waar ie waarschijnlijk vastgeplakt/geroest zit.. Nee niks draait, enkel de klem. Ik zal de komende week er geregeld kruipolie op spuiten en aan het einde weer eens proberen. Bedankt alvast voor de tip! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
badhuis Posted August 13, 2021 Share Posted August 13, 2021 Als de klem los is zou de hele distributeur makkelijk te draaien moeten zijn. En omhoog te trekken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted December 3, 2021 Author Share Posted December 3, 2021 Na een lange tijd weer een update, Ik heb sinds de laatste post veel gedaan maar niet extreem veel aan mijn Jag. Ik heb een beetje gelast wat nu wacht op een mooi laagje tin eroverheen. Ook heb ik een flinke voorraad onderdelen opgebouwd, waardoor ik nu alle ruiten in mijn auto 2x kapot kan slaan en nog een set over hebben Helaas, mijn grootste tegenslag ook meteen, 1 afgebroken bougie en 2 die nog heel erg vast zitten. inmiddels een linkse tap en een normale tap onderweg. Mochten er nog 420/ S-type eigenaren onderdelen nodig hebben, wellicht heb ik ze liggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted December 3, 2021 Share Posted December 3, 2021 mooi werk, dat achterpaneel zit er weer keurig in zo te zien, al ervaring met laswerk? ik weet niet hoe ver je wil gaan met de restauratie, maar als je hem volledig uit elkaar haalt kun je de body laten doen in een oven (dan wordt de lak er volledig afgebrand) als je m daarna laat stralen en dippen in vloeibare zink, dan is je auto klaar voor de eeuwigheid. Maar wat budgetvriendelijker is zodra als je gelast hebt, de naden goed behandelen met zincspray. voor wat betreft het ontroesten heb ik goede ervaring met fosforzuur, eerst goed uitborstelen met een staalborstel voor op de slijptol dan een klein beetje fosforzuur aanbrengen met de kwast voor de diepdoorgedrongen roest, deze wordt dan volledig opgelost, waarna er ijzerfosfaat ontstaat. hoe ik het meestal doe, is: uitborstelen met slijptol, eventueel nastralen met straalpistool, zodat het staal volledig schoon is, dan behandelen met zincspray en daarna weer de lagen opbouwen (primer lak en blanke lak) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted December 3, 2021 Share Posted December 3, 2021 3 uren geleden, Jop02 zei: Ook heb ik een flinke voorraad onderdelen opgebouwd, waardoor ik nu alle ruiten in mijn auto 2x kapot kan slaan en nog een set over hebben Ik zou hier wel mee oppassen, voordat je het weet kun je je kont niet meer keren. Toen ik begon bewaarde ik ook alles, en nu gooi ik te veel weg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
badhuis Posted December 6, 2021 Share Posted December 6, 2021 Heb je nog een header tank te koop? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampje Posted December 16, 2021 Share Posted December 16, 2021 On 12/6/2021 at 1:48 PM, badhuis said: Heb je nog een header tank te koop? Mocht Jop er geen over hebben, misschien is https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/airco-en-verwarming/m1768361214-expansievat-rvs-jaguar-420g-nieuw wat voor je. Zit ook op mijn auto en ziet er fantastisch uit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampje Posted December 16, 2021 Share Posted December 16, 2021 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xag Posted December 16, 2021 Share Posted December 16, 2021 Die is voor een 420G, volgens mij zit die niet op een 420. Guus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
badhuis Posted December 16, 2021 Share Posted December 16, 2021 Nee helaas niet. Een 420 heeft er eentje die geplaatst wordt half boven de fan. Daarom is de halve onderkant van de tank half rond. En de tankdopopening half verzonken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted January 10 Author Share Posted January 10 Bij het reviseren van de main en "slave" rem cilinder ben ik tegen een paar problemen aangelopen. Allereerst is er iets gebeurd met de circlip (foto 2). deze houdt de veer op zijn plek welke de main cilinder weer terug duwt. Na 2x op het rempedaal drukken vliegt deze er af. makkelijk op te lossen met een circlip set (denk ik). het 2e probleem is dat vacuum buis 12 doorgerot is en deze enkel normaal te verwijderen is als de motor + radiator eruit zijn. Deze leiding loopt voor de radiator mounts lang, deze heb ik doorgezaagd en ik ga deze via een "handigere" route laten gaan. De vorige eigenaar van de auto heeft alle remleidingen vervangen door 6mm koperen leidingen. Dit in plaats van de 3/16 originele leidingen. Nu vroeg ik mij af of de remcilinder het extra volume van de grotere 6mm leiding aankan. Kan iemand ook bevestigen dat het remsysteem (Remcilinders en leiding) op de Jaguar 420 exact hetzelfde is als op je Jaguar XKE? Dan zou deze post: https://www.jaguarforums.com/forum/mki-mkii-s-type-240-340-daimler-61/jag-mk2-brake-line-fittings-184953/ ook gelden voor de Jaguar 420 Foto 1: remsysteem jaguar 420 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.