Iksjeezesel Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 Mooi hoor! Wat is het woord eigenlijk voor het tegenovergestelde van een martelcontainer????????? Succes! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EricS-TR Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 Erg handige oplossing zo 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 Nice. Ook mooie korte kabels van accu naar lier. Weet niet hoe lang de lier (elke keer) moet draaien, maar anders zou een (sem-) tractie accu met deugdelijke accupool klemmen beter zijn. ( Start accus houden niet van diep ontladen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted April 30, 2021 Author Share Posted April 30, 2021 21 uren geleden, john37 zei: Nice. Ook mooie korte kabels van accu naar lier. Weet niet hoe lang de lier (elke keer) moet draaien, maar anders zou een (sem-) tractie accu met deugdelijke accupool klemmen beter zijn. ( Start accus houden niet van diep ontladen. Met de huidige accu krijg ik hem makkelijk 2x erin. Ik zal morgen even de spanning meten als ik de jag er weer in lier. Een tractie accu zou natuurlijk prachtig zijn maar dat zit niet binnen mijn budget. Accu klemmen en een accu onderbreker staan wel op het lijstje om binnenkort gekocht te worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted April 30, 2021 Author Share Posted April 30, 2021 Vandaag de achterbumper er af gehaald, werkelijk alle bouten die de bumper op aan de bracket bevestigen draaiden door dus uiteindelijk de brackets + rubbers er ook maar mee afgehaald. Daarna de achterlicht assembly verwijderd waar ik het voor elkaar kreeg om 1 van de bouten op het meest lastige en rottige plekje door te draaien. Uiteindelijk het oogje maar doorgeknipt waar deze aan de body vast zit. Niet zo netjes maar het is even niet anders. Nog een vraag, over welk roestfixeer middel zijn jullie het meest te spreken; evaporust, Fertan, koopmans of is een ander middeltje toch beter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted May 25, 2021 Author Share Posted May 25, 2021 Update: Inmiddels heb ik het interieur eruit gehaald en begonnen aan het verwijderen van de stuurkolom om de ontbrekende lagers hierin te vervangen. Helaas is het de laatste tijd niet heel erg mooi weer geweest dus heb weinig kans gehad om aan de jag te werken. De mini griptangen op de accupolen heb ik vervangen door een mooi paar degelijke accu klemmen en ik heb met de multi meter het accu voltage gemeten. voor het lieren: 12.99v tijdens: 11.50v na het lieren: 12.52v 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted May 25, 2021 Share Posted May 25, 2021 Bodem nog best prima zo te zien! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted May 25, 2021 Author Share Posted May 25, 2021 1 uur terug, Iksjeezesel zei: Bodem nog best prima zo te zien! De bodem is op de plekken die de vorige eigenaar al heeft aangepakt helemaal gaaf. Zo ook de scuttle vent, enkel oppervlakte roest... Denk dat ik erg veel geluk heb gehad qua roest, alhoewel er nog een paar leuke plekjes zitten rond de voor en achter ruit. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted May 28, 2021 Author Share Posted May 28, 2021 Vandaag de carburateurs eraf gehaald, zijn vies dus ik zal ze ergens proberen te ultrasoon reinigen. Ook extra gaten gevonden achterin de wielkasten, ziet er lastig uit om dat dicht te maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 Aan de onderkant zit een rubber diafragma, deze zou er er wel uithalen, rubber wordt altijd hard door de benzine. En de oude rubbers zijn niet bestand tegen moderne brandstoffen. Ook de seals van de assen zou ik vervangen door moderne, zijn nu nog van kurk. Als je een revisie set koopt bij SNGBarratt, zit dit allemaal in. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted May 30, 2021 Author Share Posted May 30, 2021 8 uren geleden, jaguar38s zei: Aan de onderkant zit een rubber diafragma, deze zou er er wel uithalen, rubber wordt altijd hard door de benzine. En de oude rubbers zijn niet bestand tegen moderne brandstoffen. Ook de seals van de assen zou ik vervangen door moderne, zijn nu nog van kurk. Als je een revisie set koopt bij SNGBarratt, zit dit allemaal in. Bedankt voor de tip! Was eigenlijk van plan 2 paar rebuild kits te kopen maar als in de service kit ook alles zit scheelt dat toch weer een paar duiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted May 30, 2021 Author Share Posted May 30, 2021 Is het trouwens normaal dat de floats vloeistof in zich hebben? Mijne klotsen namelijk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 Nee, de vlotters moeten dicht en droog zijn. Zeer essentieel. Ze bepalen de brandstoftoevoer naar de carb. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 But you can solder them old bastards up! destokouwe 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted May 31, 2021 Share Posted May 31, 2021 9 uren geleden, haddock zei: But you can solder them old bastards up! destokouwe Maar niet met een vlammetje is mijn ervaring... Bij mij implodeerde de vlotter bij afkoelen ????... Maar met soldeerbout gaat het wel lijkt me.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted May 31, 2021 Author Share Posted May 31, 2021 22 uren geleden, haddock zei: Nee, de vlotters moeten dicht en droog zijn. Zeer essentieel. Ze bepalen de brandstoftoevoer naar de carb. Ik vond het al vreemd maar wist niet zeker of het een feature of een flaw was. Ik zal ze rebuilden en een tijdje in de benzine leggen, kijken of ik de flaw niet erger heb gemaakt. Heeft iemand ervaring met de seal kits van sng barratt? voor €620 is daar een full body kit te verkrijgen, wat ik eigenlijk best prijzig vind. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 Op 5/31/2021 om 8:29 AM, Iksjeezesel zei: Maar met soldeerbout gaat het wel lijkt me.. Lukt inderdaad met een soldeerbout me voldoende massa. Je kunt dan een klein plekje snel genoeg opwarmen om het te solderen. Neem zo zacht mogelijke tin (dus geen loodvrije) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 Ja die full body seal kits zijn erg duur, maar wel de moeite waard. Ik had ook zo'n set aangeschaft voor mijn MK1 ( SNGBarratt), en 20 jaar geleden voor mijn S-type. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampje Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 On 6/2/2021 at 10:24 AM, jaguar38s said: Ja die full body seal kits zijn erg duur, maar wel de moeite waard. Ik had ook zo'n set aangeschaft voor mijn MK1 ( SNGBarratt), en 20 jaar geleden voor mijn S-type. Zeker de moeite waard, zijn nu nog te verkrijgen. Ben zelf al een tijd aan het zoeken naar een set voor mijn 420G. https://www.jaguarforum.com/threads/420g-dutch-restoration-project.113513/ Sterkte met het project, kan er aardig over mee praten denk ik! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted June 13, 2021 Author Share Posted June 13, 2021 Dashboard is er inmiddels uit, alle draadjes & slangetjes netjes gemarkeerd. Ondertussen een verlanglijstje gemaakt bij sng barratt. Ook kwam een oude schade reparatie uit de jaren 70 a 80 aan het licht, bijna een centimeter dikke laag plamuur verwijderd. Weet iemand ook of de Jaguar 420 ooit met een anti roll bar op de achterwielen kwam? de mounts zijn er in ieder geval wel voor. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted June 14, 2021 Share Posted June 14, 2021 Nee, er zaten nooit antiroll bars op zowel de S-type als de 420. De mounts zitten er altijd op en worden gebruikt bij de E-type welke wel een antiroll bar heeft. Zou er ook niet eentje in zetten als ik jou was, bij deze types breekt de achterkant erg snel uit als je deze monteert is de ervaring ( van jaglovers.org ) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted June 15, 2021 Author Share Posted June 15, 2021 Op 6/14/2021 om 11:04 AM, jaguar38s zei: Nee, er zaten nooit antiroll bars op zowel de S-type als de 420. De mounts zitten er altijd op en worden gebruikt bij de E-type welke wel een antiroll bar heeft. Zou er ook niet eentje in zetten als ik jou was, bij deze types breekt de achterkant erg snel uit als je deze monteert is de ervaring ( van jaglovers.org ) Ah bedankt! dat verklaart het. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jop02 Posted June 15, 2021 Author Share Posted June 15, 2021 1 carburateur schoongemaakt welke nu wacht op de rebuild kit. De andere laat ik nog even in elkaar voor het geval ik moet afkijken. Ook begonnen aan het laswerk. Eerste keer dat ik aan een auto las dus het begin was zeer matig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 Grootste vijand met lassen is hitte, steeds 4 cm uit elkaar de las propjes zetten, liefst met lucht gelijk koelen. Daarna de laspropjes ertussen in, en steeds dus iets van 4 cm uit elkaar, en koelen. Zou heb je de minste vervorming van je las. Ik zie dat je nu al wat last hebt van vervorming. Het laswerk op de laatste foto ziet er anders best al goed uit. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pizzaman Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 Qua laswerk, ik heb een geintje ik gebruik een blok koper en dat zet ik met een klem vast op het lasstuk. Het koper neemt warmte heel goed op. En het last ook niet vast dus je kan het er desnoods direct achter klemmen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.