Jump to content

Rubber schuifdak weg uhh...?

Recommended Posts

Djurre1980    182

Dank voor de tip Hans, ik ga de site bekijken!

Ik heb inmiddels een sample van Rubbermagazijn gekregen en deze past qua profiel perfect.

Klemt ook op dezelfde wijze aan het schuifdak als origineel.

Maar..... de kieren van het schuifdak zijn niet gelijk.

Voor breed, achter smal, en volgens mij de zijkanten daar tussen in haha.

Dat maakt het dus bijna onmogelijk om 1 rubber te vinden wat past.... :(

Immers, voor zit hij perfect, maar achter komt hij klem te zitten.

Ik heb nu maar een tijdelijk rubber gecreeerd uit verschillende rubbers wat rondom past, maar ideaal is het niet.

In ieder geval is het schuifdak nu rondom waterdicht en bruikbaar.

Maar eens wat langer borduren op een permanente fix.

Je zou zeggen dat je zo'n schuifdak af kan stellen zodat je overal dezelfde kier hebt.

IMG_20210225_124124.jpg  IMG_20210225_124137.jpg  IMG_20210225_125514.jpg

badhuis    80

Succes jongens. 

Destijds vond ik het schuifdak in de Triumph 2500TC van mijn vader fantastisch. Later veranderde mijn mening. Schuifdak CX: roest ellende. SD1: roest ellende. Subaru Legacy station: lekkage, rubber gaar. Niet nieuw te koop. Outback: lekkage. Huidige X-type: geen problemen. Nog niet! Ik gebruik hem nooit. 
Schuifdaken zijn een flink minpunt in my book. Zag een interessante Mini Clubman te koop maar er zat helaas een panoramadak in.  

Djurre1980    182

Ik vind schuifdaken wel erg leuk bij rijden op binnendoor weggetjes. 

En volgens mij lekt die van mij verder niet. Verder is het wel iets wat ik erg weinig gebruik en dus niet persee hoef te hebben. 

Maarja veel Jags en zekers Daimler hebben er eentje. 😄

haddock    941

Nou, ik heb tien keer liever n schuifdak met electrische ramen achter dan climate control.

In de hitte dakkie stukkie open, beide raampjes achter ook, and you’re there.

Handbediende airco mag er evt bij.

desowiesoalleenvoorelectrischbedienderamennooitbegrepenhebbebdedaarkanikbij

badhuis    80

Schuifdak vind ik dus niks. Teveel herrie. Waait te hard. Zon schijnt rechtstreeks op je hoofd. Ellende met roest en afdichting. Gedoe! 

Elektrisch bediende ramen hoeft ook niet echt. Maar is wel handig zoals Haddock zegt, voor- en achterraampje open en heerlijk uit de wind. 
Ik had een driedeurs Range Rover met elektroramen en dat was dan weer niks. Te langzaam. Beste waren de raampjes in mijn Imp, met één draai omwenteling helemaal naar beneden of omhoog. Perfect.

Een ander wél handig modern accessoire is de centrale deurvergrendeling, helemaal voor vierdeurs. Heb er al een paar onzichtbaar ingebouwd. Geen slijtage aan de fragiele Engelse deurslotjes meer en super makkelijk.  

Djurre1980    182

Centrale vergrendeling.... die werkt perfect in mijn xj40.. tot het gaat vriezen... dan wil hij niet meer... heel leuk want dan gaat het alarm er dus niet vanaf. Haha. Net zoals m'n startmotor geluid maakt bij kou en bij warm weer niet. 

Ach ja, de nukken van een dame op leeftijd. 😄🤣

haddock    941

Wat wou je zeggen, Djurre, toe maar hoor.

En op de Series 2 is central locking ook eigenlijk al aanwezig. De mijne wekt niet, ik vind het wel wat hebben, gewoon de deurtjes afsluiten.

deondertussenwelncentrallockmotorretjezoekende