deepfreeze 8 Report post Posted February 20 Hoi allemaal, na een bijna probleemloze periode het volgende: onze jag start niet meer, voor geschiedenis: vorige week zaterdag, stotterde de auto, neer gezet, accu liep leeg. ANWB erbij, accu is goed, dynamo is goed. ik vermoed een sluiting probleem. de accu is half geladen, wij weer nar huis met 170 km p\u. weekje werken, ik de jag vandaag willen starten, accu leeg, jumpstarten lukt niet. ANWB erbij, zoeken,, zoeken,, start onderbreking blijft misschien hangen, alarm gereset, geen oplossing. alle relais en zekeringen nagelopen, alles werkt, en is ok, alleen ze wil niet starten, dus de start motor via omweg laten draaien, werkt, ze slaat echter niet aan. iemand een idee?? mvg inge en Frank Quote Share this post Link to post Share on other sites
john37 87 Report post Posted February 20 Dat is knap balen. Wat voor type en bouwjaar praten we over? Welk kunst en vliegwerk is uitgehaald om de startmotor te laten draaien, oftewel wat is allemaal omzeilt? Quote Share this post Link to post Share on other sites
deepfreeze 8 Report post Posted February 20 4 minutes ago, john37 said: Dat is knap balen. Wat voor type en bouwjaar praten we over? Welk kunst en vliegwerk is uitgehaald om de startmotor te laten draaien, oftewel wat is allemaal omzeilt? hoi, 1995 XJ6, 3.2 uhm de startmotor alleen, volgens mij... dat deed hij ergens tegen het schutbord aan ergens, via een stekkertje Quote Share this post Link to post Share on other sites
john37 87 Report post Posted February 20 Ik ben bang dat in dat geval de benzinepomp niet draait. Je moet dus op zoek naar de reden waarom de startmotor niet rond wil. Ligt het soms aan de pook? Quote Share this post Link to post Share on other sites
deepfreeze 8 Report post Posted February 20 19 minutes ago, john37 said: Ik ben bang dat in dat geval de benzinepomp niet draait. Je moet dus op zoek naar de reden waarom de startmotor niet rond wil. Ligt het soms aan de pook? sja ik kan er niets zinnigs over zeggen, de automaat staat goed, en heeft mijns inziens geen probleem. ik houd het voorlopig op een start onderbreker probleem.. enige andere ideeen zie ik grag nog komen,,, Quote Share this post Link to post Share on other sites
pimgmx 288 Report post Posted February 20 28 minuten geleden, john37 zei: Ligt het soms aan de pook? Dat zou zomaar kunnen met een J-gate... (vervuilde/versleten microschakelaar bij de pook zorgt dat de auto niet 'snapt' dat de bak in P staat en er veilig gestart kan worden) @deepfreeze: probeer eens te starten met de pook in N en/of na de automaatpook een paar keer goed door de J-gate te 'roeren'... Quote Share this post Link to post Share on other sites
haddock 759 Report post Posted February 20 Ok, maar blijft het ‘ontladingsprobleem’. Aparte storing, best check j-gate first. Quote Share this post Link to post Share on other sites
deepfreeze 8 Report post Posted February 20 15 minutes ago, pimgmx said: Dat zou zomaar kunnen met een J-gate... (vervuilde/versleten microschakelaar bij de pook zorgt dat de auto niet 'snapt' dat de bak in P staat en er veilig gestart kan worden) @deepfreeze: probeer eens te starten met de pook in N en/of na de automaatpook een paar keer goed door de J-gate te 'roeren'... okay, dat is een idee, ga ik,,, morgen ... proberen... thnx Quote Share this post Link to post Share on other sites
pimgmx 288 Report post Posted February 20 9 minuten geleden, haddock zei: ...maar blijft het ‘ontladingsprobleem’... Inderdaad... Als accu én dynamo goed zijn bevonden door de ANWB'er ga ik er vanuit dat die ook naar de spanning op de multiriem heeft gekeken? Ook de stottersymptomen uit de 1e post zou ik niet direct in het J-gate-spectrum zoeken? @deepfreeze: wat gebeurt er als je probeert te starten? Alle beetjes helpen: -licht het dashboard op? - gaat de startmotor rond? - hoor je als je de sleutel omdraait (maar niet start!) de brandstofpomp achter de achterbank even zoemen? Quote Share this post Link to post Share on other sites
deepfreeze 8 Report post Posted February 20 3 minutes ago, pimgmx said: Inderdaad... Als accu én dynamo goed zijn bevonden door de ANWB'er ga ik er vanuit dat die ook naar de spanning op de multiriem heeft gekeken? Ook de stottersymptomen uit de 1e post zou ik niet direct in het J-gate-spectrum zoeken? @deepfreeze: wat gebeurt er als je probeert te starten? Alle beetjes helpen: -licht het dashboard op? - gaat de startmotor rond? - hoor je als je de sleutel omdraait (maar niet start!) de brandstofpomp achter de achterbank even zoemen? dash licht gewoon op, de brandstof pomp zoemt idd, de startmotor geeft geen krimp, alleen via een bypass, dan draait deze gewoon, maar motor slaat niet aan. paar harde tikken tegen de startmotor mocht ook niet helpen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
haddock 759 Report post Posted February 20 Als de startmotor draait via de bypass hebben klapjes geen zin, de startmotor doet wat ie moet doen, de bendix ook. Dit riekt toch zwaar naar n j-gate switch probleem als je de eerste symptomen buiten beschouwing laat. Zou daar toch eerst naar kijken/zoeken, je zult niet de eerste zijn die er teveel bij haalt. Appearances can be.......... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 567 Report post Posted February 20 Met een beetje geluk: J-gate switch. Quote Share this post Link to post Share on other sites
deepfreeze 8 Report post Posted February 20 2 minutes ago, haddock said: Als de startmotor draait via de bypass hebben klapjes geen zin, de startmotor doet wat ie moet doen, de bendix ook. Dit riekt toch zwaar naar n j-gate switch probleem als je de eerste symptomen buiten beschouwing laat. Zou daar toch eerst naar kijken/zoeken, je zult niet de eerste zijn die er teveel bij haalt. Appearances can be.......... morgen een update, lol 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
haddock 759 Report post Posted February 20 Helemaal uitgesloten is nog niet alles, de startmotor draait, maar neemt ie dan ook de motor mee? deaandewijnzittendespijkerzoekert Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 567 Report post Posted February 20 11 minuten geleden, haddock zei: Helemaal uitgesloten is nog niet alles, de startmotor draait, maar neemt ie dan ook de motor mee? deaandewijnzittendespijkerzoekert Je denkt:..? Vorstschade?... Nee denk dat het verschil in wel niet motor meenemen wel als vermeldenswaardig geacht is. . Kanniewachtu Quote Share this post Link to post Share on other sites
haddock 759 Report post Posted February 20 Neeneenee Rob, gewoon om alles uit te sluiten. En ik weet ook bijna op zeker (99,9) dat de starterkrans wel geraakt werd. denuookietwatwazige Quote Share this post Link to post Share on other sites
deepfreeze 8 Report post Posted February 21 8 hours ago, haddock said: Helemaal uitgesloten is nog niet alles, de startmotor draait, maar neemt ie dan ook de motor mee? deaandewijnzittendespijkerzoekert zie eerste melding,, de startmotor draait, maar de motor slaat niet aan Quote Share this post Link to post Share on other sites
deepfreeze 8 Report post Posted February 21 8 hours ago, haddock said: Helemaal uitgesloten is nog niet alles, de startmotor draait, maar neemt ie dan ook de motor mee? deaandewijnzittendespijkerzoekert zie eerste aanmelding probleem,,,, top dta er meegedacht wordt,,, wow Quote Share this post Link to post Share on other sites
isabella 881 Report post Posted February 21 Als de ANWB er verder niets mee kon zou ik eer eens naar de Inertiaswitch kijken, als dat niet helpt... laat er even goed naar kijken. Het komt veel vaker voor dat er echt wat mis is en je beter af bent door er goed naar te laten kijken zonder er verder mee te avonturen. Bij deze auto's is een zwaar elektrisch probleem of mechanische zaken van allerlei aard vaker aan de orde. We willen je zeker helpen, maar soms is het beter even ergens langs te gaan.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
EricS-TR 410 Report post Posted February 21 11 uren geleden, haddock zei: Dit riekt toch zwaar naar n j-gate switch probleem als je de eerste symptomen buiten beschouwing laat. Zou daar toch eerst naar kijken/zoeken, je zult niet de eerste zijn die er teveel bij haalt. Appearances can be.......... Dat is ook mijn eerste gedachte. Wellicht een combinatie van problemen, waardoor een verband wordt gelegd dat er niet is en in de verkeerde richting wordt gezocht en/of deeloplossingen worden overgeslagen. Een specialist naar laten kijken en uitlezen dus. Quote Share this post Link to post Share on other sites
deepfreeze 8 Report post Posted February 21 35 minutes ago, EricS-TR said: Dat is ook mijn eerste gedachte. Wellicht een combinatie van problemen, waardoor een verband wordt gelegd dat er niet is en in de verkeerde richting wordt gezocht en/of deeloplossingen worden overgeslagen. Een specialist naar laten kijken en uitlezen dus. uitlezen is met deze jag geen optie,,,,, Quote Share this post Link to post Share on other sites
keesh 1404 Report post Posted February 21 1 uur terug, deepfreeze zei: uitlezen is met deze jag geen optie,,,,, Zekers wel, alleen niet zo uitgebreid. Quote Share this post Link to post Share on other sites
isabella 881 Report post Posted February 21 Ik kan ze gewoon uitlezen hoor.. Maar even serieus, bel me morgen vene , kijken of ik je verder kan helpen.. Kost niets om vragen te beantwoorden, weten we wel of ik je ermee kan helpen.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
deepfreeze 8 Report post Posted February 22 21 hours ago, keesh said: Zekers wel, alleen niet zo uitgebreid. klopt idd kees, ze is al eens uitgelezen, de problemen, zoals je weet, zijn de elektra problemen, daarvoor is ze nar de garage ik Lelystad geweest, summier rapport. ze konden het niet vinden, du een heel andere probleem die naar ik vermoed, een sluiting is, de accu loopt te snel leeg, Quote Share this post Link to post Share on other sites
keesh 1404 Report post Posted February 22 2 uren geleden, deepfreeze zei: .... summier rapport. Ze konden het niet vinden. Met een juiste computer en kennis van zaken kom je er wel uit, meten is weten. Foutcodes kunnen daar bij helpen. Je kan meten hoeveel lekstroom er is, daarna kan je zaken uitschakelen en kijken of de hoeveelheid lekstroom afneemt of weg is. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.