Jump to content

Schudden voor na 80 km per uur

Recommended Posts

theo1975    0

Beste 

ik heb het volgende probleem als ik met mijn x-type 2.0 diesel harder dan 80 per uur ga dan gaat de voorkant heel erg schudden trap ik dan de koppeling in is het weg en tot 80 is er niks aan de hand ook niet met stevig op trekken ook niet maar na 80 begint het en trap ik de koppeling in dan is het weg en laat ik deze weer op komen en geef ik gas dan gaat hij weer net zo hard schudden 

weet iemand wat dit kan zijn ??

isabella    897

DMV is defect...

Het zgn Dubbel Massa Vliegwiel is een drukgroep en vliegcombinatie waarvan op den duur de bevestiging defect raakt en de auto aan de voorzijde doet schudden.

Dit kan alleen bij handgeschakelde auto, maar ik neem aan dat je die hebt..

Is een behoorlijke reparatie..

Zorg dat je bij de reparatie alleen de OEM onderdelen gebruikt anders is een 60k later alles weer defect.

Zorg er ook voor dat de complete drukgroep en platen en DMV vervangen worden als set en geen losse onderdelen, alles is het beste.

pimgmx    289

De assen draaien altijd vrolijk mee met de wielen, ongeacht of je de koppeling in hebt of niet.

Anders gezegd: als de assen niet jofel waren zou de vibratie altijd voorkomen, óók met de koppeling ingetrapt.

Kortom: met wat je beschrijft houd je al snel alleen de diagnose over die Isabella/Raymond al stelde, helaas... 😟

john37    87

Jaren geleden vergelijkbare ervaring gehad bij een ander merk voorwiel aangedreven handgeschakelde diesel. 

Na in 1 keer vervangen van: DMV, koppelingsplaat, koppeling, drukgroep, geleide buis en de antivibratie poelie en snaren was het weer piekfijn in orde en meer dan 200k zonder problemen erbij gezet.