Jump to content

Recommended Posts

JWT67    58
6 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

Op mijn series 2 stond 6L🤔.

denukorte

12 liter...... was het maar zo'n feest hij is nog geeneens 6 liter 🤭

haddock    921

Apart is dat toch, het zijn geen import autos. Ik ken ze hier geleverd niet anders als bijvoorbeeld XJ 4.2 of 5.3?

haddock    921

Follugus mij nie, de mijne waren ook allemaal lwb, bijna allen zijn het. Ik weet wel dat het bij de Amerikaanse XJ’s vaak zo was, de 6 of 12 L.

En misschien kon je er op laten zetten wat je wilde. Made to order, hahaha.

keesh    1638
21 minuten geleden, haddock zei:

Heb vele series 2 gehad, allen lwb, allen met de 4.2 aanduiding.

Bijna 5.000 LHD4.2 S2 SWB en 25.000 LHD4.2 S2LWB geproduceerd. De S2 LHD3.4 is alleen in LWD geproduceerd en ik denk dat ze daar XJ6L gebruikte🤔 niet dus.

JWT67    58

Of ik het zeker weet dat de L voor LWB staat? nee dat niet maar ik ben er wel vrij zeker van....... :). Ik zou het moeten nazoeken maar in 72/73 dacht ik werden er ook nog SWB XJ's geproduceerd en daarna, vanaf 74, alleen maar LWB op de Coupe na dan. In die begin periode werd de L gebruikt om die verschillen aan te geven en vanaf 74 heeft Jaguar ze voor de  XJ12 er maar op laten zitten. Deze wijsheid heb ik van een aantal fora zoals jaglovers maar of dit dan ook de waarheid is......... Ik laat me graag overtuigen!

Body type.jpg

redman    242

Mijn vader heeft diverse Jaguars gereden toen ik nog klein was, de laatste was een zilverkleurige XJ12 L met kenteken 00-AU-19 (rdw.nl geeft ook aan XJ 12 L). Ik herinner me dat hij ooit vertelde dat de L stond voor de langere versie als wanneer er geen L stond.

• Like 1

Iksjeezesel    712

Volgens mij is het zo dat toen Jaguar de productie van de S2 SWB stopte, de L in de type aanduiding op de kofferbak vervallen is. (~1976 geloof ik)

L betekent dan dus Vroege LWB S2..

edit: Wat JW schreef dus🤣

• Like 1

De L staat voor LWB en C voor Coupe

Voor de series 1:

rechts de inhoud dus 2.8, 3.4, 4.2 of 5.3 met daar achter een L als het een LWB was  en er onder de tekst litre.

Amerikaanse uitvoeringen rechts Xj en dan cilinderaantal en een L voor LWB Dus XJ 6L bijvoorbeeld.

Voor de series 2:

Voor 1975 stond rechts Xj en dan cilinderaantal en een L voor LWB Dus XJ 6L bijvoorbeeld.

Na 1975 stond rechts de inhoud dus 2.8, 3.4, 4.2 of 5.3 met daar achter een L als het een LWB was of C in geval van Coupe.

Amerikaanse uitvoeringen zijn afwijkend. die bleven de vroege versie houden. 

Voor de series 3:

rechts xj en cilinderaantal met daar onder de inhoud. dus XJ6 4.2 en de H.E. motoren hadden H.E. in plaats van de inhoud.

Amerikaanse uitvoeringen miste de inhoud.

• Like 2
  • Klasse 2

De v12 van Jan-Willem is van eind 1974 en is in januari als ik het mij goed herinner op kenteken gezet en heeft dus het vroege type aanduiding. Die van mij is van April 1975 en heeft de late uitvoering. Ze zijn ergens begin 1975 begonnen met de late uitvoering.

Iksjeezesel    712
1 minuut geleden, Rob Vermeulen zei:

De v12 van Jan-Willem is van eind 1974 en is in januari als ik het mij goed herinner op kenteken gezet en heeft dus het vroege type aanduiding. Die van mij is van April 1975 en heeft de late uitvoering. Ze zijn ergens begin 1975 begonnen met de late uitvoering.

Mijn S2 was van Januari-1975 idd.

JWT67    58
5 uren geleden, Rob Vermeulen zei:

Niks mis met je geheugen Rob en dank voor de uitgebreide uitleg👍

arie-jag    654
Op 2/7/2021 om 9:43 PM, haddock zei:

Weet je dat zeker, Jan-Willem?

Heb vele series 2 gehad, allen lwb, allen met de 4.2 aanduiding.

Dus die series 2 witte coupe van jou is ook LWB, best bijzonder :cool::DD

arie-jag    654
Op 2/10/2021 om 12:27 PM, Iksjeezesel zei:

Waar heb je dat gezien?

Niet gezien, maar wel gelezen in Haddocks citaat: "allen LWB"  :buba:

Natuurlijk bedoelt hij zijn coupetje niet maar schrijft het wel vandaar. ;)

• Haha 1