Jump to content

Verlichting dashbord en radio etc, brand opeens heel zwak?

Recommended Posts

Sjuul    64

Ik heb sinds vandaag dat mijn verlichting van de km stand etc, radio en climate, opeens nauwelijks zichtbaar brandtūü•ī en nee ik geef toe heb nog niet in mijn J boekje gekeken..........kan dit een zekering zijn??? hoor graag, alvast dank, hartelijke groet, Sjuul

hansvh    514

Ehhh, misschien de stand van de dimmer per ongeluk gewijzigd? Misschien bij poetsen of zo?

• Like 1

• keesh changed the title to Verlichting dashbord en radio etc, brand opeens heel zwak?
Sjuul    64
1 hour ago, hansvh said:

de stand van de dimmer per ongeluk gewijzigd? Misschien bij poetsen of zo?

Ja dat is ook door mijn hoofd geschoten, want inderdaad gepoetst..............niet wetende waar die functie √ľberhaupt zit................dus toch maar het boekje erbij pakkenūüėā

hansvh    514
4 minuten geleden, Sjuul zei:

Ja dat is ook door mijn hoofd geschoten, want inderdaad gepoetst..............niet wetende waar die functie √ľberhaupt zit................dus toch maar het boekje erbij pakkenūüėā

Hiero:

image.png

Sjuul    64

Ja hoorūüėÄ, het is bij mijn S een "wieltje" maar daar heb ik idd met de poetsdoek langs gewreven kennelijk................wat heerlijk toch zo'n forum (als je te lui bent om het hele boekje en alle functies door te spittenūüėõ

voor dat anderen t schrijven.................dat is dan misschien wel echt een 'vrouw' dingūü§£

But Thanx.............case closed! heb een fijne dag

• Haha 1

Lumo    80

Case isn't closed ! 

Bij mijn X300 is momenteel een stukje van het dashboard niet verlicht (alleen te merken als je in het donker rijdt).  Het onderste deel in ’t midden, nl. het deel dat de kilometerstand aangeeft en dat je kan switchen met de tripcomputer Prent in de handleiding pag. 62 bovenaan. De stand van de dimmer verhelpt dit niet.

Kan het een zekering zijn ?

In het andere meegeleverd boekje ‚Äúverzorging van ¬†het voertuig‚ÄĚ staat op pag. 56 een tabel van de zekeringskast, waar op 2 verschillende plaatsen¬† (op F5 en F12) staat : ¬†‚Äúinstrumentendashboard‚ÄĚ

Weet iemand raad ? 

Greetz ! Luc

pimgmx    307
26 minuten geleden, Lumo zei:

Het onderste deel in ’t midden, nl. het deel dat de kilometerstand aangeeft en dat je kan switchen met de tripcomputer Prent in de handleiding pag. 62 bovenaan. De stand van de dimmer verhelpt dit niet.

Vrijwel zeker het 'backlight'-lampje achter dat LCD-schermpje...
Er zitten legio lampjes in het tellerhuis voor de verlichting van de meters etc., als ik me niet vergis is die achter het LCD 'always on', en daardoor ook de meest gangbare om stuk te gaan.

• Like 1

Lumo    80

TXS Pim !

Dus niet rammelen in de diverse zekeringskastjes maar  het dashboard openmaken ???  Had ik dit goed begrepen ?

pimgmx    307
1 uur terug, Lumo zei:

Had ik dit goed begrepen ?

Correct!

De kans dat een zekering slechts √©√©n zo'n klein lampje be√Įnvloedt is schier verwaarloosbaar...

Het tellerhuis zit met schroeven aan de onderzijde aan het dashboard geschroefd.

't Vergt wat lenigheid om daar goed bij te komen, maar is geen complexe klus. Wees voorzichtig met het losmaken van de multistekkers aan de achterkant vna het tellerhuis, zet daar niet te veel kracht op...