Albert-Jan 0 Report post Posted February 1 Goedendag Afgelopen najaar heb ik de grote sprong gewaagd en een restauratieproject gekocht. Een 1958 MK1, 3,4 automaat uit Amerika. De auto is inmiddels totaal gestript. De body is aan de bovenkant heel goed en aan de onderkant heel matig. Er zit voor een deel "weggewerkte" roest aan deuren en onderkant schermen, maar ook zijn helaas de balken erg gedeukt. De bodem is aardig goed. Ik denk erover om de restauratie van de gehele body uit te besteden. Wie weet daarvoor een goed adres? Dan het onderstel. Graag zou ik wat tips krijgen over het weer netjes krijgen van de onderdelen, te beginnen met het onderstel. Hoe pak je de roest en het vet aan? Alles demonteren en stralen? Of zijn er goede alternatieven? Waarmee kun je het daarna het beste lakken/behandelen? Kortom, wie heeft tips om mij leergierige amateur, op gang te helpen? Mvg Albert-Jan Quote Share this post Link to post Share on other sites
jaguar38s 80 Report post Posted February 2 Subframe eerst met hoge druk reiniger schoonmaken. Daarna volledig demonteren. Meeste onderdelen laten stralen en poedercoaten. Ben zelf nu ook met een MK1 bezig, zoals je op dit forum bij schema's/foto's ook kunt zien. Ik heb echter een S-type subframe gekocht, past er zo onder. Voordeel is betere wiel geometrie, beter wegligging en remmen. En makkelijker met onderdelen. Voor de bovenste en onderste fusees kun bv je latere onderhoudsvrije versies gebruiken. Groeten, Peter Jan Quote Share this post Link to post Share on other sites
badhuis 71 Report post Posted February 2 Heb je een PM gestuurd Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.