Jump to content

XKR 2007 (X150) - AGM accu?

Recommended Posts

XKR2007    7

Aangezien ik mijn XKR niet zoveel gebruik en een druppellader niet altijd mogelijk is (hij staat in een parkeergarage zonder stopcontacten), vroeg ik mij af of het verstandig bij de volgende accu-wissel te kiezen voor een AGM exemplaar. Ik heb weleens gelezen dat deze een stuk minder snel ontladen.

Heeft iemand daar ervaring mee en enig idee welk type/merk geschikt is voor dit model Jaguar waarbij de accu in de auto zelf (kofferruimte) ligt? 

jaapvanthoff    443

Ik zou een massa schakelaar overwegen.

Een accu verliest aan eigen ontlading zeer weinig.

Je accu wordt leeg getrokken door het alarm, klokje, "wakker blijven" of de baas er aan komt: sleutel bediening.

Waar staat je accu, achterin? controleer of je met de sleutel de achterklep kunt ontgrendelen.

keesh    1538
1 uur terug, jaapvanthoff zei:

Ik zou een massa schakelaar overwegen.

Een tijdje zonder stroom geeft meestal problemen bij dit soort auto's en je wil waarschijnlijk ook het alarm benutten. 

XKR2007    7

Dank voor jullie reacties. Ik heb in het verleden inderdaad het advies gekregen dat steeds de accu ontkoppelen niet erg raadzaam is en omdat het een openbare parkeergarage is, moet het alarm het wel blijven doen. Openen met een sleutel kan trouwens wel, maar dan moet eerst het nummerbord achter eraf worden geschroefd, dus helaas is dat ook niet heel erg praktisch. Vandaar het idee om een AGM accu te proberen.