SirJasper 6 Report post Posted January 13 Goedemorgen allen, Vraagje, mijn X358 heeft een klein beetje olie nodig. Dus heb netjes conform het boekje 5W-40 (A3/B3) besteld. Castrol GTX HC Synthese. Nu stuurde de fabrikant 5W-40 (A3/B4) op. Al lezende lijkt dat ook prima te kunnen, maar ben toch even nieuwsgierig naar jullie mening. Wat denken jullie, kan dat gewoon? Quote Share this post Link to post Share on other sites
sonsan 511 Report post Posted January 13 Na wat Google kwam ik deze info tegen: "A3/B3 heeft de nadruk meer op slijtagebescherming A3/B4 staat nog wat meer anti-slijtageadditieven toe, noodzakelijk om het product geschikt te maken voor direct ingespoten snellopende personenautodiesels " En dit: " A3/B3" omvat de minimumkwaliteiteisen voor benzine en (indirect ingespoten) dieselmotoren. "A3/B4" omvat dezelfde vereisten maar is tevens bedoeld voor direct ingespoten dieselmotoren. "A3/B4" kan dus "A3/B3" volledig vervangen . " Deze tekst geeft aan dat een B4 een verbeterde versie van de B3 zou zijn. Lijkt me geen probleem om die B4 te gebruiken. Quote Share this post Link to post Share on other sites
SirJasper 6 Report post Posted January 13 1 hour ago, sonsan said: Na wat Google kwam ik deze info tegen: "A3/B3 heeft de nadruk meer op slijtagebescherming A3/B4 staat nog wat meer anti-slijtageadditieven toe, noodzakelijk om het product geschikt te maken voor direct ingespoten snellopende personenautodiesels " En dit: " A3/B3" omvat de minimumkwaliteiteisen voor benzine en (indirect ingespoten) dieselmotoren. "A3/B4" omvat dezelfde vereisten maar is tevens bedoeld voor direct ingespoten dieselmotoren. "A3/B4" kan dus "A3/B3" volledig vervangen . " Deze tekst geeft aan dat een B4 een verbeterde versie van de B3 zou zijn. Lijkt me geen probleem om die B4 te gebruiken. Dat zag ik ook inderdaad. Maar dacht ik ineens, kan ik dat gewoon 'erbij' gooien dan? Toch even de experts vragen Quote Share this post Link to post Share on other sites
isabella 997 Report post Posted January 13 Meest belangrijke van al is dat er nimmer olie gemengd word met een andere.. Dus alleen bijvullen met degene die er nu afgevuld is.. Dat is de belangrijkste regel van al. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
jaapvanthoff 443 Report post Posted January 13 Dus, bij de volgende beurt een leeg olie flesje mee nemen om thuis te kunnen optoppen... Quote Share this post Link to post Share on other sites
SirJasper 6 Report post Posted January 14 13 uren geleden, jaapvanthoff zei: Dus, bij de volgende beurt een leeg olie flesje mee nemen om thuis te kunnen optoppen... Tja... leerzaam moment . Heb geen idee wat erin zit, heb de X358 net een half jaartje Quote Share this post Link to post Share on other sites
EricS-TR 454 Report post Posted January 14 2 uren geleden, SirJasper zei: Heb geen idee wat erin zit, heb de X358 net een half jaartje Zonder documentatie waar het in staat of waar te informeren (adres laatste beurt)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
LeapingXJR 493 Report post Posted January 14 Waarom zo moeilijk.... Gewoon vervangen met filter. Ben je 100 euro verder en heb je gewoon het gespecificeerde synthetische in je blok van bv Castrol of kroon of een ander A merk in je bolide.Ik vervang zelfs iedere 10.000 ipv 16.000. met Castrol Edge 5W30. Kost je als je het zelf doet maar rond de 90 euro inclusief filter. Dat is het mij wel waard......Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.