Jump to content

Foutmelding P0333 Knock sensor bank 2

Recommended Posts

Mentaltheo    1

Hallo,

Heb een foutcode P0333 knock sensor bank 2 G66 signaal te hoog, t rare is als de auto warm is probleem opgelost, weet iemand waar deze knock sensor zit.

Er zitten er schijnbaar 2 eentje aan de zijkant, andere in t midden onder t inlaatspruitstuk mijn auto is een s type uit 2003 .

Mentaltheo    1

hallo ,

Heeft er iemand ervaring met t vervangen van de knocksensor,die achter de startmotor zit bij een s type 3.0 v6 van 2003 , moet ik daar de startmotor voor uitbouwen of kom ik er zo aan.

Heb er eens naar gekeken van onder de auto maar kan m niet zien, de kabel verbinding wel maar de sensor zelf niet. 

hansvh    510

Ik heb geen ervaring met demontage/verwijderen ervan, maar hier zit hij:

image.png

Mentaltheo    1

hoi Hans,

thanks voor de prent, volgens de gegevens van jaguar zou hij boven de startmotor zitten, komt vaker voor dat door vervangen van de startmotor deze knock sensor word beschadigd of de bekabeling ik zie op de prent dat deze hoger zit dan de startmotor ik denk dat de prent niet overeen komt met mijn type motor v6 3.0 uit 2003 ga morgen de zaak eens uit mekaar halen spruitstuk eraf nieuwe bougies plaatsen nieuwe pakkingen plaatsen enzv 

Mvgr Theo

hansvh    510

Het plaatje is afkomstig uit de workshop manual van de S-type 2002-2008, uit het hoofdstuk over de 3.0L V6 AJ27 motor ;-).

Aan de andere kant: ik heb geen S-type bij de hand om te checken og het plaatje wel klopt :-) .

Mentaltheo    1

hallo Hans,