Mentaltheo 1 Report post Posted December 29, 2020 Hallo, Heb een foutcode P0333 knock sensor bank 2 G66 signaal te hoog, t rare is als de auto warm is probleem opgelost, weet iemand waar deze knock sensor zit. Er zitten er schijnbaar 2 eentje aan de zijkant, andere in t midden onder t inlaatspruitstuk mijn auto is een s type uit 2003 . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 511 Report post Posted December 29, 2020 Misschien motor type erbij vermelden? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mentaltheo 1 Report post Posted December 31, 2020 Op 12/29/2020 om 7:04 PM, Iksjeezesel zei: Misschien motor type erbij vermelden? Sorry motor type is s type 3.0 benzine handgeschakeld uit 2003 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mentaltheo 1 Report post Posted January 4 hallo , Heeft er iemand ervaring met t vervangen van de knocksensor,die achter de startmotor zit bij een s type 3.0 v6 van 2003 , moet ik daar de startmotor voor uitbouwen of kom ik er zo aan. Heb er eens naar gekeken van onder de auto maar kan m niet zien, de kabel verbinding wel maar de sensor zelf niet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansvh 473 Report post Posted January 5 Ik heb geen ervaring met demontage/verwijderen ervan, maar hier zit hij: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mentaltheo 1 Report post Posted January 5 hoi Hans, thanks voor de prent, volgens de gegevens van jaguar zou hij boven de startmotor zitten, komt vaker voor dat door vervangen van de startmotor deze knock sensor word beschadigd of de bekabeling ik zie op de prent dat deze hoger zit dan de startmotor ik denk dat de prent niet overeen komt met mijn type motor v6 3.0 uit 2003 ga morgen de zaak eens uit mekaar halen spruitstuk eraf nieuwe bougies plaatsen nieuwe pakkingen plaatsen enzv Mvgr Theo Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansvh 473 Report post Posted January 6 Het plaatje is afkomstig uit de workshop manual van de S-type 2002-2008, uit het hoofdstuk over de 3.0L V6 AJ27 motor . Aan de andere kant: ik heb geen S-type bij de hand om te checken og het plaatje wel klopt . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mentaltheo 1 Report post Posted January 6 hallo Hans, Heb net het inlaatspruitstuk verwijderd om de bougies te vervangen aan de bijrijders kant, daardoor heb ik veel uit moeten bouwen heb wel de knocksensor op de bovenkant van t blok gezien de bekabeling van deze na gekeken en de stekkerverbinding, heb maar gelijk de spruitstuk pakkingen vervangen 6 stuks, t is echt veel werk de bougies vervangen hoop dat ik nu eindelijk verlost ben van de P0333 foutmelding, in elk geval bedankt voor t zoeken zal nog eens goed gaan kijken aan de rechter zijkant van t blok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mentaltheo 1 Report post Posted January 7 Hallo Hans , Heeft helaas niet gebaat , nog steeds foutmelding P0333 de sensor schijnt toch boven op t blok te zitten onder de injectierail . Word er een beetje moedeloos van weet zeker dat dit de eerste en ook de laatste jaguar is voor mij, zal deze heel snel te koop zetten. Mvgr Theo Quote Share this post Link to post Share on other sites
haddock 700 Report post Posted January 7 Ik begrijp dat de melding verdwijnt als ja n tijdje gereden hebt. Dan wordt ie niet alleen warm, maar je accu wprdt ook opgepept. Probeer s n nieuwe accu zou ik zeggen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mentaltheo 1 Report post Posted January 7 Hallo, Accu is in prima conditie 2020 nieuwe in gekomen, dynamo laad ook prima 14,3 volt. Ik zie deze foutmelding vaak voorkomen bij de s type, exco in Veldhoven zij ook al dat deze sensor vaak kapot gaat, vind t alleen raar dat er bij warme motor niets meer aan de hand is . Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansvh 473 Report post Posted January 7 Als ik zo de mogelijke oorzaken lees zou het ook nog een slecht kontakt kunnen zijn of een draadbreuk: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mentaltheo 1 Report post Posted January 7 Hallo hans, had ik ook al gelezen heb gisteren kabel nagekeken geen rare dingen gezien wil natuurlijk niet zeggen dat er geen breuk in zit, alleen verwacht ik dan de storing permanent en niet als de motor warm is niet meer. gr theo Quote Share this post Link to post Share on other sites
keesh 1346 Report post Posted January 7 Welke benzine tank je? Euro95 of 98? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mentaltheo 1 Report post Posted January 7 euro 98 aangezien ik geen fan ben van de euro 95, ben van mening dat dit grote troep is waar veel motoren door kapot gaan deze troep word ons opgedrongen door onze fijne regering die denkt dat ze goed bezig zijn met hun groen gedoe, net zoals de 100km per uur op de snelweg levert geen hol op is alleen veel gevaarlijker . Quote Share this post Link to post Share on other sites
isabella 830 Report post Posted January 7 Eigenlijk en beetje een bekend euvel(tje) Een Knocksensor is defect of niet... niet een beetje... Als de fout af en toe komt en er is uitgelezen met Jaguar apparatuur om zeker te zijn dan is het eigenlijk altijd hetzelfde.. De Knocksensor los, schoonmaken op het oppervlak en terug met 40 NM. Komt veel voor bij de 308, je kan op een behoorlijk dwaalspoor gezet worden door deze storing. Maar oxidatie komt door vochtinwerking onder sensor en geeft een verkeerd contactvlak voor de sensor, na opwarmen van de motor zet het aluminium van de motor uit en komt de sensor weer strak op het oppervlek en meet de juiste waarden weer. Probeer eens, los...beetje heen en weer , beetje WD40 en weer vast. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mentaltheo 1 Report post Posted January 9 Op 1/7/2021 om 8:55 PM, isabella zei: Eigenlijk en beetje een bekend euvel(tje) Een Knocksensor is defect of niet... niet een beetje... Als de fout af en toe komt en er is uitgelezen met Jaguar apparatuur om zeker te zijn dan is het eigenlijk altijd hetzelfde.. De Knocksensor los, schoonmaken op het oppervlak en terug met 40 NM. Komt veel voor bij de 308, je kan op een behoorlijk dwaalspoor gezet worden door deze storing. Maar oxidatie komt door vochtinwerking onder sensor en geeft een verkeerd contactvlak voor de sensor, na opwarmen van de motor zet het aluminium van de motor uit en komt de sensor weer strak op het oppervlek en meet de juiste waarden weer. Probeer eens, los...beetje heen en weer , beetje WD40 en weer vast. Hallo, heb een afspraak staan voor t uitlezen maandag , jou uitleg klink logisch volgens jaguar komt t weinig tot niet voor dat de sensor kapot is, t is ontzettend veel werk om bij de sensor te komen om dan alsnog vast te stellen dat t probleem er nog steeds is, maar ik begrijp wat je bedoeld of hij is kapot of niet. bedankt voor je antwoord hier heb ik iets aan, zal niets anders opzitten dan weer alles uit elkaar te halen. Mvgr Theo Quote Share this post Link to post Share on other sites
isabella 830 Report post Posted January 9 Dit is hoe ik het zou doen, ik zie dit soort problemen vaker voorbijkomen. Laat maar weten of ik verder kan helpen, Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mentaltheo 1 Report post Posted January 9 Hallo, jammer dat je zo ver weg zit voor me anders zou ik even langs komen, zal je in elk geval op de hoogte houden maar is 40 nm niet erg veel voor een aluminium kop ik zie overal 20nm aanhaalmoment staan , ben aan t denken aangezien t zoveel werk is om de sensor in zijn geheel te vernieuwen , welk type merk sensor raad je me aan zie hella of febi en vemo wat is een goed merk Met vriendelijke groet Theo Nogmaals bedankt voor je tip Quote Share this post Link to post Share on other sites
isabella 830 Report post Posted January 10 Wij maken alleen gebruik van OEM onderdelen, de rest gaat direct of op termijn problemen veroorzaken. En je kunt de sensor wel met 100NM vastzetten, de reden dat ik ze vaster zet is om precies dat oxidatie en losloopprobleem te voorkomen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
EricS-TR 371 Report post Posted January 10 10 uren geleden, Mentaltheo zei: jammer dat je zo ver weg zit voor me anders zou ik even langs komen Je bent echt niet de klant die het verste weg woont , het is geen straf om in de S-Type te rijden (toch?) en maak er dan een leuke dagtocht naar de Zeeuwse kust van Beter een goed adres ver(der) weg, dan met minder vakkennis in de buurt en als het goed is hoef je er ook niet vaak naartoe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mentaltheo 1 Report post Posted January 10 2 uren geleden, isabella zei: Wij maken alleen gebruik van OEM onderdelen, de rest gaat direct of op termijn problemen veroorzaken. En je kunt de sensor wel met 100NM vastzetten, de reden dat ik ze vaster zet is om precies dat oxidatie en losloopprobleem te voorkomen. ok duidelijk zag alleen overal 20 nm staan dus vandaar mijn vraag, was bang dat ik de draad anders strip Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mentaltheo 1 Report post Posted January 10 5 minuten geleden, Mentaltheo zei: ok duidelijk zag alleen overal 20 nm staan dus vandaar mijn vraag, was bang dat ik de draad anders strip Waan kan ik de OEM sensor bestellen, heb je misschien onderdeel nr, zie m alleen bij amazon voorbijkomen, Quote Share this post Link to post Share on other sites
nicolaas 47 Report post Posted January 10 Even naar Zeeland voor een diagnose en dat noemen we dan ver? Ik rij 2000 km naar Zeeland om mijn auto te controleren jawel even uit Litouwen naar Zeeland. Dus als je echt een probleem denkt te hebben, dan is het niet de afstand maar het verstand van Jaguars bij een super eerlijke vak garage, En als je dichter bij Groningen woont rijd je toch even naar Kolham? Ook een super Jaguar Garage.! Rij met plezier en geniet van andermans kennis. Fijn 2021 en een gezonde adem. Nicolaas uit het nu koude Klaipeda/Litouwen.! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mentaltheo 1 Report post Posted January 10 10 minuten geleden, nicolaas zei: Even naar Zeeland voor een diagnose en dat noemen we dan ver? Ik rij 2000 km naar Zeeland om mijn auto te controleren jawel even uit Litouwen naar Zeeland. Dus als je echt een probleem denkt te hebben, dan is het niet de afstand maar het verstand van Jaguars bij een super eerlijke vak garage, En als je dichter bij Groningen woont rijd je toch even naar Kolham? Ook een super Jaguar Garage.! Rij met plezier en geniet van andermans kennis. Fijn 2021 en een gezonde adem. Nicolaas uit het nu koude Klaipeda/Litouwen.! Hallo Nicolaas , dan heb je er inderdaad veel voor over 2000 km om de auto te laten controleren voor mij is t 400 km heen en terug, is leuk in combinatie met een dagje kust effe uitwaaien voor jou ook een fijn en gezond 2021 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.