wilfredfoto Posted December 19, 2020 Share Posted December 19, 2020 De 4.2 injectie is een hopeloze motor om rustig te krijgen , is erg gevoelig voor de lucht/brandstof verhouding. Deze heeft een luchtmassameter en tussen deze meter en het blok is alles kritisch. Vacuüm lekjes, valse lucht ed is funest. Ik heb gisteren bij de luchtmassameter meter een truc uitgevoerd. Op de foto zie je sleepcontacten die over het ceramisch plaatje glijden. Dit veroorzaakt slijt sporen met haperen als gevolg . De truc is nu om het ceramisch plaatje los te schroeven en een millimeter te verschuiven. Hierdoor lopen de sleepcontacten weer over gezond materiaal en is de uitgangs spanning weer constant, en dus ook de benzine injectie. Is een kleine verbetering, maar met alle kleine dingen bij elkaar gaat tie weer mooier lopen ???? Het is eenvoudig te controleren door 12V aan te bieden op pin 6 en 8 en de uitgangsspanning op de loper, pin 7, te meten. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted December 19, 2020 Share Posted December 19, 2020 Jagger zou trots zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilfredfoto Posted December 19, 2020 Author Share Posted December 19, 2020 1 minute ago, haddock said: Jagger zou trots zijn. Lang niets van gehoord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted December 19, 2020 Share Posted December 19, 2020 Heeft geen Jag meer. Maar als je series 3 problemen hebt is de zoekfunctie met je probleem op zijn naam/nick nog steeds n aanrader. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilfredfoto Posted December 19, 2020 Author Share Posted December 19, 2020 Jazeker, heeft ook een mooi naslagwerk gemaakt. Heet prestatie verbetering. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.