Jump to content

Verwarming doet t niet S Type

Recommended Posts

Sjuul    64

Vorig jaar had ik al een probleem met de kachel aan de passagierskant. Toen is er een temperatuur regelklep aan de passagierskant vervangen, helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Nu blijkt dat ook aan de bestuurderskant de lucht zeer lauw aanvoelt🥴 kortom, omdat ik geen stoelverwarming heb, rijd ik dus nu in een koude auto😮

voor de S-rijders, kennen jullie dit probleem en betekent t inderdaad dat indien het t kachelhuis mocht zijn, het hele dashboard eruit moet?

hoor graag jullie tips, dank! Sjuul

hansvh    514

Nou, dat kan volgens mij  eigenlijk vanalles zijn. Laag koelvloeistof niveau, verstopte verwarmingsradiator, slechte thermostaat, lucht in het koelsysteem enzovoort.

Ik denk dat ik (zeker als niet is aangetoond dat het ooit is gebeurd) zou starten met het flushen van het koelsysteem en het vervangen van de thermostaat. Als je dat zelf gaat doen: zorg ervoor dat je het systeem goed ontlucht!

• Like 1

Sjuul    64
53 minutes ago, hansvh said:

Als je dat zelf gaat doen:

nou écht niet😂men zegt dat ik veel kan, maar dit laat ik liever aan een expert over😊

jaguar38s    88

Wat moet ik me voorstellen bij die temperatuur regelklep aan de passagierskant?

Is de koelwater regelklep vervangen? ( dat is een gecombineerde voor links en rechts )

Deze zit onderaan links tegen de radiator aan.

Die dingen gaan heel vaak kapot, als ie roze uitgeslagen is meestal al defect.

isabella    1036

Ik denk dat de kachelklep of de aansturing er van in de vorm van een defecte pluspool het probleem is..

Als deze langdurig lekt brand de ECU uit op 2 stuks printbanen.

Laat er even naar kijken...

Sjuul    64
On 12/1/2020 at 8:11 PM, isabella said:

Ik denk dat de kachelklep of de aansturing er van in de vorm van een defecte pluspool het probleem is..

Als deze langdurig lekt brand de ECU uit op 2 stuks printbanen.

Laat er even naar kijken...

Er is vandaag naar gekeken........dit was goede info, maar dat was t niet.....heb wel weer warme lucht maar alleen aan de bestuurderskant. mijn garage man die voornamelijk Audi doet gaf ruiterlijk toe niet alle codes uit te kunnen lezen aangezien hij geen originele Jaguar diagnose apparatuur heeft..............ik lees op het forum dat dit beschikbaar gesteld kan worden, geweldig initiatief😀 maar nu ook mijn cruise control af en toe hapert, ga ik maar eens naar Werkman, die heb ik een PB gestuurd, in Heinekenszand hoop ik ook nog eens te belanden.................maar vooralsnog een mijl op 7 voor mij......maar dank voor de reactie...........Kolham is voor nu een goede optie! wordt vervolgd.........

EricS-TR    482

Persoonlijk geen ervaring mee, maar op basis van ervaringen van anderen hier een prima adres als dat dichterbij is dan Heinkenszand :wink:

Sjuul    64
11 hours ago, jaapvanthoff said:

Nu willen we het weten, wat was er aan de hand/klep?

water klep functioneerde niet...............maar nog niet bericht omdat ik de auto achtergelaten heb bij Werkman dinsdag en ik m waarschijnlijk vandaag pas kan halen......wordt vervolgd dus.............😉

jaapvanthoff    460

Binnenkort op ons Jaguar-marktplaats te koop aangeboden:

Twee paar geiten wollen sokken in de aanbieding.

Alleen gedragen in een Jaaggh.

• Haha 2

Sjuul    64
8 hours ago, jaapvanthoff said:

Binnenkort op ons Jaguar-marktplaats te koop aangeboden:

Twee paar geiten wollen sokken in de aanbieding.

Alleen gedragen in een Jaaggh.

nou die zijn niet meer nodig.............probleem opgelost het waren defecte waterkleppen dus die zijn vervangen..........cc was een schakelaar dus die werkt weer en verder;

remschijven en blokken voor en achter vervangen (aandachtspunt APK)

olie vervangen en gefluhst

schokbrekerbussen achter vervangen

fusee kogel links voor (stond als aandachtspunt voor APK)

stabilisator hoes achter vervangen

links voor koplampen gepolijst

gaatje in condensor vastgesteld dus lek in de airco , dit moet dus nog vervangen worden...........en ja prima adres Werkman......................

• Like 1