Jump to content

Help :-) De kabel om de motorkap te openen is waarschijnlijk gebroken..

Recommended Posts

Janpiet    1

Vanmorgen wilde ik even het oliepeil controleren, maar het hendeltje hing vleugellam na een poging de kap te openen. De kabel is niet los in de hendel onder het dashboard maar er staat gen spanning op. Kortom, kap hermetisch gesloten... Iemand enig idee hoe deze is te openen, waar ik moet grabbelen van onder af?

(de garage heeft donderdag tijd, maar ik wil even m'n olie peilen, want alweer 2K geleden en er komt nog wel 1K bij voor donderdag)

Groet, Jan Piet

S-Type 4.0 2001

V70    4

Op jaguarforums.com meerdere meldingen (https://www.jaguarforums.com/forum/search.php?searchid=13937635) van hetzelfde probleem en allemaal op dezelfde wijze opgelost:

“You need a new hood cable. This is kinda hard to describe, but here's what you need to do.

Get a rod long enough to reach from the bottom to the top of the hood. I had a curtain rod, worked perfectly. On the passenger side where the latch is, all you need to do it catch it and pop it open. Again, this is easier done than said, literally. I didn't have to jack up my car to do it.”

(even) hengelen met een verbogen kleerhanger en een portie geluk & geduld aldus. 

Janpiet    1
5 minuten geleden, haddock zei:

And, if you Jack her up, do support her!

Uiteraard, blijf graag langer dan nog even in leven! garage krik er onder, assteunen plaatsen en dan eens kijken hoe het zit ;-) Euhhh Se6a zie ik, lid van SCN? (ben de voorzitter van de Scimitar Club Nederland en heb zelf ook een '77-er Se6A