Jump to content

jaguar mk2 1967 3.4 automaat


udodevries
 Share

Recommended Posts

mijn jaguar motor is gereviseerd nieuwe zuigers andere geslepen  krukas enz

in de de oude kop  zijn de kleppen gesteld  en de timing in orde gebracht

wat blijkt nu  cylinder 1 doet bijna niets  en 2 wat meer en 3 ok

compressie alle cylinders rond de 9

carburateur van 1   2  en 3 vervangen zonder resultaat 

idem voor bougies en kabels 

blok schud hierdoor   maar andere cilinders ok 

als je de bougie dop van 1 onder het lopen er aftrekt gebeurt er niets anders dat je een vonk hoort uit de dop

bij stilstand met uitlaat klep of inlaat klep open voldoende door stroom  naar uitlaat en inlaat met compressor in bougiegat

bij temperatuur meting  op uitlaat spruitstuk  zijn 4 5 6   ongev 140 gr  en 3   150     en 2    160  en 1  95     is moment opname  afhankelijk van de motor temp

al met al lijkt het er op dat er te weinig mengsel in cyl 1 aankomt   ongeacht  hoe je het mengsel in de carburateur bij stelt . vacuum is wel stationair af te stellen

wie heeft dit al eens eerder meegemaakt ?  of heeft enige suggesties

 

udo de vries

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

35 minuten geleden, udodevries zei:

mijn jaguar motor is gereviseerd nieuwe zuigers andere geslepen  krukas enz

in de de oude kop  zijn de kleppen gesteld  en de timing in orde gebracht

wat blijkt nu  cylinder 1 doet bijna niets  en 2 wat meer en 3 ok

compressie alle cylinders rond de 9

carburateur van 1   2  en 3 vervangen zonder resultaat 

idem voor bougies en kabels 

blok schud hierdoor   maar andere cilinders ok 

als je de bougie dop van 1 onder het lopen er aftrekt gebeurt er niets anders dat je een vonk hoort uit de dop

bij stilstand met uitlaat klep of inlaat klep open voldoende door stroom  naar uitlaat en inlaat met compressor in bougiegat

bij temperatuur meting  op uitlaat spruitstuk  zijn 4 5 6   ongev 140 gr  en 3   150     en 2    160  en 1  95     is moment opname  afhankelijk van de motor temp

al met al lijkt het er op dat er te weinig mengsel in cyl 1 aankomt   ongeacht  hoe je het mengsel in de carburateur bij stelt . vacuum is wel stationair af te stellen

wie heeft dit al eens eerder meegemaakt ?  of heeft enige suggesties

 

udo de vries

Hoi Udo, 

 

Wellicht onmogelijk, maar we maken allemaal wel een een vergissing: Staat je ontsteking wel echt okee? Je distributor-tandwiel is eruit geweest vanwege slijpen v.d. krukas...waardoor je kap heel anders kan staan als wat je zou verwachten...

Of nog simpeler, onstekings volgorde even nakijken? cil 1 is niet distributiezijde bij een XK motor toch? (veelgemaakte vergissing)

 

Succes,

Link to comment
Share on other sites

Dan toch maar in/rond de eene cilinder zoeken.

 

Vonk in orde op de betreffende cilinder?

Is de bougie wel nat als je hem niet aansluit en de motor ff laat lopen ?

 

Omdat compressie goed is toch maar kijken of er iets in het inlaat traject zit (wat er niet hoort).  Ff met Mini Camera met hoekspiegel  kijken of je wat ziet.

Je zou ook nog met flinke dot perslucht via de bougie (als alleen de inlaatklep open staat) kunnen kijken of er iets na het bochtje zit (en er door de perslucht weer in de buurt van de carb komt)

 

Heb je de compressie gemeten met de gasklep  en carb zuiger helemaal open   (zodat hij lekker vrij kan ademen) ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...