Jump to content

‘78er Series 2 met XJ40motor.

Recommended Posts

Pizzaman    764

Nounou dat heb je weermooi voor elkaar hoor.

De looks en de powerrrr alles in één.

Dealtijdafgunstigemaartevredene

• Like 1

john37    76
19 uren geleden, haddock zei:

En hij is thuis, trouwens.

Rijdt prima!

912C35BF-128A-41C3-961A-D6F9E9A4EF81.jpeg

Als ik het goed zie kan er nog 1 extra op de oprit. right ?

haddock    595

Lijstje tot nu toe:

-nieuwe accu.  done

-thermostaat

-hitteschild

-snelheidsmeter.  (Kan ik proberen de oude facia erin te krijgen)

-benzinetank leeg, pomp checken en weer lopend op benzine maken

All very doable 

Vanmiddag weer met n grote grijns de boodschap via vele omwegen gedaan.

• Like 1
  • Klasse 1

arie-jag    536

Beste Bertus,

Altijd al geweten dat je een man met smaak bent, je hebt (weer) een serie 2!

Dan ook nog met moderne motor waarvan de conversie er overigens heel netjes uitziet.

En dan ook nog met zo'n typische seventies kleur, geweldig!

De reacties die je krijgt met een seventies kleurige jag zijn vaak zo om te lachen.

op nr 1: "wanneer ga je m overspuiten?"  :lol:

nr 2: "Wat een foute (lees poep-pis-kots)kleur''   :lolu:

Heb al van alles gehoord maar je weet wie het zeggen: het smaakloze lease-volk.  :DD

Je hebt ervaring met de 4.2XK motor en nu met een moderne(re) Jag motor, welk verschil moet je dan aan denken?

Sneller? (meer powerrrr en lager gewicht?)

Schakelt fijner? (en meer versnellingen)

Zuiniger?

Geruislozer?

En is alles dan al zo aangepast dat ook de 4L supercharger motor er inpast?  :cool:

• Like 1

haddock    595

Waarde Arie, vriend!

Dank voor deze mooie bijdrage aan dit topic.

Het is misschien omdat we hier in het rurale wonen, maar het is ook zeker zo dat ik overwegend lof krijg met betrekking tot de kleur.

Verder ga ik je lijstje af:

Sneller? Zeker, maar dat is betrekkelijk voor deze ouwe. I used to be built for speed, now it’s more for comfort. But it’s certainly noticable and welcome.

Schakelt fijner? Een goeie 3trapperd schakelde ook heerlijk soft, maar inderdaad, de 4 bak is n aanwinst. Aanmerkelijk sneller van z’n plek, en de lock-up draagt weer bij aan je volgende punt.

Ik weet nog goed dat ik zo’n dikke veertig jaar geleden met m’n Series 2 n hele kluif had aan de Golf GTI, die was gewoon sneller weg. Mijn strategie als blaag was toen: laat m lekker winnen, op de ruime baan later haal ik je heel nauw in! Boys Will be boys. Not very Jag, I’m afraid.

Zuiniger: zal ie zeker zijn, early days yet maar ik weet het van de 40. Op gas rijdt ie nu 1 op 6, maar cruisend met de 40 op benzine haal ik de 1 op 10 als ik m’n best doe. De XJ van 40 jaren terug moest z’n best doen om op het lange-toen wel snelle- end in de buurt van de 1 op 8 te komen. 

Geruislozer? IK MIS HET GETIK! EN DE BEL BIJ HET STARTEN!

De AJ6 motor spint als n naaimachine!

Maar de greatness of the old XJ, grace, pace and space, blijft voor mij n landmark voor die tijd.

Door het Sebastopol vouwdak kan ik geen echt vergelijk geven. Ik denk dat je het wel weet.

(Sebastopol? Webasto natuurlijk! Kan iemand mij vertellen hoe ik die waardeloze spellingscontrole van m’n iPad krijg?)

Dan het XJR verhaal. Je weet hoe ik mijn Rrrretje koesterde, wat n beest. Vooral het koppel, wow. Maar zuipen doen ze, vandaar dat ik na m’n prepensioen toch afscheid nam van m’n ‘4 door Ferrari’, zoals Clarkson m ooit omschreef.

De motorruimte ligt mijns inziens al knap vol. Ik denk dat het echt passen en meten wordt daar n geblazen blokje in te hangen. If possible.

Verder hoop ik dat we elkaar weer eens treffen, bij voorkeur op Zandvoort, met Pim er ook bij.

En je bent altijd welkom in het Friese, maar dat weet je wel.

deietwatbevlogenenu

Edited by haddock
Apple spellingscontroleshit
  • Klasse 1

EricS-TR    346
Op 11/20/2020 om 4:32 PM, haddock zei:

5B539423-003B-4528-A762-7AF34EE683D8.jpeg

De gele "vlek" is je vergeven ;-) met naast de Jaguars ook een Lancia als nietdertienineendozijnauto :thumbup:

haddock    595

Britse, Italiaanse, Citroën en Subaru autootjes hebben mij altijd kunnen bekoren.

De gele AWD Subaru Justy is mij lief, en ook de hond is er gek op. Brengt haar heel vaak naar t bossie.