Jump to content

‘78er Series 2 met XJ40motor.


haddock
 Share

Recommended Posts

Heb Margreet wel moeten beloven dat de anderen de deur uitgaan.

Heb daar nu ook wel vrede mee.

Één mooie classic Jag naast de gewone karretjes en motoren.

Kan ik die mooi koesteren.

De ‘87er 3.6 gaat dus te koop.

En de Scimitar.

En de oude XJ-C. Met pijn in het hart.

 

detegenwoordigenormsneltevredene

Link to comment
Share on other sites

Op 11/15/2020 om 8:24 PM, haddock zei:

Haddock kon zo’n kans niet laten lopen. Heel mooie gave series 2 gekocht in de kleur Sable, perfect ingebouwde 3.6 XJ40 motor en bak, 1e lak, groot schuifdak, erg blij.

 

deenormvergulde

0B01481C-741C-40D8-97DE-5242CD04F3EE.jpeg

98A6DFC1-C17B-4FDE-88F0-F826D2DE9AE6.jpeg

556AAE98-3389-43D0-9A84-0E3F8B0CBC3D.jpeg

 

Fraai in deze kleur, complimenten Haddock.

En hoewel ik erg van origineel ben is deze ombouw wel erg fraai geslaagd.

Moet haast wel met gedegen kennis van zaken gedaan zijn.

( en net als jij dacht ik gelijk, jammer van het ielige automaatpookje dat vv is door de J-gate:DD)

Maar goed, enjoy...

Link to comment
Share on other sites

Dank. 
Het oude pookje droeg zeker bij aan de ‘grace’!

Misschien kan ik daar nog wat aan doen, maar het moet geen gepruts worden.

 

De oude eigenaar en ombouwer heeft n superwerkplaats met veel moois.

Na problemen met z’n oude blok heeft ie samen met n specialist uit Tynaarlo de ombouw gedaan, beide eentje.

De blokken zijn op vele modellen gebruikt, met XJS steunen passen ze zo in de XJ.

De assen zijn dan nog wel n kwestie. Goed gebeurt, hij rijdt voortreffelijk.

 

Heb even de kleurenstaal geduckducked, Sable werd niet geleverd in ‘78, denk dat het Carriage Brown is.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kijk s an!

De foto’s van de ombouw zelf zijn niet digitaal, hij is er naar op zoek.

 

Kent iemand n goede Smith teller expert?

Er zit n snelheidsmeter van n 40 in, vanwege de nieuwe telleraansturing. De oude is er ook nog. Zou graag de facia van de oude in de nieuwe hebben.

9F4415E3-3CD4-41F7-AB2B-CE2AE65288B9.jpeg

4F13D3F4-8E27-4258-86E3-879DBA005271.jpeg

8C3E0C58-0F15-409A-975A-12382259EC76.jpeg

46A948B9-00EC-43BF-AC8C-40A831722CEE.jpeg

90F9B399-629A-467F-B028-654E4D9E1DF6.jpeg

  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

Zie ik een losse vacuümpomp voor de rembekrachtiging?

 

‘t Enige waarop je onder de motorkap eventualiter actie kan ondernemen is het missende hitteschild over de uitlaatspruitstukken. Lastig te zien of het ‘40 item zó past in de Series-motorruimte (misschien dat-ie daarom weggelaten is?), maar ‘t kan geen kwaad hun warmte naar beneden te geleiden, zo veel mogelijk weg van je bekabeling...

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, haddock zei:

Bedoel je niet de lpg converter?

Ah, natuurlijk!

 

Geen ervaring met LPG én een exemplaar in eigen wagenpark met een ‘losse’ vacuümpomp hebben me op het verkeerde been gezet...

 

deophetverkeerdebeengezette

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...