Vdbarch 11 Report post Posted November 15, 2020 Bij stationair draaiende motor hoor je heel goed een metaalachtige rammel in de motor. Ik krijg het gevoel dat het iets is met de distributieketting, te los zittend? Wie herkent dit geluid of weet wat het kan zijn? Als het dat is, zijn de kosten dan nog te overzien? Auto: Jaguar F-Type 3.0 V6 S Convertible 2014. Quote Share this post Link to post Share on other sites
isabella 822 Report post Posted November 15, 2020 Beter even naar laten kijken... Quote Share this post Link to post Share on other sites
werkman 15 Report post Posted November 18, 2020 nw 3 liter en 5 l motoren hebben vaker ketting problemen. mvgr gj werkman. www.werkmanautomotive.nl Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vdbarch 11 Report post Posted November 19, 2020 Betekent dit dat de ketting en nog wat moet worden vervangen? Of kun je het probleem verhelpen met nastellen? Wat zijn de kosten voor het oplossen gemiddeld gezien? Quote Share this post Link to post Share on other sites
werkman 15 Report post Posted November 20, 2020 beste eerst los halen , maar is meestal compl set kettingen en geleiders, spanners en mischien tandwielen. moet je toch op pm 2000 e rekenen. mvgr gj werkman www.werkmanautomotive.nl Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vdbarch 11 Report post Posted November 23, 2020 Vandaag de auto bij mijn monteur, na loskoppelen diverse onderdelen lijkt de rammel te komen van de compressor. Er schijnt speling te zitten op de as waarover de v-snaar loopt. Ik weet niet of ik het juist omschrijf. Maar nu wordt er navraag gedaan naar de toegestane toleranties m.b.t. de compressor. Ooit aan de hand gehad??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
isabella 822 Report post Posted November 23, 2020 Is een vaker voorkomend probleem inderdaad. Maar wel even zeker uitsluiten, zoals Gert Jan al ei, de kettingen komen ook vaak voor.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vdbarch 11 Report post Posted December 2, 2020 De rammel is een klein onderdeel in de compressor en is vervangen, verder een nieuwe waterpomp. dan is er nog een rammeltje in de nokkenas verstellers of iets dergelijks. Maar, dat schijnt normaal te zijn en ontstaat tijdens de inrijd periode. We laten dat maar zo... Ben benieuwd wat de volgende flinke onkosten zullen zijn. Ik begrijp wel dat er hier op het forum veel zelf sleutelen aan hun Jaggggs.... 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
pimgmx 269 Report post Posted December 2, 2020 2 uren geleden, Vdbarch zei: ... rammel is een klein onderdeel in de compressor... Laat me raden: het kunststof verbindingsschijfje tussen poelie en de bewegende delen van de S/C? Waarschijnlijk mosterd na de maaltijd: er is een opgewaardeerde versie verkrijgbaar, die minder hard slijt dan het origineel... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vdbarch 11 Report post Posted December 2, 2020 Begrijp ik niet: “mosterd na de maaltijd” wat wordt nu bedoeld? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.