Jump to content

Extra air Valve xjs v12 he

Recommended Posts

Goedemiddag allen,

Ik ben op zoek naar nieuwe bevestigings  bouten van de extra air Valve (Hulp luchtklep) EAC2273G 

Mijn engelse vrienden verkopen wel een nieuwe klep, maar de bevestiging bouten hebben ze niet.

Wie o wie weet, waar ik deze kan bestellen, of heeft ze nog ergens liggen ?

De spoed van de draad is waarschijnlijk engels.... lijkt op m6 maar is het niet !

Wie kan mij even helpen. Auto komt uit 1985. Xjs v12 he 

Gr Joost. 

• 2 weeks later...
hansvh    469

SNG heeft ze niet meer in het assortiment, worden niet meer gemaakt. Zal moeilijk aan te komen zijn. Misschien eens kijken of Hendrikus van gebruiktejaguaronderdelen.nl ze toevallig heeft liggen? Partnummer is C42325/4 trouwens.

Bedankt voor de reacties, 

Het is echt wel apart hoor, gewoon niet aan te komen, alleen het adres van pimgmx kan ik nog proberen. 

De rest heb ik al geprobeerd, ook henderikus heeft ze helaas niet.

Ik ben bezig met het vervangen van de pakkingen kleppendeksels, luchtinlaten, enz, en dacht ik zet er een nieuwe extra air Valve op.

Toen braken helaas de bouten af bij het losnemen van de oude extra  air Valve, ik was al blij dat ik na veel getop de afgebroken stukken er uit heb gekregen.

Nu nog een paar nieuwe bouten zien te regelen. 

Dan ga ik verder met een nieuwe kabelboom van de injectors, deze is besteld en zal binnenkort hier in huis zijn hoop ik.

De injectors heb ik opgestuurd om ultrasoon te laten reinigen, Bij een bekend adres onder ons in Zeeland.

(Ik heb gelijk het motorblok goed schoon gemaakt, zat iets wat onder smurrie en andere zooi.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn werkzaamheden en wellicht binnenkort paar foto's er bij plaatsen.

Gr Joost. 

john37    83

Als je de oude buiten eruit hebt  (met nog ca 1 cm draad erop)  moet je bij de betere ijzerhandel gewoon passende nieuwe bouten kunnen vinden.

pimgmx    274
34 minuten geleden, john37 zei:

...moet je bij de betere ijzerhandel gewoon passende nieuwe bouten kunnen vinden.

Goed punt...

Dat het niet metrisch is, betekent niet dat het niet verkrijgbaar is!

john37    83

Zou niet nodig moeten zijn. Niet metrische bouten zijn vrij eenvoudig te verkrijgen.

Je moet natuurlijk wel weten welk type draad en of je Course of Fine draad nodig hebt.

Voor je het weet gaat de uitdaging zijn:  waar koop ik er minder dan 100 ?

wimb    636
17 hours ago, john37 said:

Voor je het weet gaat de uitdaging zijn:  waar koop ik er minder dan 100 ?

Fysiek langsgaan bij een technische handelsonderneming. Bijvoorbeeld voor 'specials' ga ik naar Beerepoot in Hilversum, maar er zijn er natuurlijk meer.

Afgelopen zaterdagmiddag heb ik even wat tijd gehad om bij diverse speciaalzaken langs te te gaan, helaas had niemand de juiste bouten. 

Wel een adres gehad van een bedrijf in (voor mij niet ver uit de buurt) Zoetermeer, dit bedrijf heeft Engelse bouten en moeren enz.

Dus het komt wel goed denk ik.

Ik hou het graag origineel, maar een helicoil er in zetten kan anders ook nog natuurlijk, maar liever niet.

Wordt vervolgd.

Bijna vergeten, zaterdag post gehad uit Zeeland, met daarin de ultrasoon gereinigde injectors.

Netjes en snel afgehandeld door Raymond. 

Leuk, die kunnen weer terug gemonteerd worden op de rails, weer een stapje dichterbij naar een mooi lopende v12 hoop ik...

• Like 2

Afgelopen middag bij een adres (Nootdorp) geweest welke ik van John37 had gekregen. 

Daar de juiste bouten kunnen kopen 😃 (dus geen helicoil en lekker origineel gehouden)

Dus opgelost.  Bedankt voor het adres John.

Gr Joost. 

• Like 1