Jump to content

Alarm, bleep en spiegels

Recommended Posts

SirJasper    6

Goeiemorgen!

Vraagje, als ik met de afstandsbediening van mn X358 de auto afsluit (1 klik), hoor ik netjes alle deuren sluiten. Als ik dan nogmaals klik, klappen de spiegels in en hoor je één bleep. Vraag mij af of dat klopt. Heb al in de manual gekeken, maar die is daar niet duidelijk in. Hebben de mede X358 rijders hetzelfde? En stel dat dat goed is, is het dan zo dat bij één keer klikken het alarm er verder ook op staat?

Groet!

Rover827Si    184
51 minutes ago, SirJasper said:

Goeiemorgen!

Vraagje, als ik met de afstandsbediening van mn X358 de auto afsluit (1 klik), hoor ik netjes alle deuren sluiten. Als ik dan nogmaals klik, klappen de spiegels in en hoor je één bleep. Vraag mij af of dat klopt. Heb al in de manual gekeken, maar die is daar niet duidelijk in. Hebben de mede X358 rijders hetzelfde? En stel dat dat goed is, is het dan zo dat bij één keer klikken het alarm er verder ook op staat?

Groet!

Klopt helemaal. Gr.

WimXF    25

Een XF uit 2016 doet dit precies zo. (alleen klappen mijn spiegels niet in, omdat ik de basis uitvoering heb)

• Like 1

Rover827Si    184
15 hours ago, SirJasper said:

Goed om te weten heren! 

snap alleen de logica niet, waarom alleen een bleepje bij standje, als bij standje een het alarm ook aan gaat.

Ok ter verduidelijking. Bij de eerste afsluiting gaat alles op slot en treedt het alarm na een X aantal seconden in werking. Bij de tweede keer hoor je een bleep en zie je dat de spiegels inklappen. Maar er gebeurt nog meer na de bleep. Tijdens het inklappen van de spiegels treedt ook het ultrasoon alarm in werking. Als je een huisdier (b.v. een hond) zou achterlaten in de auto gaat het alarm af. Vandaar dat je bij de tweede maal afsluiten hiervoor gewaarschuwd wordt. Ook het bewegingsalarm (indien aanwezig) wordt dan geactiveerd. 

MvG

Aad

Rover827Si    184
22 minutes ago, Rover827Si said:

Bij de eerste afsluiting gaat alles op slot en treedt het alarm na een X aantal seconden in werking. 

Ik bedoel natuurlijk dat het alarm na een X aantal seconden geactiveerd wordt.

SirJasper    6
2 hours ago, Rover827Si said:

Ik bedoel natuurlijk dat het alarm na een X aantal seconden geactiveerd wordt.

Aaah, nu snap ik 'm. Thanks!

@Rover827, zat in jouw fotoalbum te koekeloeren, maar zag ik nou dat jij ook 'TV' hebt op je standaard scherm?