Jump to content

MK1 Project


jaguar38s
 Share

Recommended Posts

Alles zo'n beetje geinventariseerd.

IMG_20201027_145602458.thumb.jpg.68717965f3d6e1c211b1a00d5f5b7dbb.jpg

veel hout kompleet zo te zien.

 

 

IMG-20201027-WA0007.thumb.jpg.97853512c176f39a2a353f1a5b41d178.jpg

Veel glimmers.

 

 

Bumpers.thumb.jpg.3c259b27f7bb11cb3c23a67b19711175.jpg

Bumpers, overrider achter bumper zij er ook.

 

 

Stuurinrichting blijkt omgebouwd met een XJ6 stuurhuis.

 

Remmen is allemaal vast gerot, moet volledig vervangen worden.

 

Volgende stap is de motor eruit, wel al geinspecteerd met cameraatje, zit er aardig goed uit.

Blijkt wel een MK2 motor uit 1961, maar een 3.8 met 1:9 zuigers ( dus meer vermogen ???? )

 

 

  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gisteren een ander subframe opgehaald bij Real Car Restaurations in Ochten.

Het huidige subframe van een MK1 is lastig met onderdelen, remdelen zijn slechts gedeeltelijk verkrijgbaar.

Gelukkig past een MK2/S-type voor subframe gewoon onder een MK1.

Dan kan ik ook de remmen upgraden naar modernere betere remmen, dat lukt niet met een MK1 subframe.

 

 

IMG_20201110_155629327.thumb.jpg.bdc339107fd289d102d88b7a6a215ec0.jpg

Ziet er nog niet echt uit, maar alles gaat uit elkaar en laat ik poedercoaten.

En natuurlijk alle rubbers/schokbrekers worden vervangen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, jaguar38s zei:

Motor uit elkaar gehaald, zier er wel slecht uit.

Vooral waterkanalen zijn aangetast, timing gear stuk afgebroken en veel smurrie in carterontluchting en carterpan.

IMG_20201112_162940692.thumb.jpg.a4f4a42b49c8627fdc7e642fc69954fc.jpgIMG_20201112_162934550.thumb.jpg.7f42af970eabbf7da1dd340e4df98d1c.jpgIMG_20201112_162930460.thumb.jpg.8be7ecc9423aa79ac9d4087be8515ffb.jpgIMG_20201112_162923726.thumb.jpg.7b34f5115b8b7a6eeeba74439ec0e33f.jpgIMG_20201112_162916554.thumb.jpg.676230fa2f81c6d84c18cbc58aaf90d2.jpgIMG_20201112_162912644.thumb.jpg.7cab07cd13aafd9f0e6cc31577c36840.jpgIMG_20201112_162908138.thumb.jpg.e9c0591fdb65390cc4fc4fdedd9e2701.jpgIMG_20201112_162902176.thumb.jpg.752a5bd48bc7e77666a37ef5859211ce.jpgIMG_20201112_141345938.thumb.jpg.1953651a7ca0ff33f73f44730a985ef0.jpg

 

 

 

Ik heb nog een 4.2 sloop onderblok liggen met goede timing gear. Als je wilt kun je hem komen ophalen? Krukas en zuigers heb je niets aan in de 3.8 denk.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

23 minuten geleden, jaguar38s zei:

Vandaag alle zuigers eruit gehaald.

Zien er ook slecht uit, hier de slechtste.

 

Zuiger-4.thumb.jpeg.c15ea7bcc7bc15ae67aaea8cc63e9b4c.jpeg

 

Dat worden dus overmaat zuigers ????

Ken je deze serie op Youtube? 

Heel veel afleveringen waarin ze niet een motor volstoppen met nieuwe (intussen alleen maar imitatie) onderdelen, maar gewoon zoveel mogelijk opknappen en terug zetten en vervangen wat echt nodig is.

Ik vond het erg leuk om te zien. Wel af en toe pijn in je buik als je ziet hoe de kop eraf beuken bijvoorbeeld (uitlaat/inlaat studs kromgeslagen)

Persoonlijk zou ik de cilinderwanden in hun motor ook niet acceptabel gevonden hebben, maar de zuigers bleek nog best wel te kunnen met wat aandacht.

Ik vind jouw zuigers er p het eerste gezicht er niet zo slecht uit zien. Beetje beschadigd op de bovenste rand, boven de bovenste zuiger veer. Valt mee toch? Ik denk dat met nieuwe zuigerveren daar eigenlijk geen effect van waarneembaar zou zijn? (Disclaimer...;-))

Die van Wilfred waren veeel ergen en inderdaad onbruikbaar.

 

 

Succes!

?

Link to comment
Share on other sites

Ja had dat filmpje al eens gezien, niet de manier waarop ik mijn motor zou reviseren.

 

Cylinderwand.thumb.jpg.08d186dafa29f73886d52ccabfb34570.jpg

Hier de cylinder nadat ik deze met een hoon heb behandeld, ik krijg de richel bovenaan niet eens weg.

Ook de bovenste zuigerveer even in de boring geplaatst, zoals je ziet is de kier wel erg groot, max mag zijn 0,9 mm, is dus 1.5 mm.

 

Link to comment
Share on other sites

Carterpan was een roestige bende, en zat vol met sludge,

Dus op jacht geweest naar een aluminium carterpan.

Carterpan.thumb.jpg.92c4e65792ee28af9ab572f2ad12529c.jpg

 

Paste niet helemaal, aan de achterzijde moest er een rand af.

Ook aardig wat bende , dus 2 uur bezig geweest met schoonmaken.

Nu weer helemaal top

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Prachtig zo,n XK blok, iedere keer weer!

 

Zit breather dekseltje op de kettingspanner naar de goede kant?

Zijn maar 4 moertjes hoor maar gewoon benieuwd. Ik zag eerder naar boven en naar inlaat kant bij XJ toepassing.

 

Keep up the good work!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...