Jump to content

Uitschakelen gordel niet vast alarm.

jaapvanthoff
 Share

Recommended Posts

Ik vond een truc om het gordel niet vast alarm uit te schakelen.

Stel, je hebt een lange oprijlaan en je denkt: ik ga even halverwege sigaretten halen bij de benzine pomp.

OM het hinderlijke gepingel uit te zetten kun je het volgende doen:

1.     Zorg dat de passagiers stoel niet bezet is.

2.     Volg de volgende handelingen uit binnen 60 seconden.

3.     Contact op aan.

4.     Doe de veiligheidsgordel gesp in de klem en wacht tot het rode lampje uitgaat.

5.     Neem de gesp los en wacht tot het rode meldingslampje weer brandt.

6.     Herhaal stap 4 en 5 acht keer.

7.     Als de gesp voor de negende keer losgenomen wordt, dan klinkt een enkele toon, die enkele toon is de bevestiging dat het alarm uitgeschakeld is.

8.     Herhaling van bovenstaande activeert het alarm weer.

• Like 1
  • Haha 1

Als je last hebt van een rood lampje van de gordel.?  Dan knip je gewoon even op de sloop uit een andere auto de gesp van de gordel

en je bent klaar. Waarom moeilijk doen als het makkelijk is. beter je gorde,l maar als je hem even niet nodig bent gewoon een reserve gesp erin

• Like 2

• 1 year later...

Ik rijd al 42 jaar zonder ... een paar jaar geleden werd ik daarvoor bekeurd, reden die werd opgegeven: Als u wordt aangereden en ernstig letsel oploopt of sterft, kan de bestuurder van het andere voertuig (poging tot) moord opgelegd worden. Toen ik zei dat ze dan misschien hun kop uit hun telefoon moesten halen, of stoppen met hun tablet te spelen en op de weg te letten, kreeg ik alleen een pissige blik toegeworpen. Persoonlijk vind ik dat iedereen zelf moet bepalen of ze hem omdoen of niet. 

17 minuten geleden, cage zei:

Persoonlijk vind ik dat iedereen zelf moet bepalen of ze hem omdoen of niet. 

Ik verwacht dat je er anders over denkt als je een aantal dodelijk slachtoffers uit hun voertuig hebt moeten lepelen omdat ze hun gordel niet om hadden.....

• Like 3

48 minuten geleden, cage zei:

Ik rijd al 42 jaar zonder ... een paar jaar geleden werd ik daarvoor bekeurd, reden die werd opgegeven: Als u wordt aangereden en ernstig letsel oploopt of sterft, kan de bestuurder van het andere voertuig (poging tot) moord opgelegd worden. Toen ik zei dat ze dan misschien hun kop uit hun telefoon moesten halen, of stoppen met hun tablet te spelen en op de weg te letten, kreeg ik alleen een pissige blik toegeworpen. Persoonlijk vind ik dat iedereen zelf moet bepalen of ze hem omdoen of niet. 

31 minuten geleden, sonsan zei:

Ik verwacht dat je er anders over denkt als je een aantal dodelijk slachtoffers uit hun voertuig hebt moeten lepelen omdat ze hun gordel niet om hadden.....

Natuurlijk begrijp ik Sonsan zijn punt en dat respecteer ik ik doe ook altijd 😇 mijn gordel om. Maar cage heeft ook een punt nl gister reed ik op rondweg Haarlem om bij de Classic Grand Prix te zijn voor de JDCH. Ik reed met mijn XJ gewoon daar 70 voor me reed een koekblik met wisselende snelheid en bijna in de berm dan weer op de middenstreep. Dus ik zeg tegen mijn vrouw ik ga deze even snel voorbij volgens mij heeft hij flink gedronken om 8:30 s'morgens 🤔. Gaf flink gas ga er voorbij kijk in mijn spiegel en wat zie ik. Een vrouw van een jaar of 35 met haar telefoon tegen haar raam geplakt te facetimen wtf geen aandacht voor de weg of wat er om haar heen gebeurde maar gewoon alle aandacht voor de phone. En omdat geen Sonsan in de buurt was anders was ze er vol op gegaan.

10 minuten geleden, paperboy62 zei:

Een vrouw van een jaar of 35 met haar telefoon tegen haar raam geplakt te facetimen wtf geen aandacht voor de weg of wat er om haar heen gebeurde maar gewoon alle aandacht voor de phone. 

Ik ben voor het afpakken van het rijbewijs! Voor een lange tijd en bij recidive voor altijd! De huidige €350 is nog veel te weinig.....

• Like 1

Oude topics nieuw leven inblazen....

Als ik lees een slachtoffer uit zijn auto moet lepelen.

Waar is WimB gebleven, voor het laatst hier op 30 mei.

En Nicolaas, september 21 hier voor het laatst.

Dan denk ik RB kwijt of Jag overleden?

@Paperboy62: compliment, je was op een zondag al vroeg op pad. Kon je de butler niet effe sturen?

:-)

17 uren geleden, jaapvanthoff zei:

@Paperboy62: compliment, je was op een zondag al vroeg op pad. Kon je de butler niet effe sturen?

:-)

Jaap het was de moeite waard om lekker vroeg naar Zandvoort te rijden om met gelijkgestemde even over onze Jaguars te praten en van te genieten.

20220717_105150.thumb.jpg.d466d71bff69ef9adc1db0afe92bc765.jpg      20220717_102936.thumb.jpg.94f5561306aa6808e4e6c25a99162e1d.jpg  

20220717_102910.thumb.jpg.9ddaa07dfed933816d0ff22f9203a220.jpg      20220717_102521.thumb.jpg.50dde0279ad3224006c5063860cb0889.jpg

20220717_102514.thumb.jpg.553cd69601d451bb3ee4fd28f7e6ebb3.jpg

Ik kon het niet nalaten om deze beknopte compilatie te delen 

• Like 1
  • Klasse 3