Jump to content

Recommended Posts

vandoremalen    18

Hoi allemaal, 

mijn series 3 staat helaas niet binnen en nu ontstaat er condens aan de binnenkant. Het komt denk ik onder andere door het regenachtige en vochtige weer van afgelopen dagen/weken.

Gedurende de dag wordt het gelukkig minder maar goed is het natuurlijk niet voor het interieur.

Zou dit wellicht te verhelpen zijn met het vervangen van de “door seals”, ik weet niet of deze bv kunnen uitdrogen na verloop van tijd?

Wellicht andere oorzaken waar ik niet aan gedacht heb?

Groetjes Johan

Djurre1980    156

Schuifdak seal wil ook nog wel eens voor vochtproblemen zorgen, als je dat hebt.

Tenzij het water echt naar binnen hoost zou ik de rubbers van de deuren laten zitten.

Vochtig van binnen wordt een auto altijd als hij buiten staat, zeker een oudje die wellicht niet veel rijdt.

Beste optie is om een goed ventilerende buitenhoes te kopen.

Zo hou je het ergste vocht van de auto weg.

Mijn XJ40 Gold moet ook buiten slapen, staat ook onder een hoes.

Die hoes is ook zo droog als het stopt met regenen, verder zorgt de wind eronder voor de nodige ventilatie zodat alles mooi droog blijft.

IMG_20200923_155115.jpg

jaapvanthoff    333

Voor mijn werk houd ik me bezig met industriële geurfilters voor bv rioolgemalen en waterzuiveringen.

Ik ga binnenkort bij een raffinaderij een geurfilter plaatsen met ontgeurings korrels. (voor de liefhebbers: een aluminium oxide korrel, geïmpregneerd met kaliumpermanganaat=zwavelwaterstof en zure gassen killer)

Op verzoek van mijn opdrachtgever wordt voor mijn geurfiltermedia een laag aluminium oxide korrels in de luchtstroom geplaatst, als vochtvreter.

Over 2-3 weken komen 5 pellets aluminiumoxide korrels bij me binnen....

Je zou een luchtstroom moeten maken om ventilatie lucht door een sok met korrels te trekken.  Ik ben bang dat als je een gevulde "panty" gewoon aan je spiegeltje hangt, het rendement niet voldoende is.

Aan de andere kant, de Gamma en anderen, verkopen waterslurpers, vocht vreters op basis van silicagel. Ook zonder mechanische ventilatie.   

Ik sta open voor een proef.

Maar het allerbeste is natuurlijk buitenhouden van vocht; een hoes.

keesh    1254
4 minuten geleden, jaapvanthoff zei:

Maar het allerbeste is natuurlijk buitenhouden van vocht; een hoes.

Een hoes houd regen tegen maar geen vocht😉

jaapvanthoff    333

Dat klopt Kees, het onverwachte gevaar komt van beneden: optrekkend vocht van de straat.

Daarom is een kas/stalling = droog van boven = geen regen killing als er straat stenen op de aarde ligt.

Vocht slaat door en "ventileert" onder je hoesje naar boven.

Daarom het aanbod aan Johan om een vocht absorberende korrel toe te passen, in combinatie met een buiten hoes.

Djurre1980    156

Zolang er maar genoeg ventilatie onder de hoes is. 

Een garage is leuk maar daar heb je veel minder ventilatie en de barometer kan daar ook rustig oplopen naar 85% met dit weer. 

Verwarmd binnen zetten is dus het beste, maar meestal is stoken in je garage veel te kostbaar. 

vandoremalen    18

Ik heb in het verleden een hoes gehad maar daar was ik niet over te spreken helaas. Als ik het zo lees denk ik inderdaad aan optrekkend vocht. Zal er morgen wat slurpers inzetten voor de zekerheid👍🏻

Djurre1980    156
4 uren geleden, vandoremalen zei:

Ik heb in het verleden een hoes gehad maar daar was ik niet over te spreken helaas. Als ik het zo lees denk ik inderdaad aan optrekkend vocht. Zal er morgen wat slurpers inzetten voor de zekerheid👍🏻

Want?

Wat waren de nadelige gevolgen?

keesh    1254
9 uren geleden, Djurre1980 zei:

......, verder zorgt de wind eronder voor de nodige ventilatie zodat alles mooi droog blijft.

Als er maar geen stof of zand onder waait, daar knapt de lak ook niet van op als het waait😉

hansvh    428

Het beste is natuurlijk een geisoleerde, verwamde en betegelde garage met smeerput zoals ik nu ook heb. Ik heb er wel mijn Jag voor weg moeten doen, maar toch ;-) .

Djurre1980    156

Hoezen heb je ook in vele verschillende vormen en kwaliteiten.

Het beste is een meerlaags hoes.

Dus binnenlaag, waterdichte tussenlaag en buitenlaag.

En dan moet hij goed ademen.

Ik heb een hoes die je volgens de specificaties zelfs over een natte auto kan doen.

Verder ben ik het met Hans eens.

Behalve dan dat je je Jag ervoor moet wegdoen :P

rover114    816
23 uren geleden, vandoremalen zei:

Hoezen ben ik zelf om eerlijkt te zijn niet erg kapot van.

condens blijft er al snel onder zitten waardoor ze meer slecht dan goed doen.

nog los van het feit dat door wind er al snel krassen op de lak komen door het heen en weer schuren er van.

heb zelf in de XJ gedurende de winterperiode altijd een vochtvreter in het interieur staan.

want zelfs al is de wagen garage gestald wordt het interieur ietwat vochtig.

JagS3 4.2    69

het beste kun je een auto eigenlijk onder een afdak stallen, dat is het allerdroogste, of als je daar geen geld/ruimte voor hebt zou een partytent van 6x3 nog kunnen, of een paal voor en achter de auto, waar je een balkje/lat oplegt en dan met een zeil een soort van tent maakt, het voordeel is dan dat je altijd luchtstroom houdt van voor tot achteren. (=altijd een droge auto).

Hoezen zijn niet mijn ding, er blijft gewoon teveel vocht onderhangen waardoor het roest/vochtproces alleen maar versneld wordt.

onze jag staat overigens gewoon buiten met de dikste badkamervochtvreter erin, een keer in de 2 weken leeggooien, nergens last van.

vandoremalen    18

Niet schrikken maar er gaat een veranda komen! Na het dramatische nieuws van gisteren blijf ik dus nog even thuis werken en kan dan in de avond meteen aan de slag. Hout wordt morgen geleverd, 6,5m bij 4m, dus daar moet ie wel onder passen.

by the way, ik ga m’n auto morgen weer ophalen uit Zeist, bij Meijer een nieuwe hemel laten plaatsen, geen Chesterfield plafond meer!!

• Like 1

Djurre1980    156

Strakke hemel weer zeg, waar heb je dat laten doen?

Uiteindelijk maakt het allemaal weinig uit.

Een auto gaat hoe dan ook buiten sneller achteruit.

Om e.e.a te vertragen kies je dan de best mogelijke optie.

Voor mij is dat een hoes.

Ik woon in het buitengebied en hier staat altijd wel een een briesje wat mooi onder de hoes door gaat.

Het weinige vocht wat er dan al onder komt wordt dus snel droog geblazen.

Een carport zou ik hier weinig aan hebben.

Als het regent en waait wordt de auto nog zeiknat namelijk.

Maar een auto onder een hoes op een heel beschutte plek tussen bijvoorbeeld veel struiken zou ik dan weer afraden.

Dan kan je veel beter kiezen voor een carport.

• 2 weeks later...