Henkiebb Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Hallo, Sinds enkele maanden het probleem dat bij accelereren met vol gas de motor elke keer even in houd. Sinds kort doet hij dat al bij het weg rijden. Ik heb zowel de carburateurs (zijn er 3????) als de bougies en de contactpunten schoongemaakt en afgesteld. Helaas zonder het gewenste resultaat???? E-type start meteen, en loopt perfect stationair! Nu wil ik een 123ignition gaan monteren (ben klaar met die mechanische vervroeging, contactpunten en vacuüm afstelling). Iemand ervaring met een 123ignition? Ik wil dan meteen de bobine en de kabels vervangen. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat ???? Alvast bedankt voor de info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Kan idd ggen aan vervroeging, maar ook aan (veel) te veel benzine toevoer. ==>. Magerder zetten en CO gaan (laten) meten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapvanthoff Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Voluit vermogen vragen, ik denk aan een vervuild brandstoffilter en of matig werkende brandstof pomp. (?) dealtijdvoorzichtiggasgevende Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Misschien kun je ontsteking van een XJ6 series 3 halen. Hebben geen contactpuntjes en is waarschijnlijk goedkoper. (heb net zoiets gedaan op mijn W116, stuk fijner) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Ik ben een groot voorstander van de 123 ignition. In de eerste instantie in mijn xk150 gezet, daar de oude ontsteking geheel versleten was. Beviel zo erg goed dat ik uiteindelijk ook mijn XK140 en mijn S-type van een 123 voorzien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiebb Posted September 22, 2020 Author Share Posted September 22, 2020 Het brandstoffilter ziet er schoon uit, en de benzinepomp heb ik vorig jaar vernieuwd (oude pomp hielt er mee op). Ook toen ik de deksels van de carburateurs open maakte, zaten die alle 3 vol, dus nee is geen benzine toevoer probleem. Voelt ook aan alsof een of enkele cilinders even geen vonk krijgt. Dus vandaag toch maar een 123ignition gekocht???? Wil ook af zijn van die versleten centrifugaal veertjes (kun je zonder testbank niet afstellen), de contactpuntjes (die altijd inbranden) en de vacuumvervroeger die je af moeten stellen. De 123ignition komt niet van SNG, want die was veul te duur (hebben hun prijzen al aangepast m.b.t. de brexit ????), maar bij 123initionshop die ook nog eens gratis verzend. Ook maar meteen een rode Bosch bobine 0 221 119 030 gekocht. Nu moet nu nog een goed bougiekabelset hebben. Weet iemand waar ik de juiste lengte bougiekabels kan bestellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Probeer eens: https://www.bccp.eu/contents/nl/d66.html Heb ik wel eens wat gekocht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiebb Posted September 29, 2020 Author Share Posted September 29, 2020 ik heb een bougiekabelset bij SNG gekocht, en had die in de originele Spark Plug Lead Conduit gemonteerd, echter zijn de bougiekabels dan te kort. Nu wilde ik zo'n Polished Aluminium Spark Plug Conduit (zie link) gaan gebruiken, maar kan iemand mij vertellen hoe je de kabels dan over de kop monteert? Die hangen dan dus los tussen de bougiedop en die Conduit.... Overigens vind ik €170,- wel heel erg veel geld voor zo'n ding. Die maak ik zelf wel van 2 strippen aluminium ???? https://www.sngbarratt.com/English/#/NL/parts/e98973cc-a314-4498-93e5-8c64150d2cb8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapvanthoff Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 € 136, - plus transportkosten. https://www.moss-europe.co.uk/conduit-engine-tidy-ht-leads-polished-aluminium-aftermarket-c24126z-u.html Prijs zal toch wel kloppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted September 30, 2020 Share Posted September 30, 2020 Is dit niet een nette oplossing? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiebb Posted October 1, 2020 Author Share Posted October 1, 2020 On 9/29/2020 at 2:38 PM, jaapvanthoff said: € 136, - plus transportkosten. https://www.moss-europe.co.uk/conduit-engine-tidy-ht-leads-polished-aluminium-aftermarket-c24126z-u.html Prijs zal toch wel kloppen. Nog veel geld, maar wel bruikbare foto's om hem zelf te maken. Alu al op voorraad, nu nog tijd vinden???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiebb Posted October 1, 2020 Author Share Posted October 1, 2020 19 hours ago, jaguar38s said: Is dit niet een nette oplossing? Nette oplossing. Welk materiaal heb je gebruikt? Die steunen heb ik nog van de originele houder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted October 1, 2020 Share Posted October 1, 2020 Ik heb een complete set hiervoor van SNGbarrett gebruikt. https://www.sngbarratt.com/English/#/NL/parts/1aabe02e-1fad-4276-a980-8c6de1585f65 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts