Jump to content

123ignition voor S2 E-type


Recommended Posts

Henkiebb    0

Hallo,

 

Sinds enkele maanden het probleem dat bij accelereren met vol gas de motor elke keer even in houd. Sinds kort doet hij dat al bij het weg rijden. Ik heb zowel de carburateurs (zijn er 3😀) als de bougies en de contactpunten schoongemaakt en afgesteld. Helaas zonder het gewenste resultaat😥

E-type start meteen, en loopt perfect stationair!

 

Nu wil ik een 123ignition gaan monteren (ben klaar met die mechanische vervroeging, contactpunten en vacuüm afstelling). Iemand ervaring met een 123ignition?

 

Ik wil dan meteen de bobine en de kabels vervangen. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat 😉

 

Alvast bedankt voor de info.

Share this post


Link to post
Share on other sites
john37    68

Kan idd ggen aan vervroeging, maar ook aan (veel) te veel benzine toevoer. ==>. Magerder zetten en CO gaan (laten) meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaapvanthoff    328

Voluit vermogen vragen, ik denk aan een vervuild brandstoffilter en of matig werkende brandstof pomp. (?) 

 

dealtijdvoorzichtiggasgevende

Share this post


Link to post
Share on other sites
XJeej    248

Misschien kun je ontsteking van een XJ6 series 3 halen. Hebben geen contactpuntjes en is waarschijnlijk goedkoper. (heb net zoiets gedaan op mijn W116, stuk fijner)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaguar38s    58

Ik ben een groot voorstander van de 123 ignition.

In de eerste instantie in mijn xk150 gezet, daar de oude ontsteking geheel versleten was.

Beviel zo erg goed dat ik uiteindelijk ook mijn XK140 en mijn S-type van een 123 voorzien.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Henkiebb    0

Het brandstoffilter ziet er schoon uit, en de benzinepomp heb ik vorig jaar vernieuwd (oude pomp hielt er mee op). Ook toen ik de deksels van de carburateurs open maakte, zaten die alle 3 vol, dus nee is geen benzine toevoer probleem. Voelt ook aan alsof een of enkele cilinders even geen vonk krijgt.

 

Dus vandaag toch maar een 123ignition gekocht😀 Wil ook af zijn van die versleten centrifugaal veertjes (kun je zonder testbank niet afstellen), de contactpuntjes (die altijd inbranden) en de vacuumvervroeger die je af moeten stellen.

 

De 123ignition komt niet van SNG, want die was veul te duur (hebben hun prijzen al aangepast m.b.t. de brexit 😉), maar bij 123initionshop die ook nog eens gratis verzend.

Ook maar meteen een rode Bosch bobine 0 221 119 030 gekocht.

 

Nu moet nu nog een goed bougiekabelset hebben. Weet iemand waar ik de juiste lengte bougiekabels kan bestellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Henkiebb    0

ik heb een bougiekabelset bij SNG gekocht, en had die in de originele Spark Plug Lead Conduit gemonteerd, echter zijn de bougiekabels dan te kort. Nu wilde ik zo'n Polished Aluminium Spark Plug Conduit (zie link) gaan gebruiken, maar kan iemand mij vertellen hoe je de kabels dan over de kop monteert? Die hangen dan dus los tussen de bougiedop en die Conduit....

 

Overigens vind ik €170,- wel heel erg veel geld voor zo'n ding. Die maak ik zelf wel van 2 strippen aluminium 😉

 

https://www.sngbarratt.com/English/#/NL/parts/e98973cc-a314-4498-93e5-8c64150d2cb8

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Henkiebb    0
19 hours ago, jaguar38s said:

 Is dit niet een nette oplossing?  

 

IMG_20160522_165427753.thumb.jpg.e0f6bf314c8953169ad00afb52532933.jpg 

 

 

Nette oplossing. Welk materiaal heb je gebruikt? Die steunen heb ik nog van de originele houder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...