Jump to content

123ignition voor S2 E-type

Henkiebb
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Sinds enkele maanden het probleem dat bij accelereren met vol gas de motor elke keer even in houd. Sinds kort doet hij dat al bij het weg rijden. Ik heb zowel de carburateurs (zijn er 3????) als de bougies en de contactpunten schoongemaakt en afgesteld. Helaas zonder het gewenste resultaat????

E-type start meteen, en loopt perfect stationair!

Nu wil ik een 123ignition gaan monteren (ben klaar met die mechanische vervroeging, contactpunten en vacuüm afstelling). Iemand ervaring met een 123ignition?

Ik wil dan meteen de bobine en de kabels vervangen. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat ????

Alvast bedankt voor de info.

• Replies 12
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Het brandstoffilter ziet er schoon uit, en de benzinepomp heb ik vorig jaar vernieuwd (oude pomp hielt er mee op). Ook toen ik de deksels van de carburateurs open maakte, zaten die alle 3 vol, dus nee is geen benzine toevoer probleem. Voelt ook aan alsof een of enkele cilinders even geen vonk krijgt.

Dus vandaag toch maar een 123ignition gekocht???? Wil ook af zijn van die versleten centrifugaal veertjes (kun je zonder testbank niet afstellen), de contactpuntjes (die altijd inbranden) en de vacuumvervroeger die je af moeten stellen.

De 123ignition komt niet van SNG, want die was veul te duur (hebben hun prijzen al aangepast m.b.t. de brexit ????), maar bij 123initionshop die ook nog eens gratis verzend.

Ook maar meteen een rode Bosch bobine 0 221 119 030 gekocht.

Nu moet nu nog een goed bougiekabelset hebben. Weet iemand waar ik de juiste lengte bougiekabels kan bestellen?

ik heb een bougiekabelset bij SNG gekocht, en had die in de originele Spark Plug Lead Conduit gemonteerd, echter zijn de bougiekabels dan te kort. Nu wilde ik zo'n Polished Aluminium Spark Plug Conduit (zie link) gaan gebruiken, maar kan iemand mij vertellen hoe je de kabels dan over de kop monteert? Die hangen dan dus los tussen de bougiedop en die Conduit....

Overigens vind ik €170,- wel heel erg veel geld voor zo'n ding. Die maak ik zelf wel van 2 strippen aluminium ????

https://www.sngbarratt.com/English/#/NL/parts/e98973cc-a314-4498-93e5-8c64150d2cb8