Jump to content
vandoremalen

Benzine leidingen series 3

Recommended Posts

vandoremalen    13

Hoi allemaal,

Ik ben voornemens de benzineleidingen in de kofferbak van mijn S3 te gaan vervangen.

Nu kan ik op de website van SNG niet echt een duidelijk overzicht vinden van welke slangen waar horen.

Ook diameters, lengtes etc. kan ik niet vinden. Kan aan mij liggen maar de nieuwe layout vind ik geen verbetering….

Heeft iemand wellicht een plaatje ( zeggen meer dan 1000 woorden :-) ) of andere details om te delen?

Alvast dank en ook dank voor de mooie foto's van afgelopen zondag!

Johan

JagS3 4.2    57

volgens mij zijn het allemaal dezelfde diameter (ik meen 8 mm), maar ik zou zeggen demonteer er 1 en rijd even naar de automaterialenzaak, daar hebben ze slang per meter en bijhorende slangklemmen, kun je dus zo alles halen, het zijn namelijk niet jaguar specifieke slangen, vraag dan ook meteen naar e10 bestendige, als je dat vervolgens in je motorruimte ook doet, dan kun je met een gerust hart e10 tanken.

hansvh    414

Zijn standaard slangen, geschikt voor brandstofinjectie. Twee verschillende maten, die van de tanks naar de eerste klep zijn wat groter. Aan de meter verkrijgbaar bij de auto-onderdelen winkel.

vandoremalen    13

Het blijken niet de slangen te zijn maar volgens mij de brandstofpomp. Op de foto omcirkeld zie je waar de benzine er uit komt, heel weinig maar toch. Het is een Bosch pomp, wat denken jullie, fixen of vervangen? En als ik moet vervangen, weet iemand een juiste versie, ik krijg m zelf namelijk niet gevonden op Google.

250126BC-B568-458D-9390-0C57E5CE86C0.jpeg      C1DCF52E-AA2D-4FEA-A0EF-63949B1414ED.jpeg      668B469F-2351-4A23-89B7-9ED8A6646A33.jpeg