Jump to content

Deurvergrendeling S-type

Recommended Posts

jozik    14

Hallo allemaal, lang niet op het forum geweest. Ik heb een S-type 4.0 V8 uit 2002, heerlijke auto, maar de dame heeft af en toe kuren. Afsluiten met de ab gaat sowieso niet, sleuteltje is nodig. Daar is mee te leven, maar af en toe kan ik er helemaal niet in op een normale manier. De truc is dan het sleuteltje draaien naar de 'open' - stand en tegelijk wat rommelen met de knopjes van de ab. Op een gegeven moment gaan dan alle ramen (en schuifdak) open en kan ik via het raam de deur openen. Zijn er forumleden die dit probleem herkennen en -beter nog- een oplossing weten? 

EricS-TR    474
14 uren geleden, jozik zei:

Afsluiten met de ab gaat sowieso niet, sleuteltje is nodig. Daar is mee te leven, maar af en toe kan ik er helemaal niet in op een normale manier. De truc is dan het sleuteltje draaien naar de 'open' - stand en tegelijk wat rommelen met de knopjes van de ab. Op een gegeven moment gaan dan alle ramen (en schuifdak) open en kan ik via het raam de deur openen.

Daar zou ik al niet mee kunnen leven, laat staan met de situatie die zich af en toe voordoet.

Raymond (G&G) herkent ongetwijfeld het probleem én zal het op kunnen lossen. Neem even rechtstreeks contact met hem op!

• 2 weeks later...
isabella    1031

Bijna zeker is OF het slot van de sleutel vervuild OF 1 van de sloten op het elektrische gedeelte defect.

Het beste laat je er even naar kijken.

jozik    14

EricS-TR en Isabella, bedankt voor de reacties. Ik ga er in de garage van de ASK (AutoSleutelKlup) met wat hulp mee aan de slag. Denk dat ook de afhanging van de RA-deur nagekeken moet worden, die "hangt" nogal, waardoor hij moeilijk opengaat, mss is dat de oorzaak van het hele probleem. Maar ik vind het toch bijzonder dat ik met het contactsleuteltje in het slot de ramen en het schuifdak open kan krijgen. Bijzondere elektronica, die S-type.

jozik    14
16 minutes ago, wimb said:

Ik heb heel wat uurtjes doorgebracht bij de ASK om de XM probleemloos rijdend te houden. 

Even in de war: op het Jag-forum zal het de (Jag) XF zijn, maar het zal de Citroën XM zijn? Mooie auto! 

wimb    697

Nee hoor, je bent niet in de war. Voordat ik de XJ had, had ik een XM. Dat ding had ik gekocht voor 60 pleuries en ik had vanwege de 'fantastische' onderdelenvoorziening van PSA, de zinloze ambitie om 'm zo veel als mogelijk in technische nieuwstaat te krijgen. Maar ik heb er nooit een klik mee gehad. Ineens, toen ik een foto van een XJ zag, wist ik het! 😅

jozik    14

Ik heb nog wel een "soft spot" voor Citroën. Heb een GS Break en een gewone GSA gehad (en een BX, maar daar had ik niets mee). Als ik een snoek zie, dan kijk ik hem altijd na. Maar op m'n 18e een keer een leuke, lange lift gehad in een Mark II, dus nu heel blij met m'n ouwe S-type. 

hansvh    511
54 minuten geleden, jozik zei:

Ik heb nog wel een "soft spot" voor Citroën.

Me too ;-). In het verleden een GS gehad, GSA, BX en C5. Sowieso veel Franse auto's gereden.

cage    102

Kan je foutcodes uitlezen (OBD II). Ik had onlangs een proefrit in een XK8 waar een melding van het bijrijdersslot in stond. Misschien wel de moeite waard om naar te kijken.

cage    102

t'is jammer dat je niet in de buurt woont/werkt anders had je die van mij wel kunnen gebruiken. Het scannen is uiteindelijk zo gepiept. De interpretatie is soms een stuk lastiger.

jozik    14

Dank voor het aanbod, maar ik heb al een halve afspraak met wimb. Hij heeft ook zo'n kastje en Huizen is om de hoek. 

wimb    697
19 hours ago, jozik said:

en Huizen is om de hoek. 

Dat dacht je. Ik ben met de fiets sneller bij Mediapark dan met de auto. 🤔 

😅