Jump to content

Mijn witte jaguar XJ6

Lana
 Share

Recommended Posts

Dat is ook zo. 

grootste 'gedoe' was het feit dat het voorscherm er af moet, anders krijg je de bouten van de scharnier er niet uit. En met de scharnier op z'n plek kon ik niet hard genoeg erop rammen om de oude pennen eruit krijgen. 

• Haha 1

• 2 weeks later...

De kilometers beginnen nu toch lekker op te tellen, en met name op de langere snelwegstukken begin ik me meer en meer te ergeren aan de banden. Er zitten nu uniroyal 195/70/15 'the rain tyre' onder. Maar dit zijn echt klote dingen. 

Heeft iemand ERVARING met fijne banden onder een series 1/2/3? of vergelijkbaar?

• 4 weeks later...
  • 1 month later...

omdat de aj6 zo lekker betrouwbaar is, heb ik besloten onze camper ook maar te voorzien van een aj6 (eigenlijk een aj16). 

Deze 4 liter motor komt dus in de vw LT die je op de achtergrond op de foto ziet. 

En natuurlijk hou ik nog wat onderdelen over, dus als je nog iets van een x300 zoekt... motor, bak en beide ECU's zijn dus niet beschikbaar, rest wel. 

IMG_20211120_082052.jpg

IMG_20211120_082001 (1).jpg

IMG_20211123_101643.jpg

IMG_20211123_100448.jpg

• Like 1

21 minutes ago, Lana said:

camper is van 1978, volledig belastingvrij dus. 

Gelijk heb je. Maar ik doelde op de belasting van het milieu🤣.

Ik had je vurig betoog m.b.t. klimaat crisis per abuis serieus genomen eerder😉.

Waarzoudenwezijnzonder...

• Haha 1

ah, daar ben ik ook serieus in. en ik weet dat iedereen gewoon naar zijn eigen kant praat. Ik wil dit best breed uitleggen, maar dat gaat denk ik niet helpen. Dus in het kort: ik denk dat spullen een grotere milieuimpact hebben dan pak-em-beet 2000 vakantie-kilometers per jaar. Deze camper heb ik 'gered' van de sloop, en ik denk eerlijk gezegd dat er maar weinigen aan begonnen zouden zijn. om maar iets te noemen: ratten hebben deze camper jarenlang als woning gebruikt :-) 

• Like 2