haddock Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 Da’s geen panne, Lana, panne is breakdown. Slegs a minor setback, easily fixed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted August 23, 2021 Author Share Posted August 23, 2021 Dat is ook zo. grootste 'gedoe' was het feit dat het voorscherm er af moet, anders krijg je de bouten van de scharnier er niet uit. En met de scharnier op z'n plek kon ik niet hard genoeg erop rammen om de oude pennen eruit krijgen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted September 2, 2021 Author Share Posted September 2, 2021 De kilometers beginnen nu toch lekker op te tellen, en met name op de langere snelwegstukken begin ik me meer en meer te ergeren aan de banden. Er zitten nu uniroyal 195/70/15 'the rain tyre' onder. Maar dit zijn echt klote dingen. Heeft iemand ERVARING met fijne banden onder een series 1/2/3? of vergelijkbaar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted September 2, 2021 Share Posted September 2, 2021 nexen 215 70 15, perfecte stille band met veel grip in nat. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Vermeulen Posted September 2, 2021 Share Posted September 2, 2021 Ik rijd vredestein classic banden in de maat 215/70r15 Deze hebben een mooie klassieke look en rijden lekker. Zijn echter niet goedkoop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted September 6, 2021 Share Posted September 6, 2021 Ik heb ook Vredestein maar dan wel iets betaalbaarder dan die van Rob, ik ben dan ook maar een onderaannemer Vredestijn Sporttrac 5 215/65 R15 96H Ben er erg tevreden over Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart XJSC Posted September 6, 2021 Share Posted September 6, 2021 Voor mij ook Vredestein Classic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted October 3, 2021 Author Share Posted October 3, 2021 ben nog even bezig met de banden. Ondertussen nog steeds heel happy met de Jaguar als daily driver. Momenteel lekker nat 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansvh Posted January 4, 2022 Share Posted January 4, 2022 Voor diegenen die het relaas missen van de inbouw van een AJ16 motor in een Volkswagen camper: omdat het wel heel erg afweek van het oorspronkelijke topic is dit afgesplitst en is er een apart topic over gemaakt. Je vind het HIER. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted February 14, 2022 Author Share Posted February 14, 2022 Vandaag op een paar dagen na is de jaguar al 1 jaar onze daily driver! En wat kan ik er van zeggen... het is echt superleuk om deze wagen dagelijks te rijden. Gisteren nog een rondje gemaakt. Bij het tankstation natuurlijk een praatje over de wagen, en bij het oprijden een mevrouw die graag iets over de auto wilde weten. Gek genoeg is dat vrijwel elke rit het geval. Daarnaast is het ook gewoon heerlijk rijden. Ik vind de aj6 4.0 echt een heerlijke motor. Hij is stil, loopt geruisloos maar als je het gaspedaal vloert en de bak ook nog eens terugschakelt, knalt ie er echt van langs. Een tijdje geleden heb ik nog een 'race' gedaan met een jag I pace. Hij spotte mij, en ik daagde hem uit door eens voluit te gaan, en zien of hij me bij kon houden. Nu ga ik dan niet winnen hoor, elektrische auto's kunnen er ook wat van, maar het was een mooie race en de eigenaar van de i pace kon er ok van genieten. Nu is de jag apk vrij, maar ik neem wel vaak mijn 3 kids mee, en mijn vrouw gaat er ook vaak mee weg dus het moet wel veilig zijn. Vandaar dat ik even zelf mijn apk gedaan heb: even op de brug, en simpelweg controleren wat bij een apk ook gecontroleerd wordt. Nu ken ik de auto van haver tot gort, dus geen verassingen, behalve dat de uitlaat soms net de bak raak. daar heb ik even een stuk hitteschild weggehaald, en vervangen door uitlaatband. Nu rammelt het niet meer maar dit moet ik even ietsje aanpassen. Verklaart ook een rammeltje bij sommige toerentallen, al was dat eigenlijk amper hoorbaar. Is nu weg. Verder moet ik nog steeds nieuwe banden. En ik zou heel graag nog andere veren voor, plus schokbrekers wisselen en wat rubbers van de voortrein vervangen. Maar dat is het nadeel van de wagen als daily gebruiken: het komt nooit uit om hem een paar dagen uit de running te halen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted April 19, 2022 Author Share Posted April 19, 2022 Nog steeds weinig bijzonders te melden. We genieten echt lekker van de wagen en de betrouwbaarheid overstijgt zelfs mijn eigen verwachtingen. Maar afgelopen week wel een dingetje. Een van de kids vroeg naar het hoe en waarom van gordels. Ik wilde demonstreren dat als je hard aan een gordel trekt, deze dan blokkeert. Maar dat deed de bestuurdersgordel niet. Vervolgens probeert mijn vrouw, die op de passagiersstoel zit, hetzelfde en ook die doet het niet. Achterin zitten 3 nieuwe 3-punts, die doen het allemaal goed dus de kids zitten wel vast. Maar het komt er eigenlijk op neer dat onze voorgordels het niet doen. Ik ga ze even openmaken, om te zien of er iets qua mechanisme vast zit. Toch niet een heel fijn idee namelijk, gordels helpen gewoon. Dus moeten ze het ook doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Vermeulen Posted April 19, 2022 Share Posted April 19, 2022 Doen het ook gewoon. Werkt met een gewichtje wat moet bewegen dus bij hard remmen doen ze het wel. Is een net iets anders systeem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted April 19, 2022 Author Share Posted April 19, 2022 okay, goeie. Dus deze kan je niet testen door er even hard aan te trekken, maar wel bij hard remmen? Dan moet ik dat maar eens proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted May 20, 2022 Author Share Posted May 20, 2022 Nog maar eens een update over de series 1. Wat een heerlijke wagen is het. Veel beter en betrouwbaarder dan ik had verwacht toen ik meer dan een jaar geleden besloot om hier dagelijks mee te gaan rijden. Gisteravond in het Groningse landschap. En tjah, met Kar is niet echt mooi nee. Maar die hangt er nou eenmaal veel achter en tis een gebruiksvoorwerp 4 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted May 31, 2022 Author Share Posted May 31, 2022 Life's good! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted August 27, 2022 Author Share Posted August 27, 2022 Tja, soms moet je gewoon concluderen dat de koffer van een xj6 toch niet al te groot is. En ik had mijn eigen aanhanger uitgeleend. Dus dan toch maar in de koffer, met ongeveer 2 meter uitsteken... Gelukkig geen diender tegengekomen tijdens de 18 km die ik zo gereden heb 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted August 29, 2022 Share Posted August 29, 2022 En hiermee wiste je ook je sporen... Ik zou de jag zo met groen neerzetten op het concours délegance. Ook mooi voor een campagne-poster dat klassiekers hardstikke "groen" zijn. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted September 6, 2022 Author Share Posted September 6, 2022 zo, na veel 'gedoe' met de camper is dat eindelijk weer afgerond en tijd om de Jaguar eens weer wat aandacht te geven. afgelopen zondag nog weer 250 km gereden en in de basis ben ik nog steeds zeer tevreden met de auto. maar er zijn wat aandachtpunten. Eerste punt al klaar: xj40 stoelen erin. De originele waren qua leer nog echt mooi, maar echt oncomfortabel. Ik voelde staal in mijn rug. Hoofdsteun enorm uitgezakt. En ik heb nog een compleet xj40 interieur liggen. Eerste rit met de xj40 stoelen is me zeer goed bevallen. En ze zijn nog kleiner dan de originele stoelen. Lager, dus ik heb meer hoofdruimte. En smaller, dus makkelijkere instap en de gordel kan makkelijker langs de stoel. En binnen een uur gemonteerd, zowel links als rechts! de match met de blauwe centreconsole en deurpanelen ben ik nog niet over uit wat ik daarmee wil. Ik heb nog een beige/bruine centerconsole liggen van zowel een serie 1/2/3 als van een xj40. en deurpanelen etc ook. dus mogelijk maak ik alles beige. - de uitlaatbocht over de achteras, links, zit was los en klappert daardoor soms. met name bij hard optrekken. Dus die moet vast - controle op speling wielophanging. op een echt hobbelige weg is er soms een licht geklapper. lijkt rechts voor weg te komen - Eindelijk nieuwe banden eronder... de huidige zijn te smal, hebben onbalans en zeer matige grip. Ik denk dat ik ook weer terug ga naar de originele, stalen velgen. - dorpels bijwerken. Daar zitten wat lelijke plekken in de lak. Geen roest, maar ik had een combinat van verf en anti-steenslag die helemaal niet goed op elkaar hechtte. en nog een rits aan kleine dingen maar daar kom ik ter zijner tijd op terug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted September 6, 2022 Share Posted September 6, 2022 Die xj40 stoelen zien er goed uit zeg in de serie 1, niet te lomp ofzo. Tja, zoveel kleuren zoveel smaken... vind die blauwe bekleding best mooi/bijzonder staan met het witte exterieur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted September 6, 2022 Author Share Posted September 6, 2022 3 hours ago, arie-jag said: Die xj40 stoelen zien er goed uit zeg in de serie 1, niet te lomp ofzo. ik ga de rolmaat er eens bij nemen, maar volgens mij zijn de xj40 stoelen gewoon kleiner. ik heb aan alle kanten meer ruimte over namelijk, en zelfs achterin meer beenruimte... (wat best fijn is, bij een short wheel base serie 1, want die is echt krap achterin) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted September 9, 2022 Author Share Posted September 9, 2022 al een paar dingen gedaan. achterbank xj40 erin. past erg goed. hij knijpt ietsje op schouderhoogte, dus de xj40 is daar ietsje breder. Hij zit daardoor wel mooi strak. Ik ga dit mooi zo laten, verder niets meer aan doen. Zitting past gewoon 1 op 1. puntje 2: het viel met op dat 1 remblok van de achterremmen niet goed is. Dun, en ook veel roest/bramen. In mijn warrige geheugen was ik in de veronderstelling dat ik ooit alle 4 de blokken heb vervangen toen de achteras eronder uit was, maar ik begin daar nu aan te twijfelen. Anyway, deze blokken vervangen. Hij remt er wel goed op verder, dat is de zien aan de mooie, schone en egale remschijven. puntje 3: Mijn lichtmetalen pepperpots zijn voorzien van een hoeveelheid lood waar je normaal gesproken alle wielen van een stad mee kan balanceren. dat is echt een klote actie van de lokale garage hier. Ik heb een jaar geleden de velgen met oude banden erop erheen gebracht, met de vraag om er andere banden op te zetten (geen nieuwe, banden die ik nog had). dat hebben ze gedaan, maar toen ik het ophaalde wel de opmerking: de velgen hadden wat onbalans dus balanceren was lastig. DAN GA JE DAAR TOCH NIET MEER DOOR! als je zoveel lood nodig hebt, wordt het toch niets meer. 2 vd 4 velgen hebben zoveel lood. Ik vind dat je dat als garagist gewoon aan moet geven en dit niet zo afleveren. Die garage ga ik dus niet weer heen. ik ga denk ik weer terug naar de originele stalen velgen, die heb ik nog liggen. inclusief nieuw banden! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted September 10, 2022 Share Posted September 10, 2022 Op 9/9/2022 om 9:27 AM, Lana zei: ik ga denk ik weer terug naar de originele stalen velgen, die heb ik nog liggen. inclusief nieuw banden! Pepperpots zijn natuurlijk wel errug mooi. Kun je die niet laten afdraaien / richten ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted September 14, 2022 Share Posted September 14, 2022 Achterbank past zeker netjes en handig dat je nu ook 3 gordels hebt op de achterbank. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted October 19, 2022 Author Share Posted October 19, 2022 Oorzaak van het geklapper voor ook gevonden. Rechter schokbreker voor zit niet goed vast, en de bevestiging is ook niet goed meer. ik ga ze voor, links en rechts vervangen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted January 2 Author Share Posted January 2 gelukkig nieuwjaar allen! In de kerstvakantie hebben we veel familie bezocht en dus veel kilometers gemaakt. in ieder geval meer dan 500km afgelopen week gedaan. Dus ook weer een plaatje erbij: 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts