Jump to content

Mijn witte jaguar XJ6


Lana
 Share

Recommended Posts

Op 2/12/2021 om 1:01 PM, Lana zei:

bijna klaar. Nog paar handgrepen op de deuren en nog deurpanelen monteren, en ruitenwissers. 

 

paneeltje voor bestuurder ook klaar. Een knop voor groot licht. Daarboven zit blauw lampje. Alleen het kapje moet er nog voor. 

 

Veel ruimte overgelaten voor een schermpje met daarop snelheid en navigatie. en een usb aansluiting voor de navigatie en telefoon. 

 

 

IMG_20210211_200559.jpg    IMG_20210211_200736.jpg

 

Zie dat je al eigen paneeltje hebt gemaakt waar je lekker in kan knippen&zagen, ben benieuwd hoe je het verder gaat aanpakken.

Link to comment
Share on other sites

Ja klopt. 

 

Arie, ik heb nog wel zo'n paneeltje trouwens. mocht je een originele op reserve willen. Met nog originele knoppen erin, kan je de stoelverwarming met originele knoppen maken. 

 

wil het tegen verzendkosten wel opsturen. Zal eens kijken of ik vanavond een foto van kan maken. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

24 minuten geleden, Lana zei:

Ja klopt. 

 

Arie, ik heb nog wel zo'n paneeltje trouwens. mocht je een originele op reserve willen. Met nog originele knoppen erin, kan je de stoelverwarming met originele knoppen maken. 

 

wil het tegen verzendkosten wel opsturen. Zal eens kijken of ik vanavond een foto van kan maken. 

 

 

 

Zou mooi zijn Wilfred, ik wacht het af.

Link to comment
Share on other sites

Ha Wilfred, welkom terug, ik heb je oude draadjes mbt de ombouw naar AJ6 gelezen, veel aan gehad. Ik heb recent een XJR X306 gekocht en ga nu bij mij ook de verbouwing is afgerond hier leuke dingen mee doen.

grt Benny

Link to comment
Share on other sites

5 uren geleden, arie-jag zei:

 

Er is een lek in mijn organisatie?! :triniti:

:lolu:

 

Losse setjes gekocht van een degelijk (lees Duits) merk.

Had toch wat stiknaden op de oude stoelen te repareren dus wanneer de hoezen eraf zijn gelijk de matjes aanbrengen, je kan ze zelfs ook op maat knippen zonder verlies van werking.

Soort glasvlies web/matjes

 

SNC19212.thumb.JPG.3aa723115665100eaa322c76ee653cdf.JPG    SNC19214.thumb.JPG.59ae1fe9ebb6875ccf606fe36c92e779.JPG   

 

En de bedieningsknopjes komen tussen centrale vergrendelingsknop en aansteker

 

IMG_4559.thumb.jpg.f4be61d02acaec5622aeb7da92c58298.jpg

Dat ga ik ook maar eens op m'n verlanglijstje zetten. Heb een los naadje en een 1x1 cm winkelhaakje.

Dus nu de vraag: waar is de kit te machtigen.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zo, het was gisteren lekker weer dus eindelijk de Jaguar maar eens naar buiten gereden. nog wat schoongemaakt, en toen een rondje gemaakt. Was dus voor het eerst in 5 jaar, en nadat de wagen behoorlijk ver uit elkaar gehaald is. 

 

Het reed goed, de motor loopt mooi en omdat alles lekker bekleed is, is het comfortabel zitten binnen. Maar na een klein stukje begon ik wat te twijfelen aan de remmen. Nu moet ik 2 km rijden voor ik uit de 30km zone ben, en bij 30 vraag je niet veel van de remmen. Maar toen een 80 km weg en toen merkte ik wel dat de remmen echt niet goed reageerdern. Op zich niet verwonderlijk, hier heb ik niets aan gedaan en na zoveel jaar kan je verwachten dat het vast zit. Hij stopte wel, en ook nog wel binnen redelijke afstand, maar het pedaal voelde niet goed en er leek zeker ruimte voor verbetering. Dus gisteravond meteen de klauwen voor eraf gehaald. En dat bleek nodig ook... 

 

vermoedelijk heb ik met alleen de achterremmen gereden. Die zijn 5 jaar geleden wel helemaal gedaan, toen ik een sperdifferentieel onder de wagen zettte, dus dat was nog wel gangbaar. Voor heb ik nog nooit los gehad en dat zat vast. Maar dan ook echt vast. 

 

de cilinders zaten zo vast in de klauwen dat ik er een gat in moest boren, en daar draad in getapt heb om ze vervolgens met een bout eruit te draaien. En tot op heden dacht ik altijd dat remvloeistof vloeibaar was. Maar het kan dus ook een soort pasta zijn....... Echt een hele dikke vieze zwarte smurrie. 

 

Er zijn nieuw rubbertjes en cilinders onderweg. helaas 1 ontluchtingsnippel behoorlijk vastgerot, afgebroken etc. dus dat wordt nog een uitdaging. Verder alles weer mooi gangbaar maken en dan remt ie vast beter. 

 

 

IMG_20210221_150707.jpg  IMG_20210221_150627.jpg  IMG_20210221_143516.jpg  IMG_20210221_135228.jpg  IMG_20210221_135857.jpg  IMG_20210220_204425.jpg  IMG_20210220_161850.jpg  IMG_20210220_161843.jpg

  • Like 1
  • Klasse 2
Link to comment
Share on other sites

met nieuwe rubbertjes, en cilinders weer onder de auto en alweer ontlucht. Helaas nu geen tijd om te rijden. 

 

Oh, en ik heb 1 andere klauw geplaatst omdat de ontluchtingsschroef bij 1 al afgebroken in de klauw zat en was er niet meer uit te krijgen zonder boren et. Via mp voor 15 een andere gekocht in Winsum en daar is werkelijk een goudmijn te vinden als je onderdelen zoekt voor een xj6 serie 1 2 en 3. Een schuur tot de nok toe vol met onderdelen allemaal van series 1-3. Echt alles te vinden en de man wil er vanaf dus zeker niet duur. Motorblokken 6 hoog tegen de muur gestapeld, plaatwerk intereieur noem het maar. Ik heb zelf niets meer nodig, maar wilde het wel even delen. 

 

IMG_20210225_095036.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vandaag de eerste rit nadat ik de remmen heb aangepakt. Dat remt merkbaar beter. Mijn zoontje zat tot 2 keer toe met zijn neus tegen de voorruit. 

 

En omdat het de daily wordt/is (de huidige daily staat al te koop) moet ook meteen de kar erachter. Ik moet zeggen, dat vind ik geen gezicht maar het is ook een gebruiksvoorwerp. En nog even wat sfeerplaatjes van toen die vanavond naar binnen ging. 

 

IMG_20210228_194327.jpg    IMG_20210228_194037.jpg   IMG_20210228_142653.jpg

  • Like 2
  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

21 uren geleden, haddock zei:

Als daily gebruiken is top!

En achter triple B komt ook zeker n trekhaak.

De Subaru blijft echter nog wel als Bella (hond) auto.

 

Die trekhaak heb jij niet nodig om te trekken maar voor jouw achteruitrijkunsten? :laugh2:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sinds een paar weken is de jaguar officiel onze daily driver geworden, omdat de vorige daily verkocht en weg is. 

 

Heerlijk, elk ritje een plezier. 

 

Dit paasweekend een dikke 450 kilometer gedaan, op en neer naar Herwijnen vanuit Groningen. Herwijnen ligt aan de waal, erg mooie omgeving. 

 

Voor het eerst ook eens het verbruik bijgehouden, en dit kwam net boven de 1 op 10 uit op de 450 km. Daar ben ik dik tevreden mee, meer verwacht ik echt niet vaan een 4 liter motor in een redelijke zware auto, met daarin naast mezelf ook vrouw en 2 kids en alle spulletjes. 

 

op naar nog veel meer kilometers!

IMG_20210404_173314 (1).jpg  IMG_20210405_115130 (1).jpg  WhatsApp Image 2021-04-05 at 08.13.25.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Problemen met de Jaguar! 

 

de waterpomp is stuk. Ik hoorde deze de laatste tijd al, maar gisteren werd het wel echt heel erg. Nu was ik hierop voorbereid, want 5 jaar geleden maakte die ook al lawaai. toen heb ik via marktplaats al een vervanger gekocht. dus ik dacht vandaag, mooi kan ik die er eens onder knallen. 

 

oude eronder weg, en die loopt inderdaad echt zwaar. nieuwe ernaast... help! de oude heeft 5 ribben op de poelie, de vervanger maar 4... oftewel ik heb een verkeerde. 

 

Iemand een idee waar ik een andere kan vinden? ik vind ze online slecht vindbaar. Ik wilde een advertentie plaatsen in het gezocht gedeelte van dit forum, maar krijg daar telkens foutmeldingen. 

 

voor de fun nog wel even een plaatje erbij:

 

fqDAggp.jpg

Link to comment
Share on other sites

@Rob, die dingen kosten me echt veel te veel :-)  

 

@Gijzzy, ze worden alle 5 gebruikt. 

 

maar ik heb toch maar de pomp gemonteerd met 4 ribben op de poelie, en de riem over de hele lengte 1 V groef eraf gehaald. Dat gaat prima. Al weer 200 km verder :-) 

  • Like 2
  • Klasse 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

weinig bijzonders te melden. De jaguar gedraagd zich voorbeeldig als daily driver. 

 

Af en toe wordt er goed voor gezorgd.

 

 

En af en toe moet ie aan de bak.

 

IMG_20210506_112259.jpg IMG_20210506_104333.jpg IMG_20210713_083804.jpg

  • Like 5
  • Verward 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

opnieuw panne met de Jag. een bijrijdersportier wat niet lekker meer ging, ietwat scheef hing en moelijk in het slot viel. 

 

Ja hoor, scharnier pen afgebroken... Scharnier eruit, stukjes pen eruit geslagen. En toen op zoek naar nieuwe pen. nu heb ik nog serie 2 deuren staan. Weliswaar andere kant, dus complete scharnier overzetten kon niet, maar pen overzetten wel. 

 

Maar blijkbaar was jaguar er in die tijd zelf ook al achter dat de serie 1 pen niet top was, want die is 6mm en die van de serie 2 is 8mm. 

 

Toen maar een paspen 6 mm gepakt. 

 

zit er nu weer keurig in. Op naar het volgende probleem!

 

 

 

IMG_20210819_201500.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...