Jump to content

Mijn witte jaguar XJ6

Lana
 Share

Recommended Posts

12 uren geleden, haddock zei:

Zoekt, en gij zult vinden. Ooit gekocht als new old stock meen ik me te herinneren, volgens mij zelfs via de krochten van dit forum.

Ik ga ze er mooi onder hangen als eerbetoon aan de prince of darkness!

85E12A8C-DD40-4E89-BF8F-DE0B205A8F2B.jpeg

Mooi op een series 2; dekt dat barbecue rooster onder de bumper een beetje af, enige minpuntje in het ontwerp van de 2 ????
Mocht je je dus bedenken, moeten we het daar ook nog maar 'ns over hebben!

Ik heb de xj6 een behandeling gegeven met Mike Sander Fett. 

als het gaat om roestbescherming van de holle ruimtes is dit het beste wat er is. Frituurpan, drukbeker en een emmer vet, en gaan!

De deuren goed behandeld en de dorpels, en de onderste delen van de A, B en C pillars. en de achterste wielranden van binnen. Dat zijn wel de meest bekende roestplekken volgens mij. 

Nu dit gesmeer over is, kan ik het interieur er weer in maken. 

IMG_20210118_084714.jpg    IMG_20210118_084727.jpg   IMG_20210118_084730.jpg

• Like 1
  • Klasse 1

Op 1/18/2021 om 1:20 PM, Lana zei:

Ik heb de xj6 een behandeling gegeven met Mike Sander Fett. 

als het gaat om roestbescherming van de holle ruimtes is dit het beste wat er is. Frituurpan, drukbeker en een emmer vet, en gaan!

De deuren goed behandeld en de dorpels, en de onderste delen van de A, B en C pillars. en de achterste wielranden van binnen. Dat zijn wel de meest bekende roestplekken volgens mij. 

Nu dit gesmeer over is, kan ik het interieur er weer in maken. 

IMG_20210118_084714.jpg    IMG_20210118_084727.jpg   IMG_20210118_084730.jpg

Heb wel eens wat gelezen of de Mike S oplossing.

Gebruik je ook de sonde slang verwarmer of gaat het zo (meer dan) ok ?

ja, ik heb inderdaad een slang van ongeveer 2 meter op de drukbeker met een vernevelkopje op het einde. 

Ik heb een buis, met een fohn aan het einde geplakt. Er gaat dus warme lucht in de bus. Wanneer je de drukbeker aan het vullen bent, de slang in de buis steken, zodat de boel niet stolt. Als je dan weer verder gaat, en gewoon doorwerkt heb je geen last van stolling. 

mocht dat wel zo zijn, even de fohn erop en kan je zo weer verder. 

zonder sonde slang kom je niet goed in bijvoorbeeld de dorpels. 

inmiddels ook nieuwe vloerbedekking erin. 

het is blauw, de foto vertekend de kleur een beetje. Ik heb blauw suede lederen stoelen en banken, dus vandaar deze kleur. 

Nu nog even 3 punts gordels achterin maken en dan kan de achterbank er weer in. 

IMG_20210126_145551.jpg     IMG_20210126_145538.jpg

ondertussen de stoelen en banken al wel helemaal hersteld en schoongemaakt. Losse eindjes weer vastgelijmd of vastgezet, naden weer netjes gemaakt. Schoongemaakt met leerwax. Heb geen foto van de situatie voor het schoonmaken, maar laat ik het zo omschijven: je zou eerder zeggen dat ik bruine stoelen en banken had, dan blauwe....

IMG_20210128_090029.jpg     IMG_20210128_125201.jpg     IMG_20210128_085950.jpg

Het is wel leer, maar Suede in mijn geval. Vind het zelf wel een mooie combinatie tussen sjiek en comfortabel.

Onze daily driver heeft volledig leer, en dat vind ik in de winter altijd wat kil, in de zomer te heet.  

• Like 1

inmiddels zitten stoelen en banken er weer in. ook het dashboard wordt al weer aardig compleet. 

alleen het deel voor de bestuurder moet nog. en ik moet nog veel schoonmaken... :-) (bijv het stof rondom de J-gate...)

ook nog 3x een driepuntsgordel achterin gemaakt. Voor de kids. 

IMG_20210130_151233.jpg     IMG_20210130_151214.jpg      IMG_20210130_151148.jpg

• Like 3
  • Klasse 1

• 2 weeks later...

bijna klaar. Nog paar handgrepen op de deuren en nog deurpanelen monteren, en ruitenwissers. 

paneeltje voor bestuurder ook klaar. Een knop voor groot licht. Daarboven zit blauw lampje. Alleen het kapje moet er nog voor. 

Veel ruimte overgelaten voor een schermpje met daarop snelheid en navigatie. en een usb aansluiting voor de navigatie en telefoon. 

IMG_20210211_200559.jpg    IMG_20210211_200736.jpg

• Like 3

2 uren geleden, Lana zei:

ja, het plan is dat de xj6 de daily driver wordt, en dan vind ik navigatie wel lekker. 

Ben ook erg benieuwd naar de uitvoering hiervan.

Ik zou het zelf niet snel doen op een 50 jaar oude auto maar ja, als je er daily mee gaat rijden...is het zeker begrijpelijk.

Misschien wel verstandig om alles wat nodig is om terug origineel te maken op zolder te verzamelen? 

Is tientjes werk nu, maar scheelt misschien duizenden straks..?

Origineel is leuk maar niet alles, qua waarde schiet het voorlopig toch niet op bij XJ's.

Helen denk net fatsoenlijke waarde wanneer benzine verboden wordt:sarcastichand:

Lekker doen wat jezelf wil.

Ben zaterdag begonnen met inbouw van stoelverwarming in de xj.

Nodig? nee maar wel leuk als projectje en het betekent dat ik in het middenpaneel/centreconsole twee gaatjes ga maken voor de bedieningen :DD

10 uren geleden, Rob Vermeulen zei:

Uit betrouwbare bron weet ik dat hij verwarmingsmatjes in de bestaande stoelen heeft laten maken. 

Er is een lek in mijn organisatie?! :triniti:

:lolu:

Losse setjes gekocht van een degelijk (lees Duits) merk.

Had toch wat stiknaden op de oude stoelen te repareren dus wanneer de hoezen eraf zijn gelijk de matjes aanbrengen, je kan ze zelfs ook op maat knippen zonder verlies van werking.

Soort glasvlies web/matjes

SNC19212.thumb.JPG.3aa723115665100eaa322c76ee653cdf.JPG    SNC19214.thumb.JPG.59ae1fe9ebb6875ccf606fe36c92e779.JPG   

En de bedieningsknopjes komen tussen centrale vergrendelingsknop en aansteker

IMG_4559.thumb.jpg.f4be61d02acaec5622aeb7da92c58298.jpg