Ranger Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 12 uren geleden, haddock zei: Zoekt, en gij zult vinden. Ooit gekocht als new old stock meen ik me te herinneren, volgens mij zelfs via de krochten van dit forum. Ik ga ze er mooi onder hangen als eerbetoon aan de prince of darkness! Mooi op een series 2; dekt dat barbecue rooster onder de bumper een beetje af, enige minpuntje in het ontwerp van de 2 ???? Mocht je je dus bedenken, moeten we het daar ook nog maar 'ns over hebben! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 50 minuten geleden, john37 zei: Heb je er 2 boven elkaar staan ? (Vlekje op deze kap van de bovenste territorium markeerder) Was het maar waar! Is olie uit de electrische takel????. (is er goed afgegaan gelukkig) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted January 18, 2021 Author Share Posted January 18, 2021 Ik heb de xj6 een behandeling gegeven met Mike Sander Fett. als het gaat om roestbescherming van de holle ruimtes is dit het beste wat er is. Frituurpan, drukbeker en een emmer vet, en gaan! De deuren goed behandeld en de dorpels, en de onderste delen van de A, B en C pillars. en de achterste wielranden van binnen. Dat zijn wel de meest bekende roestplekken volgens mij. Nu dit gesmeer over is, kan ik het interieur er weer in maken. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted January 19, 2021 Share Posted January 19, 2021 Klaar, biertje pakken en gewoon weer kroketje in de pan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted January 19, 2021 Author Share Posted January 19, 2021 nee, bier is niet goed voor je. Vanavond nog even de chroom rand in het voorruit rubber gezet. Wat een kutklus is dat zeg. Achter moet nog, zie er nu al tegenop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted January 19, 2021 Share Posted January 19, 2021 Op 1/18/2021 om 1:20 PM, Lana zei: Ik heb de xj6 een behandeling gegeven met Mike Sander Fett. als het gaat om roestbescherming van de holle ruimtes is dit het beste wat er is. Frituurpan, drukbeker en een emmer vet, en gaan! De deuren goed behandeld en de dorpels, en de onderste delen van de A, B en C pillars. en de achterste wielranden van binnen. Dat zijn wel de meest bekende roestplekken volgens mij. Nu dit gesmeer over is, kan ik het interieur er weer in maken. Heb wel eens wat gelezen of de Mike S oplossing. Gebruik je ook de sonde slang verwarmer of gaat het zo (meer dan) ok ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted January 20, 2021 Author Share Posted January 20, 2021 ja, ik heb inderdaad een slang van ongeveer 2 meter op de drukbeker met een vernevelkopje op het einde. Ik heb een buis, met een fohn aan het einde geplakt. Er gaat dus warme lucht in de bus. Wanneer je de drukbeker aan het vullen bent, de slang in de buis steken, zodat de boel niet stolt. Als je dan weer verder gaat, en gewoon doorwerkt heb je geen last van stolling. mocht dat wel zo zijn, even de fohn erop en kan je zo weer verder. zonder sonde slang kom je niet goed in bijvoorbeeld de dorpels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 ???? Dat zijn nog eens handige tools en tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted January 27, 2021 Author Share Posted January 27, 2021 inmiddels ook nieuwe vloerbedekking erin. het is blauw, de foto vertekend de kleur een beetje. Ik heb blauw suede lederen stoelen en banken, dus vandaar deze kleur. Nu nog even 3 punts gordels achterin maken en dan kan de achterbank er weer in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted January 28, 2021 Author Share Posted January 28, 2021 ondertussen de stoelen en banken al wel helemaal hersteld en schoongemaakt. Losse eindjes weer vastgelijmd of vastgezet, naden weer netjes gemaakt. Schoongemaakt met leerwax. Heb geen foto van de situatie voor het schoonmaken, maar laat ik het zo omschijven: je zou eerder zeggen dat ik bruine stoelen en banken had, dan blauwe.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JagS3 4.2 Posted January 28, 2021 Share Posted January 28, 2021 leuk ook dat ie stof heeft ipv leer. gaat goed zo, onze series 3 moeten we buiten aan werken, dus dat zal over een maandje ofzo weer opgepakt worden, gezien het nu echt geen weer is om buiten te lassen en te klooien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted January 28, 2021 Author Share Posted January 28, 2021 Het is wel leer, maar Suede in mijn geval. Vind het zelf wel een mooie combinatie tussen sjiek en comfortabel. Onze daily driver heeft volledig leer, en dat vind ik in de winter altijd wat kil, in de zomer te heet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted January 28, 2021 Share Posted January 28, 2021 6 uren geleden, Lana zei: ondertussen de stoelen en banken al wel helemaal hersteld en schoongemaakt. Losse eindjes weer vastgelijmd of vastgezet. Kind kan de was doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted January 30, 2021 Author Share Posted January 30, 2021 inmiddels zitten stoelen en banken er weer in. ook het dashboard wordt al weer aardig compleet. alleen het deel voor de bestuurder moet nog. en ik moet nog veel schoonmaken... (bijv het stof rondom de J-gate...) ook nog 3x een driepuntsgordel achterin gemaakt. Voor de kids. 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted February 12, 2021 Author Share Posted February 12, 2021 bijna klaar. Nog paar handgrepen op de deuren en nog deurpanelen monteren, en ruitenwissers. paneeltje voor bestuurder ook klaar. Een knop voor groot licht. Daarboven zit blauw lampje. Alleen het kapje moet er nog voor. Veel ruimte overgelaten voor een schermpje met daarop snelheid en navigatie. en een usb aansluiting voor de navigatie en telefoon. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted February 12, 2021 Share Posted February 12, 2021 Ikke nie begrijp nie. Maak je dr n digital dash in? deafvragert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted February 12, 2021 Author Share Posted February 12, 2021 ja, het plan is dat de xj6 de daily driver wordt, en dan vind ik navigatie wel lekker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted February 12, 2021 Share Posted February 12, 2021 OK! Gewaagd, maar leuk. Ben zeer benieuwd. Keep us posted. deooknjgateindeserieshebbende Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted February 12, 2021 Share Posted February 12, 2021 2 uren geleden, Lana zei: ja, het plan is dat de xj6 de daily driver wordt, en dan vind ik navigatie wel lekker. Ben ook erg benieuwd naar de uitvoering hiervan. Ik zou het zelf niet snel doen op een 50 jaar oude auto maar ja, als je er daily mee gaat rijden...is het zeker begrijpelijk. Misschien wel verstandig om alles wat nodig is om terug origineel te maken op zolder te verzamelen? Is tientjes werk nu, maar scheelt misschien duizenden straks..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lana Posted February 13, 2021 Author Share Posted February 13, 2021 Ik vind 'origineel' echt volslagen irrelevant als het gaat om auto's. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 Origineel is leuk maar niet alles, qua waarde schiet het voorlopig toch niet op bij XJ's. Helen denk net fatsoenlijke waarde wanneer benzine verboden wordt Lekker doen wat jezelf wil. Ben zaterdag begonnen met inbouw van stoelverwarming in de xj. Nodig? nee maar wel leuk als projectje en het betekent dat ik in het middenpaneel/centreconsole twee gaatjes ga maken voor de bedieningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john37 Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 Stoelverwarming: dat klinkt goed. Pas je de zitting en rugleuning ook zelf aan of zet je er andere stoelen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Vermeulen Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 Uit betrouwbare bron weet ik dat hij verwarmingsmatjes in de bestaande stoelen heeft laten maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted February 16, 2021 Share Posted February 16, 2021 10 uren geleden, Rob Vermeulen zei: Uit betrouwbare bron weet ik dat hij verwarmingsmatjes in de bestaande stoelen heeft laten maken. Er is een lek in mijn organisatie?! Losse setjes gekocht van een degelijk (lees Duits) merk. Had toch wat stiknaden op de oude stoelen te repareren dus wanneer de hoezen eraf zijn gelijk de matjes aanbrengen, je kan ze zelfs ook op maat knippen zonder verlies van werking. Soort glasvlies web/matjes En de bedieningsknopjes komen tussen centrale vergrendelingsknop en aansteker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted February 16, 2021 Share Posted February 16, 2021 Sorry Wilfred voor bevuilen van jouw draadje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts