Jump to content

Mijn witte jaguar XJ6

Lana
 Share

Recommended Posts

So, I quit working on the jag over 4 years ago. In the meantime, we bougt our first house, which was a ruin and needed 3 years of working on it, next to our jobs. Also, we had two kids. And I started my own company. Oh, and I also bought a camper, which had been sitting for 30 years in a barn, but we just went on holiday with it the last 2 weeks :-)

A 1978 volkswagen LT 
dnrxtu.jpg

with al that sorted, I dug up the jaguar today! Our house came with a huge workshop, and what better way to fill that than with a lift. so the jaguar had to go move. But would it start?

Of course!

And now its on a place where I can start working on it. 

What do I need to do? the last thing I did was weld everything that was rusted, so I need to make all these welds smooth and straighten everything. Than paint, put the windows and interior back in and I can drive again. Should take no more than a couple of weeks right? :-)

0orccdsmc.jpg  p54q1g3.jpg  qoz11ftv.jpg   kafilh7.jpg  fdek9eqg43x.jpg

• Like 3

• 4 weeks later...

Dat ben ik natuurlijk. 

Mijn auto was klaar. Toen heb ik hem uitgeleend aan de buurman, die erin wilde trouwen. Hij heeft toen een frontale botsing gehad,  nog voor hij bij zijn bruidje was. 

Ik ben toen gestart om de auto weer klaar te maken, en besloot om deze dan ook maar meteen helemaal strak te maken en alle roest aan te pakken. Er zat roest bij de dorpels, de voetenbakken en onder de achterbumper. Alle roest weggehaald, alles gelast. Maar toen kochten we ons eerste huis. Wat een complete ruine was. Daar heb ik bijna 4 jaar aan lopen te bouwen. 

Nu is dat klaar. en heb ik eindelijk weer tijd. Ons huis heeft een heel grote schuur, daar heb ik een brug in gezet, en nu kan ik dus eindelijk verder met de jaguar op een heel comfortabele manier! 

IMG_20200917_211345.jpg         IMG_20200917_211416.jpg

• Like 1

Op 9/8/2020 om 8:34 AM, Lana zei:

Dat heb ik zelf gedaan. Jaren terug. 

Hier had ik al moeten weten dat jij het was Wilfred! :fool::lolu:

Leuk dat je weer met de Jag bezig ben, maar dat vw busje zal ook wel aandacht trekken?

Btw, is je buurman wel uiteindelijk nog getrouwd? :sarcastichand:

• 1 month later...
  • 2 months later...

het gaat heerlijk. De jaguar staat strak in de verf. Vorige week heb ik de voor en achterruit weer terug geplaatst. Nu bezig met het terugmontern van alle Chroom onderdelen. 

Tevens alvast weer de voorbumper gemonteerd. 

Vraagje: hoe zit de totale koplamp assembly eruit? het is jaren geleden dat ik het uit elkaar gehaald heb. MEt name de stelschroefjes heb ik niet meer scherp. 

IMG_20210108_170201.jpg    IMG_20201226_112615 (2).jpg    IMG_20201226_112539 (2).jpg

• Like 2
  • Klasse 1

Bedankt Hans. 

ik moet de lenskapjes voor de knipperlampen nog even wassen en de luchtroostertjes moeten een dotje kit hebben omdat de pennetjes afgebroken zijn. En tis eigenlijk wat koud voor kit. MAar dan is de voorzijde verder klaar. Achter brand het licht ook al, nu bezig met het chroom op de kofferklep. 

IMG_20210115_151133.jpg     IMG_20210115_151237.jpg

• Like 2

16 hours ago, haddock said:

Hé, Wilfred, je hebt vast die mistlampen voor in de uitsparingen upfront. Zoniet moet ik s even goed zoeken, weet bijna zeker dat ik dr n stel heb.

Ik weet niet zo heel goed wat je bedoeld. De uitsparingen onder de binnenste koplampen moeten roostertjes in, en die heb ik maar die moeten dus met wat kit vastgezet worden en daarvoor wacht ik op wat warmer weer. 

Ik heb dat nog niet eerder gezien, die mistlampen. Ze lijken ook op de bumper gemonteerd. Heeft dan eigenlijk weinig van doen met de uitsparingen die er zitten. De roostertjes zouden er nog gewoon achter kunnen .

Komt bij dat ik zelf een compleet nieuwe draadboom heb gemaakt, en daarbij heb ik geen mistlampen meegerekend voor naar voren toe. Dat zou betekenen dat ik meteen al weer extra draden bij de boom langs moet trekken. Dat ga ik maar niet doen :-) 

Wel bedankt voor het aanbod overigens! 

11 uren geleden, haddock zei:

Zoekt, en gij zult vinden. Ooit gekocht als new old stock meen ik me te herinneren, volgens mij zelfs via de krochten van dit forum.

Ik ga ze er mooi onder hangen als eerbetoon aan de prince of darkness!

85E12A8C-DD40-4E89-BF8F-DE0B205A8F2B.jpeg

Vergeet dan ook niet gelijk je dobbelstenen aan je binnenspiegel, vossestaart aan de antenne en je mc-bakkie ouwe!  :sarcastichand: