Rene63 Posted August 10, 2020 Share Posted August 10, 2020 Per ongeluk het vorige bericht verwijderd. Mijn oude stuur is sleets en heb een bijna gloednieuwe liggen om te vervangen. Ik heb alleen 2 linkerhanden en weet niet of dit een doe het zelf klusje is. Heeft iemand suggesties hoe het te doen en of het zelf te doen is? Gaat om een XJS uit 1983 HE V12 Groet, René Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimgmx Posted August 10, 2020 Share Posted August 10, 2020 Dan ben je ook mijn antwoord kwijt dus... Gaan we weer: - boutjes achterop de ‘spaken’ losmaken, het kan zijn dat je het stuur een paar keer moet verdraaien om daar goed bij te komen - middenstuk stuur kan je er nu uit lichten - stuur rechtzetten, dan heb je een referentiepunt voor het nieuwe stuurwiel - kunststof zeskant midden op stuur heel voorzichtig losdraaien en haaks op de stuurkolom naar je toetrekken. Aan die zeskant zit een lange tube, signaalgever voor de claxon. Verbuig je die tube, dan wordt montage een probleem... - draai de borgmoer van het stuurwiel los en trek het stuur los. Als dat niet van harte gaat: paar klapjes met een rubber of nylon hamer op de achterkant. - operatie in omgekeerde volgorde herhalen om het nieuwe stuurwiel te monteren Ik heb deze operatie op mijn HE uitgevoerd om het stuur te vervangen door een beter bij mijn interieur passend exemplaar van JaguarSport/Momo. Hier wat foto’s als referentie: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene63 Posted August 10, 2020 Author Share Posted August 10, 2020 Super dank je Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts